افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

«نه» اصلاح طلبان به نامزدهای نیابتی و ائتلافی

  • کد خبر : 290844
«نه» اصلاح طلبان به نامزدهای نیابتی و ائتلافی

هدف امروز: «آذر منصوری» در نشست خبری جبهه اصلاحات درباره انتخابات ریاست جمهوری با ابراز تأسف از سقوط بالگرد آیت الله سیدابراهیم رئیسی، گفت: انتقادات خود را به دولت سیزدهم داریم اما از این حادثه متاسفیم.وی همچنین با بیان اینکه حملات وحشیانه اسرائیل به غزه و رفح را محکوم می کند، ادامه داد: این اقدام […]

هدف امروز: «آذر منصوری» در نشست خبری جبهه اصلاحات درباره انتخابات ریاست جمهوری با ابراز تأسف از سقوط بالگرد آیت الله سیدابراهیم رئیسی، گفت: انتقادات خود را به دولت سیزدهم داریم اما از این حادثه متاسفیم.
وی همچنین با بیان اینکه حملات وحشیانه اسرائیل به غزه و رفح را محکوم می کند، ادامه داد: این اقدام نسل کشی و جنایت علیه بشریت است. راه حل توقف این تجاوز و اشغال، به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین است.
منصوری تصریح کرد: در هر انتخابات بسته به شرایط موجود اقدامات مختلفی داریم. در انتخابات 1400 نامزد نداشتیم، در انتخابات 1402 اعلام کردیم کاندید نداریم. ما در این انتخابات شرایط خاصی داشتیم، برای انتخابات سال آینده آماده می شدیم، اما فوت آقای رئیسی شرایط خاصی را ایجاد کرد. در این مدت جلسات فشرده زیادی داشتیم. جلسه دیروز جبهه اصلاح طلبان هشت ساعت به طول انجامید و کاندیداها رای گیری شدند.
منصوری در خصوص راهبرد جبهه اصلاحات گفت: در خصوص راهبرد انتخابات 1402 بر انتخابات عادلانه، رقابتی، موثر و معنادار تاکید داریم.
رئیس جبهه اصلاح طلبان درباره تغییر راهبرد جبهه اصلاح طلبان از انتخابات مجلس 1402 تا انتخابات بعدی ادامه داد: جبهه اصلاح طلبان استراتژی خود را بر اساس شرایط موجود تعیین می کند. در آن انتخابات اعلام کردیم کاندیدایی نداریم، اما در این انتخابات اگر کاندیدای ما تایید شود، فعالانه شرکت خواهیم کرد. البته تحلیل ما تا اینجا به معنای برگزاری انتخاباتی غیر از مجلس دوازدهم نیست. تصمیم گرفتیم از فرصت انتخابات استفاده کنیم، البته این تصمیم ما بستگی به رفتار جامعه، جریانات سیاسی و نهادهای مجری و نظارت بر انتخابات دارد. انتخابات یکی از راه های پیگیری مطالبات جامعه از طریق جامعه مدنی است. بنابراین هیچ جریان سیاسی نمی تواند از فرصت انتخابات استفاده نکند. در تحلیل نخبگان سیاسی و جامعه به این نتیجه رسیدیم که اگر امکان حضور جبهه اصلاح طلبان در انتخابات وجود داشته باشد می تواند جامعه را جذب کند.
وی تاکید کرد: آنچه انجام شده را تکرار نمی کنیم و بار کاندیدای علی البدل را نمی پذیریم و باید کاندیدای خود را داشته باشیم و خود جبهه اصلاح طلبان باید آن فرد را انتخاب کند. ما قبلاً صلاحیت نامزدهای خود را تأیید کرده ایم و ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان به زودی افتتاح می شود.
منصوری خاطرنشان کرد: سه کاندیدای خود (جهانگیری، آخوندی و مدکیان) را معرفی کرده و عزم خود را برای حضور فعال نشان داده ایم. ما می خواهیم مطالبات جامعه را در چارچوب قانون اساسی دنبال کنیم. کاندیداهایی را معرفی می کنیم که عزم جدی خود را برای حضور فعال نشان می دهند و منتظر بررسی شورای نگهبان هستند.
منصوری در ادامه در پاسخ به این سوال که در صورت تایید نشدن سه کاندیدای جبهه اصلاح طلبان، جبهه چه موضعی خواهد گرفت؟ وی بیان کرد: نامزدهای جبهه اصلاح طلبان بر اساس سازوکاری مشخص انتخاب شدند. احزاب و افراد در انتخاب سه کاندید آزاد بودند و سه کاندیدایی که بیشترین فراوانی را در بین احزاب و افراد داشتند به جبهه اصلاح طلبان معرفی و بین آنها رای گیری شد و سه نفر انتخاب شدند. مشارکت مشروط یعنی جبهه اصلاح طلبان بخواهد با نامزد خود در انتخابات شرکت کند. بر اساس ارزیابی جامعه، کاندیدایی که بیشترین آرا و رای دوسوم اصلاح طلبان را کسب کند مشخص می شود.
بر اساس این گزارش، جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات در پاسخ به این سوال که چرا قبل از اعلام شورای نگهبان نامزدهای خود را معرفی کردند، گفت: ما به عنوان یک جریان سیاسی کاندیداهای مشخصی داریم و باید از آنها حمایت کنیم. . ما به افراد صلاحیت و شرایط ارائه کرده ایم. ما خود را موظف به انتخاب کاندیدای خود از بین افراد واجد شرایط نمی دانیم، بلکه قبل از اعلام شورای نگهبان نامزد خود را انتخاب می کنیم. اگر کاندیدای واقعی خود را داشتیم، فعالانه شرکت می‌کردیم. اساس ما شرکت در انتخابات است، اما انتخاباتی که همه جریان های سیاسی در آن کاندیدا داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=290844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.