افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

هشدار بارش شدید باران در 4 استان کشور

  • کد خبر : 29022
هشدار بارش شدید باران در 4 استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی، رگبار، طوفان الکتریکی و وزش باد شدید از دوشنبه تا سه شنبه (26 تا 27 تیرماه) خبر داد. این شرایط جوی روز دوشنبه در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و روز سه شنبه در گیلان، […]

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی، رگبار، طوفان الکتریکی و وزش باد شدید از دوشنبه تا سه شنبه (26 تا 27 تیرماه) خبر داد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و روز سه شنبه در گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطر هواشناسی، وقفه در سفرهای بین شهری، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، طغیان مسیل ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن معابر عمومی، جاری شدن آب، رعد و برق، آسیب موقت به سازه ها می باشد. مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش خسارات و خطرات ناشی از این شرایط جوی احتیاط در هنگام عبور از مناطق کوهستانی، پرهیز از تردد، توقف و برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام را توصیه می کند. و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات و اطمینان از استحکام سازه های موقت توصیه می شود.

جزئیات دستگیری بازیگر «مانکن»/ پلیس را تهدید کرده بود

این سازمان همچنین از افزایش شدید گرادیان فشار، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد گرد و غبار از یکشنبه تا چهارشنبه (25 تا 28 تیر) خبر داد.

این شرایط جوی یکشنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، دوشنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرقی رضوی، جنوب و شرق سمنان و شمال اصفهان، سه شنبه در شرق خراسان از سمت های رضوی، خراسان جنوبی، خراسان جنوبی، شمالی سیستان و بلوچستان، شمال اصفهان و شرق و جنوب سمنان و چهارشنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق و خراسان رضوی.

در نتیجه این خطر جوی، گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، بیلبوردها، داربست ها و سازه های موقت، سقوط اجسام از ارتفاعات و شکستن درختان و نهال ها پیش بینی می شود.

توصیه سازمان هواشناسی برای کاهش خسارات و خطرات ناشی از این شرایط جوی، پرهیز از حضور در فضای باز، عدم استفاده از تردد وسایل نقلیه، اطمینان از مقاومت سازه های موقت، پرهیز از فعالیت های ساختمانی، خودداری از عبور و مرور، پارک نکردن خودروهای نیمه کاره در ساختمان ها و درختان است. برای افراد مسن توصیه می شود و از باغداری و فعالیت های کشاورزی خودداری کنند.

این آژانس همچنین برای افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر از دوشنبه تا جمعه شب (5 تا 30 تیرماه) در خلیج فارس، نواحی ساحلی و سواحل استان بوشهر، مناطق ساحلی شرق استان هشدار داد. خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان.

در پی این خطر هواشناسی افزایش ارتفاع امواج به ویژه در ساعات ظهر تا بعد از ظهر، قطع تردد دریایی قایق های سبک، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و خسارت به جوجه کشی های ماهی پیش بینی می شود. قفس، احتمال قطع تردد کشتی های تجاری در دریای عمان.

در این شرایط هواشناسی توصیه سازمان هواشناسی احتیاط و رعایت نکات ایمنی در ترددهای دریایی به ویژه در تردد قایق های سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خرابی های احتمالی است.

به گزارش ایسنا، هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی می کند که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده زیان آور صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که می تواند باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این اطلاعیه برای آموزش مردم به منظور آمادگی برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول صادر شده است. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این اطلاعیه ها قرار می گیرند تا در صورت نیاز اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.