افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

اختصاص 8 درصد از درآمد مالیاتی دولت به بخش تحقیق و توسعه.

  • کد خبر : 289950
اختصاص 8 درصد از درآمد مالیاتی دولت به بخش تحقیق و توسعه.

به گزارش بازار، پیمان صالحی در نشست تخصصی روش ها و راهکارهای استفاده از ماده 13 قانون جهش تولیدی دانش بنیان، یکی از محدودیت های کشور در حوزه تحقیق و توسعه را مالی و بودجه ای دانست و گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور در حوزه تحقیق و توسعه، محدودیت های مالی و بودجه […]

به گزارش بازار، پیمان صالحی در نشست تخصصی روش ها و راهکارهای استفاده از ماده 13 قانون جهش تولیدی دانش بنیان، یکی از محدودیت های کشور در حوزه تحقیق و توسعه را مالی و بودجه ای دانست و گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور در حوزه تحقیق و توسعه، محدودیت های مالی و بودجه ای وجود دارد. قانون بودجه یک سری سقف برای اعتبارات و بودجه تعیین کرده است. اجتناب از آن سخت است، اما مسئولان همیشه پیگیری های لازم را انجام می دهند، اما در هر صورت بودجه ها عدد مشخصی است.

وی تصریح کرد: بنابراین برای گرفتن اعتبار باید به منابعی که در هر حوزه وجود دارد فکر کنیم و بتوانیم از آنها برای حوزه های تحقیق و توسعه استفاده کنیم.

صالحی ادامه داد: از سوی دیگر یکسری موارد استثنایی وجود دارد که با نامه مقام معظم رهبری اجازه استفاده از منابع خاصی داده می شود که نمونه آن صندوق توسعه ملی است که سال گذشته با نامه مقام معظم رهبری از آن استفاده کردیم.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: علاوه بر این منابع، منابع قانونی دیگری نیز وجود دارد که دیگر چالش برداشت از منابعی مانند صندوق توسعه ملی را ندارند و یکی از این منابع، قانون جهش به تولید بر اساس است. دانش. گفته می شود یکی از اتفاقات خوب تاریخی کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به ماده 13 قانون جهش تولیدی مبتنی بر دانش گفت: بر اساس ماده 13 قانون جهش تولیدی مبتنی بر دانش با هدف توسعه ارتباط بین دانشگاه و صنعت، صنایع و واحدهای مولد. شرکت ها دارای یک مرکز تحقیقاتی هستند. و واحد توسعه مرتبط با یکی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی با اولویت استان محل استقرار آن صنعت یا واحد تولیدی، تفاهم نامه همکاری، قراردادهای تحقیق و توسعه مربوط به این تفاهم نامه ها را منعقد خواهد کرد. همچنین مشمول مزایای پیشنهادی در بند «ب» ماده (11) این قانون. همچنین کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی موظفند کارگروه ارتباط با صنعت و معدن با حضور نمایندگان صنعت یا واحدهای تولیدی با اولویت استان محل استقرار و آموزش عالی تشکیل دهند و مراکز تحقیقاتی دروغ گویی.

صالحی ادامه داد: بر این اساس اگر بخش دولتی یا خصوصی با بخش های پژوهشی قرارداد تحقیق و توسعه منعقد کنند، حتی در مرحله تفاهم نامه مشمول مشوق های اعتبار مالیاتی می شوند.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به میزان قراردادهای بین دانشگاه و صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خاطرنشان کرد: در سال گذشته 11 هزار و 200 قرارداد بین دانشگاه و صنعت به حجم 6 قرارداد منعقد شد. هزار و یک میلیارد تومان و سال قبل 830 میلیارد تومان درآمد مالیاتی دولت بود که قرار شد یک درصد آن را به معاونت تحقیق و توسعه اختصاص دهیم.

و افزود: 1 درصد از 830 میلیارد تومان می شود 8 میلیارد تومان که بیش از حجم قراردادها با صنعت ماست.

صالحی درآمد مالیاتی دولت در سال جاری را یک میلیون و 000 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است و با اختصاص یک درصد از این درآمدها به تحقیق و توسعه می توان از این درآمد استفاده کرد. درآمد حاصل از تحقیق». و توسعه را ترویج کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=289950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.