افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

برخی هنوز جنگ را تمام نکرده اند و جانبازان باید در کانون توجه قرار گیرند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 289471
برخی هنوز جنگ را تمام نکرده اند و جانبازان باید در کانون توجه قرار گیرند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

خبرگزاری مهر – گروه استان ها – ریحانه شهبازی: درختان بلند در محیطی دلنشین و سرهای سرسبز در ورودی ساختمانی 60 ساله ریشه در جایی دارد که ساکنان آن حتی پس از گذشت چندین دهه از زندگی خود، هنوز هم در خاک ایران ریشه دوانده اند و دلشان را برای پیروزی و آبادانی این سرزمین […]

خبرگزاری مهر – گروه استان ها – ریحانه شهبازی: درختان بلند در محیطی دلنشین و سرهای سرسبز در ورودی ساختمانی 60 ساله ریشه در جایی دارد که ساکنان آن حتی پس از گذشت چندین دهه از زندگی خود، هنوز هم در خاک ایران ریشه دوانده اند و دلشان را برای پیروزی و آبادانی این سرزمین و رضایت خداوند سبز نگه داشته اند.

فرهنگسرای توانبخشی جانبازان شهید مطهری سال هاست که محل تجمع ثابتی است. ازجان گذشته تبدیل به جبهه و جنگ شده است. با ورود به این مجموعه، حس خوبی از بزرگان را تجربه خواهید کرد و با بازدید از هر طبقه و اتاق این بنای باستانی، سفری پر از خاطرات فداکاری، نوع دوستی و عظمت دوران دفاع مقدس را به یاد خواهید آورد. .

مردمی که با وجود سختی ها، ناتوانی های جسمی و بیماری ها با رضایت از انجام وظیفه صحبت می کنند و ادای احترام به جانبازان و ایثارگران را با مهربانی توصیه می کنند. آنان معتقدند همانگونه که جوانان برای حفظ کیان و عزت ایران اسلامی در خط مقدم نبرد با دشمن قرار گرفتند، اکنون نیز صنعتگران و مسئولانی که در خط مقدم تولید و اقتصاد کشور قرار دارند باید از او تبعیت کنند. وظیفه به نحو مقتضی و علاوه بر توجه ویژه به حمایت از مشکلات جانبازان و حمایت از آنان، فرزندان این کشور را برای رشد، شکوفایی و سربلندی این کشور در آغوش بگیرید.

جنگ جانبازان هنوز تمام نشده است.

در واقع جانبازان ضایعه نخاعی اصفهان با سینه های پر از خاطره و ترکش نامردی دشمن با مشکلات جسمی و حرکتی دست و پنجه نرم می کنند و نگران آینده فرزندان و خانواده و این مملکت خود هستند و در یک کلام با توجه به اینکه خطاب به رهبر معظم انقلاب «این جانبازی است که هنوز جنگ را تمام نکرده است».

کتابخانه ای با کتاب های قدیمی در گوشه ای از طبقه همکف این ساختمان به محلی برای مناظره های رسمی تبدیل شده است و کتاب های قدیمی روی قفسه های فلزی با عکس دوستان دوران دفاع مقدس و شهدا فیلمی کوتاه از دهه شصت را بازآفرینی می کند. . وجود سالن های بدنسازی و تیراندازی در سمت راست و چپ این طبقه اهمیت ورزش و سلامتی را نشان می دهد که به گفته پیشکسوتان «با ورزش از هزینه های درمانی زیادی کاسته و برای روح و جسم مفید است». از این رو امیدوارند صنایع بزرگ متناسب با مسئولیت اجتماعی خود نسبت به تجهیز اماکن ورزشی و تندرستی اقداماتی انجام دهند تا هزینه های درمانی آنها کاهش یابد و روحیه آنها افزایش یابد.

وضعیت نامناسب اصفهان در حمایت از پیشکسوتان

تنی چند از جانبازان و اعضای انجمن ایثارگران ضایعات نخاعی استان اصفهان از وضعیت موجود و کم توجهی نهادهای ذیربط گلایه کردند و گفتند: همه نهادها، مسئولان و صنایع استان مسئول جان این جانبازان هستند و با ایثار جانبازان و ایثارگران این مکان را تصاحب کرده اند و به این مقام دست یافته اند.

ایثارگران تک تک با ویلچر و همراهی دوستان خود به جمع ما اضافه شدند و پذیرفتند که «اصفهان در بیشتر زمینه ها اول است و در داشتن صنایع بزرگ پیشرو است اما در ارائه خدمات به ایثارگران در قالب مسئولیت اجتماعی در قبال سایر استان ها. عقب هستند.

در ادامه مهدی ابراهیمی دبیر انجمن به شرح مختصری از دوران دفاع مقدس و این بیمارستان پرداخت و گفت: بیش از 2000 جانباز وجود دارد که 70 درصد آنها در استان اصفهان هستند که از این تعداد 365 جانباز قطع نخاع هستند. اصفهان بیشترین تعداد را دارد اما امکاناتش بسیار محدود است.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان 60 ساله و دارای 45 اتاق است، تصریح کرد: تجهیزات و امکانات این مجموعه قدیمی است و نیاز به به روز رسانی دارد. از سوی دیگر، تفریح، گردشگری و سفر جانبازان نیازمند تمهیداتی است که اسکان آنها را فراهم کند و وسیله نقلیه مناسبی در اختیار داشته باشد.

برخی هنوز جنگ را تمام نکرده اند / جانبازان باید در خط مقدم توجه باشند

قاسم رهنما نیز از دیگر اعضای انجمن جانبازان نخاعی استان اصفهان بود که در خصوص توجه به فضاهای ورزشی جانبازان گفت: همانطور که به افراد سالم به ورزش و فوتبال توجه می شود این جانبازان نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. . توجه به ارتقای روحیه و کاهش رفتار آنها.

وی خواستار اقدامات زیربنایی از جمله راه اندازی قرض الحسنه برای ایثارگران شد تا آنها را در تامین هزینه های تکمیلی خود اتکاء کند. رهنما می گوید اصفهان اگرچه در همه چیز پیشرو بوده، اما در حمایت از جانبازان و ارائه امکانات توانبخشی و درمانی عقب مانده است.

ظرفیت همزمان با معلولیت.

پس از این دیدار با مسئولین، از پیشکسوتان سایر اقشار بازدید به عمل آمد که هر کدام درخواست ها و دغدغه های خود را مطرح کردند. با رویی گشاده، فروتنی می کردند و گاه با آیه ای از قرآن و یا بیان فعالیت های باورنکردنی خود با جمع دوستان خداحافظی می کردند.

یکی از جانبازان قطع نخاع با این شرایط جسمی حتی توانست درس بخواند و به دانشگاه برود. دیگری مسجدی چند طبقه با امکانات پزشکی و بهداشتی ساخته بود که در دل خود شرایط سکونت داشت. آنها با شوخ طبعی و شادی از موضوعات و مشکلاتی صحبت کردند که مسئولین باید بیشتر به آنها فکر کنند و رسانه ها نیز به رسالت انعکاس خود عمل کنند.

کاظمی از دیگر جانبازان قطع نخاع است که توانسته با نوشتن یک جلد خاطرات خود درس عبرتی برای نسل کنونی باشد و یاد بگیرد که جوانان گذشته چگونه به وظیفه خود عمل کردند. او مدعی شد که سخت با نرم افزار کار کرده و توانسته جلد یک کتاب را تمام کند.

بله، به گفته علما و به نقل از پیشکسوتان، در هیچ شرایطی نباید در انجام وظیفه کوتاهی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=289471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.