افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

الزام جدید باشگاه های AFC/لیگ برتر برای داشتن تیم بانوان – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 289084
الزام جدید باشگاه های AFC/لیگ برتر برای داشتن تیم بانوان – پرسپولیس نیوز

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ماموریت اصلی ایجاد VAR بر عهده شرکت توسعه و تجهیز است. منصور قنبرزاده در برنامه تلویزیونی “ورزه و مردم” درباره نقاط ضعف و قوت بیست و سومین دوره لیگ برتر باشگاه های کشور گفت: اگر بخواهیم در مورد نقاط قوت لیگ گذشته صحبت کنیم، کمی قانونی شدن لیگ […]

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ماموریت اصلی ایجاد VAR بر عهده شرکت توسعه و تجهیز است.

منصور قنبرزاده در برنامه تلویزیونی “ورزه و مردم” درباره نقاط ضعف و قوت بیست و سومین دوره لیگ برتر باشگاه های کشور گفت: اگر بخواهیم در مورد نقاط قوت لیگ گذشته صحبت کنیم، کمی قانونی شدن لیگ برتر. بودجه باشگاه ها و نزدیک شدن به مجوز.” حرفه ای بودن یکی از نقاط قوت بود. امسال تعداد تیم های جواز حرفه ای افزایش یافت و برخی از تیم های ما مانند استقلال و پرسپولیس که با مشکل مواجه بودند موفق به کسب مجوز حرفه ای شدند. اینکه قهرمان و سقوط کرده تا روز آخر همدیگر را نمی شناختند و مسابقات خیلی نزدیک بود از نقاط قوت لیگ بود. با وجود توقف های ناشی از فیفادی، برنامه ریزی کلی به خوبی پیش رفت.

وی در ادامه افزود: یکی از نقاط ضعف لیگ عدم ​​استفاده از VAR بود که یکی از بارزترین نقاط ضعف مسابقات بود و برای لیگ بعدی باید این مشکل برطرف شود و ورزشگاه های ما از میدان خارج شوند. سنتی ها روشی برای فروش بلیط الکترونیکی فدراسیون و تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) بر این موضوع تاکید دارند و اگر شرایط مهیا نشود و حداقل استانداردها رعایت نشود، لیگ برگزار نمی شود.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به مشکلی که نسبت به فصل گذشته وجود داشت و اینکه مسابقات هر چهار یا پنج هفته یکبار برگزار می شد، تصریح کرد: معتقدم این امکان وجود دارد و می توانیم مسابقات را حداقل در ساعت مقرر تعیین کنیم. حداقل نیم فصل کمتر با ملی پوشان هم جلساتی داشتیم و در این مدت می توانیم مسابقات را بهتر برنامه ریزی کنیم. فصل گذشته مسابقات کشوری و تعطیلات ناخواسته داشتیم که تبعات بیشتری داشت.

قنبرزاده در خصوص اینکه هفته گذشته بازی استقلال و پرسپولیس همزمان در تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: حقیقت این است که کمبود امکانات در تهران با توجه به تیم هایی که دارد احساس می شود. ورزشگاه پاس قوامین ورزشگاه خوبی است اما در مسابقاتی که استقلال و پرسپولیس حضور دارند با توجه به وسعت جغرافیایی امکان حضور 15 یا 20 هزار هوادار وجود ندارد. البته باید این مشکل برطرف شود و ورزشگاه تختی و شهر قدس تجهیز شود و مسابقات در ورزشگاه هایی که شرایط برگزاری در این مدت را ندارند برگزار شود. ما می توانیم همه چیز را برنامه ریزی کنیم تا از مشکلی که هفته گذشته رخ داد جلوگیری کنیم.

وی درباره اشتباهات متعدد داوری که در لیگ بیست و دوم رخ داد و باعث شد بگوییم فوتبال ما بیش از هر زمان دیگری به VAR نیاز دارد، گفت: این یک موضوع آسیب شناسی است و درباره تعداد داوران صحبت شد. حتی در نیم فصل و در پنج هفته اخیر شاهد استفاده از داوران شناخته شده تری بودیم. در این قسمت نیز مشکل سخت افزاری وجود دارد. اگر بخواهیم با VAR صادق باشیم، یک سری محدودیت‌ها وجود داشت. دیدیم که دیروز وزیر محترم ورزش به صراحت اعلام کرد که بودجه مصوب شورای دولت 110 میلیارد تومان بوده و این مبلغ به تجهیز ورزشگاه ها که اکثراً دولتی هستند برای پایان آنها اختصاص یافته است. انتظار می رود شرکت توسعه و تجهیز روند اجرا را تسریع کند و فدراسیون فوتبال نیز در حال کار روی موضوعاتی است که نیاز به هماهنگی با فیفا دارد. به این ترتیب نمی توان انتظار لیگ باکیفیت را داشت. من فکر می‌کنم اگر VAR وجود داشت، مشکلاتی که در هفته‌های اخیر به وجود آمد جزئی بود، زیرا چیزهایی که اتفاق افتاد به سختی با چشم انسان قابل مشاهده بود، او تصمیم گرفت.

قنبرزاده در پاسخ به این سوال که آیا حداقل نمی توانیم قول بدهیم چه زمانی در ورزشگاه آزادی VAR داشته باشیم، گفت: روز گذشته رئیس کمیته بین الملل فدراسیون نیز در این باره صحبت کرد؟ ماموریت این کار به شرکت توسعه و تجهیز محول شده است و اعتبارات آن در اختیار فدراسیون نیست و ماموریت اصلی این کار بر عهده آن است. خوشبختانه دیروز وزیر ورزش دستور اکید داد تا شرکت توسعه و تجهیز به سرعت مراحل اداری را انجام دهد و از سوی دیگر فدراسیون فوتبال می تواند تسریع کننده و تسهیل کننده شرکت هایی باشد که با آن در ارتباط است.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال پایین بودن حقوق داوران و تفاوت درآمد آنها با قراردادهای میلیاردی بازیکنان و اینکه در لیگ های پایه دستمزد داورانی که کار می کنند 200 هزار تومان است، تاکید کرد. مجموعه فوتبال در فوتبال یک گروه فنی کار می کند، یکی از مهم ترین قسمت های فوتبال داوری است و باید به نحوی درست شود، البته در این مدت میزان دستمزد چهار برابر شده است، اما هنوز کافی نیست و باید اختصاص بودجه در فدراسیون برای افزایش حقوق. برای افزایش هزینه ها باید نوعی درآمد داشته باشیم. کار درستی است و باید به حقوق قضات توجه کنیم. من تعداد دقیق داوران لیگ پایه را نمی دانم، اما فکر می کنم حدود همین است.

وی با اشاره به تاکید بر اجرای سقف بودجه باشگاه ها در فصل گذشته، یادآور شد: در ابتدا گفتند استاندارد و شاخص چیست و سقف بودجه حقوق و دستمزد بر چه اساسی بر اساس 325 بوده است. میلیارد؟ کمیته مجوزهای حرفه ای بر اساس درآمدی که باشگاه ها می دانستند و برای مجوز حرفه ای دریافت می کردند، درآمدی را تعیین کردند و این درآمدها برای کل درآمد 13 باشگاه حدود دو هزار و 700 میلیارد بود، البته سه باشگاه اعلام نکردند درآمد خود را اعلام کردند. و اگر جمع کنیم زیر سه هزار میلیارد بودند. 13 باشگاه را بردیم که صعود کردند. بیشترین هزینه ای که یک باشگاه انجام داده 550 میلیارد تومب بوده و سه یا چهار باشگاه نزدیک به 500 میلیارد بوده، این درآمدی است که این باشگاه ها اعلام کرده اند. داریم به بحث فیرپلی مالی نزدیک می شویم و معیار ما این است که کدام باشگاه چقدر برد داشته است. برای مجوز حرفه ای و لیگ نخبگان یک نکته وجود دارد که فکر می کنم چیزی حدود 440-450 میلیارد برای باشگاه هایی است که در لیگ نخبگان در نظر گرفته می شوند.

قنبرزاده ادامه داد: نکته ای که از تجربه سال گذشته استفاده کردیم این بود که درآمد باشگاه های آسیا را محاسبه کردیم. باشگاه ها به ما گفتند که این پاداش آسیایی را به سقف بودجه خود اضافه کنیم که به نظر ما منطقی است و می توانند 100 درصد به بودجه خود اضافه کنند. مشکل دیگر دریافت مجوز حرفه ای بود، چیزی که ما باشگاه ها را تشویق به دریافت آن کردیم. نکته دیگر این بخشنامه این بود که برای توجه به تیم های اصلی، تیم های حاضر در آسیا موظف شدند حداقل 10 درصد از بودجه کلی خود را به تیم های اصلی و آکادمی اختصاص دهند و مدارک را به کمیته حرفه ای ارائه کنند. مجوز. کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد عمل شده و اگر این اتفاق نیفتد برای گرفتن مجوز حرفه ای دچار مشکل می شوند. برای بقیه باشگاه ها این رقم هشت درصد است تا به تیم های پایه خود اختصاص دهند.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که سقف بودجه تیم هایی که در آسیا حضور ندارند چقدر است، گفت: 325 میلیارد تومان است؟ اگر مجوز باشگاه حرفه ای بگیرند 60 میلیارد به این مبلغ اضافه می شود. برای باشگاه هایی که در آسیا پاداش دریافت می کنند، 100 درصد پاداش دریافتی به بودجه آنها اضافه می شود. یکی از موضوعاتی که AFC مطرح کرد بحث تشخیص درآمد است. آنها می گویند شما باید به اندازه درآمد خود متعهد شوید. طبیعی است که هر چه بیشتر برنده شوید، می توانید بازیکنان با کیفیت تری بخرید و مجبور به فروش نباشید. با همان بودجه ای که دیده شده، باشگاه ها همچنان بدهکار هستند. در مورد بانوان نیز مصوبه ای داریم که تیم هایی که در لیگ برتر حضور دارند باید تیم بانوان داشته باشند و بودجه مشخصی به آنها اختصاص داده شود و این یکی دیگر از مطالبات AFC است که باشگاه ها باید جدی بگیرند.

قنبرزاده در خصوص اهرم های نظارتی و ضمانت اجرایی خاطرنشان کرد: در این بحث می دانید که دستورالعمل 30 ماده ای داشتیم. امسال کار زیادی انجام شد و از 16 تیم لیگ برتری و لیگ یک نظر گرفتیم و در این بین همه کمیته ها نظرات خود را دادند. در واقع این دستورالعمل هنوز فاش نشده و بسیار پیشرفته است، ضمانت های اجرایی نیز در نظر گرفته شده است که در صورت وجود انحراف، چگونه باید با آن برخورد کرد. در بحث فرهنگی، پیوست های فرهنگی که باید توسط باشگاه ها محقق شود، بار دیگر دیده شده است. این در حالی است که هیات مدیره دستورالعملی برای واسطه ها به نام مدیران برنامه تصویب کرد. یک دستورالعمل کامل تنظیم می شود و دوندگان باید دارای شناسنامه و شناخته شده باشند. کارگزاران غیر رسمی حق فعالیت ندارند و باید رسمی باشند. همچنین مشخص شده که یک بازیکن چقدر می تواند به یک باشگاه بدهد. اینطور نیست که یک نفر بازیکنان زیادی به یک باشگاه بدهد. در گذشته یک مدیر برنامه داشتیم که هشت تا ده بازیکن در یک باشگاه داشت که مشکلاتی را به وجود آورد. کارگزار فقط باید با بازیکن قرارداد ببندد و باشگاه ها در این دستورالعمل مستقیم نباید با بازیکن قرارداد ببندند و طرف حساب بازیکن فقط مدیر برنامه است و یک کپی از قرارداد شما نیز ارسال می شود. به کلوب. باشگاه حق پرداخت تعهدات مدیر برنامه را ندارد. این مشکلات تشخیص داده شده است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که باشگاه تراکتورسازی تحویل داده شد؟ بحث انتقال تشریفات و مقرراتی دارد که قوانین خاصی دارد. این را هم بگویم که انتقال تیم از استانی به استان دیگر ممنوع است و هر اتفاقی که می افتد باید در همان استان باشد. آقای زنوزی خیلی زحمت کشیده و فکر می کنم در هفته های اخیر کمی ناامید شده است. انشاالله دوباره برمی گردد. از شما می خواهیم مثل قبل کار کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=289084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.