افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

سورپرایز در نوربرگ رینگ: لوتوس تاج را از مرسدس بنز ربود! /تصویر

  • کد خبر : 288615
سورپرایز در نوربرگ رینگ: لوتوس تاج را از مرسدس بنز ربود!  /تصویر

امیر مسعود عابدین_ پیست مسابقه ای 12.9 مایلی (20.8 کیلومتری) نوربرگ رینگ Nordschleife، معروف به جهنم سبز، مکانی است که به دلیل رانندگی با سرعت بالا و ثبت رکوردهای معتبر برای خودروسازان مشهور است. پیچ های سریع و مسیرهای پیچ در پیچ با ورودی کور آن را به یکی از خطرناک ترین مدارها تبدیل کرده […]

امیر مسعود عابدین_ پیست مسابقه ای 12.9 مایلی (20.8 کیلومتری) نوربرگ رینگ Nordschleife، معروف به جهنم سبز، مکانی است که به دلیل رانندگی با سرعت بالا و ثبت رکوردهای معتبر برای خودروسازان مشهور است. پیچ های سریع و مسیرهای پیچ در پیچ با ورودی کور آن را به یکی از خطرناک ترین مدارها تبدیل کرده است.

از زمانی که این پیست در سال 1927 ساخته شد، تقریباً یک قرن پیش، رانندگان و خودروسازان برای کسب مقام اول مبارزه کرده اند. در آن زمان مرسدس یک دور باشکوه 12 دقیقه ای را با سرعت متوسط ​​96.5 کیلومتر در ساعت طی کرد. در اکتبر 2023، لوتوس با ماشین مسابقه ای تمام الکتریکی Ouija X خود بر اساس پلت فرم نسخه جاده ای وارد رینگ شد.

سورپرایز در نوربرگ رینگ: لوتوس تاج را از مرسدس بنز ربود!  /تصویر

موتور و چهار موتور الکتریکی در این خودرو مانند مدل های تولیدی و جاده ای باقی مانده است. با این حال، سیستم تعلیق و بسته آیرودینامیکی آن بسیار متفاوت است. چهار موتور الکتریکی در مجموع 1972 اسب بخار قدرت و 1794 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. این خودرو به باتری 70 کیلووات ساعتی مجهز است.

سورپرایز در نوربرگ رینگ: لوتوس تاج را از مرسدس بنز ربود!  /تصویر

این خودرو با چنین قابلیت هایی توانست به رکورد 6:24.047 دست یابد و عنوان چهارمین خودروی سریعی که تا به حال به جهنم سبز رفته است را از آن خود کند. اهمیت این رکورد این واقعیت است که لوتوس اویجا ایکس دومین خودروی تمام الکتریکی سریع است که در پیست پیست شده است. مهمتر از آن، این سریعترین خودروی تولیدی است که تا به حال در یک پیست دور زده است و مرسدس AMG-One را با زمان 6:35.183 در سال 2022 شکست داده است.

سورپرایز در نوربرگ رینگ: لوتوس تاج را از مرسدس بنز ربود!  /تصویر

آبنما: نیوتلاس

۵۴۳۲۲

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=288615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.