افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

درگیری لفظی وزیر امور خارجه امارات متحده عربی و یکی از مقامات ارشد این سازمان خودمختار

  • کد خبر : 288493
درگیری لفظی وزیر امور خارجه امارات متحده عربی و یکی از مقامات ارشد این سازمان خودمختار

آفتاب نیوز: وب سایت اکسیوس گزارش داد که دیدار ماه آوریل وزیر خارجه آمریکا و جمعی از مقامات عرب در ریاض صحنه درگیری لفظی وزیر امور خارجه امارات با یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین شد و این دیپلمات اماراتی به تشریح رهبری پرداخت. . این سازمان ناکارآمد است. بر اساس این گزارش، عبدالله […]

آفتاب نیوز:

وب سایت اکسیوس گزارش داد که دیدار ماه آوریل وزیر خارجه آمریکا و جمعی از مقامات عرب در ریاض صحنه درگیری لفظی وزیر امور خارجه امارات با یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین شد و این دیپلمات اماراتی به تشریح رهبری پرداخت. . این سازمان ناکارآمد است.

بر اساس این گزارش، عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات در این دیدار گفت که هیچ اصلاحات واقعی در این سازمان خودمختار صورت نگرفته است. او رهبری خود را با «اسمارتک نیوز و 40 دزد» مقایسه کرد.

وزیر امور خارجه امارات با بیان اینکه رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین ناکارآمد است، گفت: چرا امارات باید به این نهاد کمک مالی کند؟

حسین آل شیخ، دبیرکل کمیته اجرای سازمان آزادیبخش فلسطین و مشاور نزدیک محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز فریاد زده است که هیچکس نمی تواند به آنها دیکته کند که چگونه اصلاحات را انجام دهند.

به گفته یک مقام اماراتی، عبدالله بن زاید تاکید کرد که اگر تشکیلات خودگردان فلسطین به اندازه همکاری امنیتی با اسرائیل به مردم خود توجه می کرد، وضعیت برای فلسطینی ها بهتر می شد.

یک منبع آگاه اعلام کرد که طرفین پس از این درگیری لفظی با عصبانیت جلسه را ترک کردند.

روابط خودگردان فلسطین با امارات متحده عربی به ویژه پس از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی در سپتامبر 2020، روابط متلاطمی دارد. علاوه بر این، روابط بین محمود عباس و محمد بن زاید، رئیس جمهور امارات متحده عربی نیز سرد است. .

اما به گفته یک منبع آگاه، خشم نسبت به سازمان خودمختار و ابومازن تنها به امارات مربوط نمی شود و اکثر کشورهای حاضر در جلسه مانند عربستان، مصر، اردن و … قطر، آنها بدون صبر درخواست داده اند.

در این گزارش آمده است: احساس بسیاری از حاضران در جلسه این بود که ابومازن تمایلی به انجام اصلاحات مهمی که لازم است تا سازمان های خودمختار بتوانند به دولت غزه بازگردند و راه حل دو کشوری را پیش ببرند.

این گزارش می افزاید: ناامیدی از ابومازن به قطر نیز کشیده شده است که می خواهد او نخست وزیری را منصوب کند که از حمایت جامعه فلسطین از جمله بخش های اسلام گرا برخوردار باشد. این پیام را امیر قطر در سفر ابومازن به این کشور در ماه فوریه ارسال کرد. با این حال، ابومازن در نهایت امیر را برکنار کرد و یکی از بستگان نزدیک خود به نام محمد مصطفی را منصوب کرد که از حمایت عمومی نسبتاً محدودی برخوردار بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=288493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.