افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی بوش

  • کد خبر : 28827
علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی بوش
عواملی که موجب سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی بوش می‌شوند، در جهت رفع اختلال ایجادشده، باید موردبررسی قرار بگیرند. مرکز تعمیرات لوازم‌خانگی در تهران، در ادامه به بررسی این موضوع می پردازد.

شست‌وشو ظروف در ماشین ظرف‌شویی بوش، سرعت عمل بیش‌تری به انجام نظافت آشپزخانه می‌بخشد. اما اگر پس از اتمام چرخه شست‌وشو، متوجه سفیدک بر روی ظروف شوید، لازم است هر چه سریع‌تر علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی بوش را بررسی نمایید. چراکه می‌تواند نشانه‌ای از بروز ایراد در عملکرد این دستگاه باشد.

عواملی که موجب سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی بوش می‌شوند، در جهت رفع اختلال ایجادشده، باید موردبررسی قرار بگیرند. مرکز تعمیرات لوازم‌خانگی در تهران، در نظر دارد تا ادامه این مطلب را به شرح و بررسی این موضوع اختصاص دهد. با ما همراه باشید.

4 دلیل لک شدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی بوش

عوامل مختلفی وجود دارند که هرکدام به‌تنهایی به‌عنوان دلیلی جهت ایجاد سفیدک بر روی ظروف شسته شده در ماشین ظرف‌شویی بوش به‌حساب می‌آیند. سفیدک زدن ظرف‌ها، شبیه به لکه، خود را نشان می‌دهند و به‌نوعی مانع از شسته شدن ظروف می‌شوند.

در ادامه عواملی که منجر به تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی بوش می‌شوند را توضیح داده‌ایم:

  1. سختی آب منطقه و بالا بودن میزان املاح آن
  2. باقی ماندن مواد شوینده
  3. انتخاب چرخه شست‌وشو نادرست
  4. به اتمام رسیدن جلا دهنده و نمک
  5. پایین بودن دمای آب

املاح آب باعث تمیز نشدن ظروف در ظرف‌شویی بوش می‌شوند

با توجه به منطقه‌ای که در آن ساکن هستید، ممکن است سختی آب و یا مقدار زیاد املاح موجود در آن، باعث ایجاد لکه بر روی ظروف داخل ماشین ظرف‌شویی بوش شوند. به همین خاطر لازم است جهت جذب املاح آب، فیلتر ماشین ظرف‌شویی بوش را به‌صورت دوره و در فاصله زمانی‌های کوتاه، تمیز نمایید.

مطمئن شوید که مواد شوینده در ماشین ظرف‌شویی بوش باقی نمانده باشد

در هر مرتبه از روشن کردن ماشین ظرف‌شویی بوش، لازم است مقدار مناسبی از مواد شوینده را بر اساس حجم ظروف چیده شده در دستگاه، مورداستفاده قرار دهید. چراکه باقی ماندن مواد شوینده می‌تواند یکی از مهم‌ترین علل سفیدک زدن و لک شد ظرف‌ها در ماشین ظرف‌شویی بوش به شمار آید.

برنامه شست‌وشو درستی را انتخاب کنید

دستگاه ماشین ظرف‌شویی بوش، از برنامه‌ها و چرخه‌های متفاوتی برای شست‌وشو ظروف برخوردار شده است. ازاین‌رو لازم است بر اساس جنس ظرف‌ها و هم‌چنین میزان کثیفی آن‌ها، چرخه و برنامه شست‌وشو درست و متناسبی را انتخاب نمایید.

نباید درجه دمای آب پایین باشد

درصورتی‌که در زمان شسته شدن ظرف‌ها در ماشین ظرف‌شویی بوش، دمای آب به حدنصاب لازم نرسد، باعث لک شدن و سفیدک زدن آن‌ها می‌شود. البته این عامل می‌تواند نشانه‌ای از معیوب شدن و خرابی ترموستات و سنسور حرارتی نیز باشد. به همین خاطر پیشنهاد می‌دهیم از تعمیرکار ماشین ظرف‌شویی بوش بخواهید تا با عیب‌یابی ماشین ظرف‌شویی بوش، این قطعات را موردبررسی قرار داده و در صورت معیوب بودن، تعویض کند.

اتمام جلا دهنده و نمک موجب لک شدن ظرف‌ها در ظرف‌شویی بوش می‌شود

پیش از این‌که چرخه شست‌وشو مدنظر خود را انتخاب و سپس فرمان شروع به کار آن را بدهید، حتماً مخزن نمک و جلا دهنده را موردبررسی قرار دهید تا به مقدار کافی از این دو شوینده پرشده باشند. چراکه کم بودن نمک و یا تمام شدن جلا دهنده باعث سفیدک زدن ظروف می‌شوند.

چه شوینده‌ای برای ماشین ظرف‌شویی بوش مناسب است؟

شوینده‌های مختلفی توسط برندهای متعدد جهت شستن ظرف‌ها و استفاده از آن‌ها در ماشین ظرف‌شویی بوش به بازار عرضه‌شده‌اند. قرص‌ها، پودرها، ژل یا مایع ماشین ظرف‌شویی، جلا دنده و نمک از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین مواد شوینده مناسب برای کار با ظرف‌شویی به شمار می‌آیند.

مواد شوینده مناسب برای کار با ماشین ظرفشویی

قرص ظرف‌شویی بوش

قرص‌هایی که امکان استفاده از آن‌ها در ماشین ظرف‌شویی بوش وجود، در سه نوع معمولی، کوانتومی و همه‌کاره در دسترس کاربران این دستگاه قرارگرفته‌اند. برای هر چرخه شست‌وشو، تنها یک قرص باید داخل ظرف‌شویی بوش گذاشته شود.

این نوع مواد شوینده، با آغاز برنامه شست‌وشو، به‌مرور با آب حل‌شده و ظروف را تمیز می‌کند. قرص‌ها به‌طورمعمول دارای نمک و جلا دهنده هستند. ازاین‌رو نیازی به پر کردن مخزن آن‌ها برای شستن ظرف‌ها وجود ندارد.

پودرهای ماشین ظرف‌شویی بوش

در مقایسه پودرها و قرص‌های ظرف‌شویی، متوجه می‌شوید که قیمت پایین‌تری برای پودر تعیین‌شده است. ضمن این‌که قدرت پاک‌کنندگی آن‌ها نسبت به قرص‌ها کم‌تر است. این نوع ماده شوینده خیلی راحت‌تر در آب حل‌شده و ازآنجایی‌که خاصیت سایندگی بالاتری دارد، چندان برای ظروف شیشه‌ای حساس مناسب نیستند.

مایع یا ژل ماشین ظرف‌شویی

نوع دیگری از شوینده‌های مناسب ماشین ظرف‌شویی بوش، مایع‌ها و ژل‌ها هستند. این نوع مواد شوینده، علاوه بر داشتن قیمت پایین‌تر در مقایسه با پودر و قرص، قدرت پاک‌کنندگی کم‌تری نیز دارند. بااین‌حال باعث ایجاد خط و خراش به روی ظروف نمی‌شوند. هم‌چنین برای ظروفی مانند قابلمه و یا ظروف خیلی کثیف مناسب نیستند.

جلا دهنده

استفاده از جلا دهنده اصولاً باید به همراه مواد شوینده اصلی هم چون قرص، پودر یا ژل صورت بگیرد. جلا دهنده نقش مهمی در سفیدک زدن یا نزدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی بوش دارد. هم‌چنین کمک شایانی در خشک‌کردن ظروف می‌کند.

نمک

استفاده از نمک نیز به همراه مواد شوینده اصلی انجام می‌شود. از نمک به‌منظور کاهش سختی آب استفاده‌شده و موجب جلوگیری از ایجاد رسوبات در ماشین ظرف‌شویی بوش می‌گردد.

مایع جرم‌گیر

از مایع جرم‌گیر به‌منظور جلوگیری از رسوب گرفتگی ماشین ظرف‌شویی بوش به‌واسطه مواد غذایی و املاح آب استفاده می‌شود. این ماده شوینده نیز باید به همراه مواد شویند اصلی داخل دستگاه ریخته شود.

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

نحوه جرم‌گیری ماشین ظرف‌شویی بوش با 4 روش

یکی از اصول و نکات استفاده و نگهداری از ماشین ظرف‌شویی بوش، جرم‌گیری و رسوب‌زدایی از آن است. درواقع جرم‌گیری ماشین ظرف‌شویی بوش، از مهم‌ترین اقداماتی است که باید جهت جلوگیری از بو گرفتن، اختلال در عملکرد و ایجاد رسوبات در دستگاه به دلیل تجمع چربی مواد غذایی و یا املاح آب انجام دهید.

به‌طورمعمول کاربرانی که هرروز و به‌صورت متداول از ماشین ظرف‌شویی بوش خود استفاده می‌کند، باید هر 6 ماه یک‌بار و یا سالی یک‌بار اقدام به جرم‌گیری و رسوب‌زدایی از این دستگاه کنند. اما اگر دیربه‌دیر از ظرف‌شویی بوش استفاده می‌شود، هر 3 ماه یک‌بار بهترین زمان ممکن به‌منظور انجام این کار به شمار می‌آید.

روش‌های مختلفی ازجمله استفاده از قرص، پودر یا مایع جرم‌گیر و همین‌طور مواد طبیعی برای رسوب‌زدایی و جرم‌گیری از ماشین ظرف‌شویی بوش وجود دارد.

  • جرم‌گیری ظرف‌شویی بوش با قرص جرم‌گیر

یک عدد قرص جرم‌گیر را داخل جا قرصی قرار دهید و سپس برنامه بلندمدت را انتخاب کنید.

  • رسوب‌گیری ماشین ظرف‌شویی بوش با پودر

لازم است که بسته پودر جرم‌گیر را داخل جا قرصی بریزید و برنامه بلندمدت را برای جرم‌گیری ظرف‌شویی بوش انتخاب نمایید.

  • رسوب‌زدایی ماشین ظرف‌شویی بوش با مایع یا ژل

مایع یا ژل جرم‌گیر را داخل جا قرصی ریخته و با انتخاب برنامه شست‌وشو بلندمدت، اجازه دهید تا دستگاه رسوب‌گیری شود.

  • جرم‌گیری ظرف‌شویی بوش با سرکه و جوش‌شیرین

ابتدا یک لیتر سرکه را به همراه 50 گرم جوش‌شیرین به‌خوبی مخلوط نمایید. پس از این‌که آب گرم شد، درب ماشین ظرف‌شویی بوش را بازکرده و مخلوط را در کف دستگاه بریزید. حال صبر کنید تا رسوب‌زدایی به‌واسطه این مخلوط در دستگاه ظرف‌شویی انجام پذیرد.

آیا علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی بوش را شناسایی کردید؟

همان‌طور که توضیح داده شد، عواملی هم چون سختی آب منطقه و بالا بودن میزان املاح آن، باقی ماندن مواد شوینده، انتخاب چرخه شست‌وشو نادرست، به اتمام رسیدن جلا دهنده و نمک و پایین بودن دمای آب مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روی لک شدن و سفیدک زدن ظرف‌ها در ماشین ظرف‌شویی بوش به شمار می‌آیند.

با استفاده از شوینده‌های مناسب ماشین ظرف‌شویی بوش که معرفی نمودیم، می‌توانید تا حدودی از بروز این مشکل جلوگیری نمایید. البته توجه داشته باشید که برندهای مختلفی امروزه مواد شوینده ماشین ظرف‌شویی را روانه بازار کرده‌اند. متأسفانه کیفیت‌های متفاوتی برای هر یک از آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

ازاین‌رو توصیه می‌کنیم حتماً در زمان خرید مواد شوینده مناسب برای ماشین ظرف‌شویی بوش، به سراغ برندهای باکیفیت و مرغوب بروید. در غیر این صورت ممکن است مشکل لک شدن ظروف مجدد تکرار شود.

ضمن این‌که لازم است از طریق روش‌های گفته‌شده، جرم‌گیری ماشین ظرف‌شویی بوش را به‌صورت دوره‌ای انجام دهید تا از لک شدن و سفیدک زدن ظرف‌ها پس از پایان چرخه شست‌وشو جلوگیری شود. جرم‌گیری این دستگاه باید در فاصله زمانی‌های مشخص و کاملاً مطابق با میزان استفاده شما از دستگاه ظرف‌شویی انجام پذیرد. رعایت نکردن این مورد نیز می‌تواند منجر به باقی ماندن لکه به روی ظروف شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.