افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به مواضع سه کشور اروپایی علیه تهران

  • کد خبر : 288243
نامه ایران به شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به مواضع سه کشور اروپایی علیه تهران

به گزارش بازار، در نامه امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به آنتونیو گوترش، سرپرست شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، آمده است: «تروئیکای اروپایی همچنان به اتهامات خود ادامه می دهد. عدم پایبندی جمهوری ایران به تعهدات برجام، در عین نادیده گرفتن عمدی منبع اصلی وضعیت فعلی. در […]

به گزارش بازار، در نامه امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به آنتونیو گوترش، سرپرست شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، آمده است: «تروئیکای اروپایی همچنان به اتهامات خود ادامه می دهد. عدم پایبندی جمهوری ایران به تعهدات برجام، در عین نادیده گرفتن عمدی منبع اصلی وضعیت فعلی.

در نامه سفیر ایران در سازمان ملل آمده است که تصمیم تهران برای اتخاذ اقدامات اصلاحی کاملاً مطابق با حق ذاتی آن بر اساس بندهای 26 و 36 برجام در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از این توافق است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل در نامه خود اعلام کرد: هدف ایران از تصمیم ایران که یک سال پس از خروج غیرقانونی آمریکا و شکست سه کشور اروپایی لغو تحریم ها گرفته شد، کاملاً بود. روشن؛ بازگرداندن تعادل تعهدات و منافع متقابل بر اساس برجام.

در نامه سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین آمده است: این ادعا که ترویکای اروپایی پیوسته به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، دروغ است. برعکس، سه کشور اروپایی مکرراً به تعهدات خود طبق بند 20 پیوست 5 برجام عمل نکرده اند. این عدم انطباق مهم همچنان پابرجاست.

ایروانی در این نامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور مستمر به تعهدات خود ذیل توافق جامع پادمان ها (CSA) از جمله از طریق همکاری حداکثری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای فعالیت های راستی آزمایی خود در ایران عمل کرده است، تاکید کرد: ایران تا به امروز انجام داد. تحت شدیدترین فعالیتهای راستی آزمایی و نظارت آژانس قرار گرفته است.

در نامه سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک نیز آمده است: پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در چارچوب NPT پابرجاست. کشورهای طرف معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای از اعمال حقوق ذاتی خود بر اساس این معاهده برای توسعه تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز منع نخواهند شد.

ایروانی افزود: هرگونه ادعای خلاف آن بی اساس و قاطعانه مردود است. این ادعا که برنامه هسته ای ایران به نقطه بحرانی و غیرقابل بازگشت رسیده است، در کنار این ادعا که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است، کاملا نادرست و بی اساس است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=288243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.