افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

نامه ایران به شورای امنیت در واکنش به گزارش ترویکای اروپایی

  • کد خبر : 288139
نامه ایران به شورای امنیت در واکنش به گزارش ترویکای اروپایی

به گزارش مانیبان، در این نامه آمده است: تروئیکای اروپایی همچنان جمهوری اسلامی ایران را به عدم پایبندی به تعهدات خود در برجام متهم می کند و عمداً علت اصلی وضعیت فعلی را نادیده می گیرد. تصمیم ایران برای انجام اقدامات اصلاحی کاملاً مطابق با حق ذاتی آن بر اساس بندهای 26 و 36 برجام […]


به گزارش مانیبان، در این نامه آمده است:

تروئیکای اروپایی همچنان جمهوری اسلامی ایران را به عدم پایبندی به تعهدات خود در برجام متهم می کند و عمداً علت اصلی وضعیت فعلی را نادیده می گیرد.

تصمیم ایران برای انجام اقدامات اصلاحی کاملاً مطابق با حق ذاتی آن بر اساس بندهای 26 و 36 برجام در واکنش به خروج یکجانبه ایالات متحده از این توافق و همچنین عدم پایبندی سه کشور اروپایی به تعهدات خود است. تعهدات

هدف ایران از تصمیم ایران که یک سال پس از خروج غیرقانونی آمریکا و عدم اجرای تعهدات سه کشور اروپایی برای لغو تحریم ها صورت گرفت، کاملاً روشن بود. بازگرداندن تعادل تعهدات و منافع متقابل بر اساس برجام.

این ادعا که ترویکای اروپایی به طور مداوم به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، نادرست است.

برعکس، سه کشور اروپایی مکرراً به تعهدات خود بر اساس بند 29 پیوست 5 برجام عمل نکرده اند. این عدم انطباق مهم همچنان پابرجاست.

جمهوری اسلامی ایران به طور مداوم به تعهدات خود تحت توافقنامه پادمان جامع (CSA) از جمله از طریق حداکثر همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای فعالیت های راستی آزمایی خود در ایران، عمل کرده است.

تا به امروز، ایران تحت شدیدترین فعالیت های راستی آزمایی و نظارتی آژانس بوده است.

پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در چارچوب NPT دست نخورده باقی مانده است. کشورهای طرف معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای از اعمال حقوق ذاتی خود بر اساس این معاهده برای توسعه تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز منع نخواهند شد.

هر گونه اظهارنظر خلاف آن بی اساس و قاطعانه مردود است. این ادعا که برنامه هسته ای ایران به نقطه بحرانی و غیرقابل بازگشت رسیده است، در کنار این ادعا که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است، کاملا نادرست و بی اساس است.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=288139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.