افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

زنگ نمایش «آواز تلخ تارا» در اردبیل به صدا درآمد – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 287814
زنگ نمایش «آواز تلخ تارا» در اردبیل به صدا درآمد – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

کارگردان این نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین اجرای «آواز تلخ تارا» شامگاه چهارشنبه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل اجرا شد. غریب منوچهری خاطرنشان کرد: این برنامه به نویسندگی فریدون ولایی، کارگردانی غریب منوچهری و تهیه کنندگی موسسه بازیگری اردبیل ساخته شده است. وی به بازیگران این نمایش اشاره […]

کارگردان این نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین اجرای «آواز تلخ تارا» شامگاه چهارشنبه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل اجرا شد.

غریب منوچهری خاطرنشان کرد: این برنامه به نویسندگی فریدون ولایی، کارگردانی غریب منوچهری و تهیه کنندگی موسسه بازیگری اردبیل ساخته شده است.

وی به بازیگران این نمایش اشاره کرد و گفت: نینا شاه محمدی، آیسان کاری و محدثه مولایی بازیگران اصلی و فرهاد توفان، نعیم جوهرچی، یوسف فرزانه، علی علایی و شهزاد رنود دیگر بازیگران این نمایش هستند.

کارگردان نمایش «آواز تلخ تارا» از اجرای موسیقی زنده در این نمایش خبر داد و اظهار داشت: «آهنگ تلخ تارا» با اجرای یاشار هاشمی، محمدامین نوروزی، مهدی صفوی، مهران باشی، امیرمهدی علیزاده در دو نسخه ایرانی اجرا شد. و گروه های موسیقی آذربایجان و امین صفوی ارائه می شود.

منوچهری افزود: «بهاره شحمتی» دستیار کارگردان، کارگردان هنری «نوید ایچگان»، فرشید سلامت، تورال و طاها منوچهری، زهرا محمدی، سالار رحیمی، محسن جلیلی، سارا مقیمی و بهرام نصراللهی دیگر بازیگران این نمایش هستند.

کارگردان نمایش «آواز تلخ تارا» با یادآوری اجرای این نمایش گفت: این نمایش از 25 خرداد لغایت 14 تیرماه به جز ایام شهادت در اردبیل و سایر شهرستان های استان به روی صحنه می رود.

منوچهری افزود: «آوازهای تلخ تارا» برگرفته از شیوه اجرای شاد سنتی ایرانی به ویژه مجالس جعل هویت زنانه است. خواستگار ثروتمند اما بی سواد است.

وی ادامه داد: اثر مملو از خرده داستان ها و روایت های تو در تو است و این روایت های تو در تو، مانند نمونه های مشابه آثار سنتی ایرانی، هرگز آنقدر جسور نمی شوند که داستان اصلی را تحت الشعاع قرار دهند و آنقدر شبیه و تکراری نمی شوند. برای صبر عموم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=287814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.