افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

سابقه 150 میلیون وام دولتی برای همه دریافت کنندگان کمک هزینه

  • کد خبر : 287489
سابقه 150 میلیون وام دولتی برای همه دریافت کنندگان کمک هزینه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: اعتبارات شرکت های داخلی امسال در این استان بالغ بر یک هزار و 700 میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل 55 درصد افزایش داشته است. به گزارش اندیشه قاران، یوسف شعبانی افزود: 500 میلیارد ریال برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: اعتبارات شرکت های داخلی امسال در این استان بالغ بر یک هزار و 700 میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل 55 درصد افزایش داشته است.

به گزارش اندیشه قاران، یوسف شعبانی افزود: 500 میلیارد ریال برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی از محل وام سالانه استان برای مشاغل خانگی و همچنین 1200 میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی اختصاص یافته است. سایر دستگاه های اجرایی موضوعاتی مانند رفاه، صلح، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی توزیع می شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای توزیع بانک های شهرداری و منطقه انجام شده و با تصویب کارگروه به بانک های استان ابلاغ و عملیات اجرایی آن آغاز می شود. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هشت بانک قرض الحسنه فعال در بخش های کشاورزی، توسعه تعاون و رفاه اجتماعی وام های تجاری تا سقف 150 میلیون تومان را با سود 4 درصد بازپرداخت می کنند. . بیشتر ایران، رسالت، صادرات و ملت و سپه.

شعبانی با بیان اینکه خدمات مشاغل خانگی به حدود 1700 طرح اختصاص دارد، تصریح کرد: پرداخت این خدمات پس از تایید کارگروه و ابلاغ اعتبار به بانک ها با معرفی طرح ها آغاز می شود.

نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم همه دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای تهیه طرح های بهره مندی از تسهیلات شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: امروزه مشاغل خانگی به یکی از جذاب ترین مشاغل برای افراد جویای کار تبدیل شده است و تمرکز دولت در حوزه مشاغل خانگی تبدیل شدن به مشاغل خانگی است. کارگاه‌های مستقل کوچک به کارگاه‌های گروهی تبدیل شده و در این راستا در زمینه تخصیص تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوزهای مربوطه حمایت شده است.

شعبانی بیان کرد: مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند بنابراین زنان در این زمینه نقش محوری تری دارند، ضمن اینکه روند کارآفرینی زنان و راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. وی افزود: حدود 300 فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مربوطه به ثبت رسیده است و در همدان طرح های خیاطی، قالی بافی و صنایع دستی بیشترین استقبال را دارند و همچنین در بخش کشاورزی، مشاغلی مانند دامپروری و ساخت ترشی و نمک و در بخش فرهنگی نیز ساخت انیمیشن یکی از رشته های مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان با توجه به مهارت های خود می توانند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov ثبت نام کنند مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مربوطه انجام داده و مجوز مربوطه را دریافت خواهید کرد.

شعبانی از راه اندازی نمایشگاه ها و بازارچه های عرضه و فروش موقت در همه شهرستان ها به منظور حمایت از مشاغل داخلی خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی برای توانمندسازی بنگاه های کوچک و بنگاه های داخلی و افزایش اعتماد به نفس صاحبان این مشاغل است. خانواده خود نقش موثری در حمایت از اقتصاد دارد.

وی گفت: سال گذشته 6 هزار و 624 پروانه مشاغل خانگی در استان همدان صادر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=287489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.