افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

استاندار آذربایجان غربی وارد اقلیم کردستان عراق شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

  • کد خبر : 287262
استاندار آذربایجان غربی وارد اقلیم کردستان عراق شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان در بدو ورود به مرز حاج عمران، تقویت روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی را از مهمترین اهداف خود در سفر به اقلیم کردستان عراق و در دومین دیدار اعلام کرد. . استانداران استان های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق گفتند: طبق پیش بینی ها فردا در اربیل […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان در بدو ورود به مرز حاج عمران، تقویت روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی را از مهمترین اهداف خود در سفر به اقلیم کردستان عراق و در دومین دیدار اعلام کرد. . استانداران استان های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق گفتند: طبق پیش بینی ها فردا در اربیل به توافقات خوبی خواهیم رسید.

V همچنین وی با اشاره به برگزاری اولین اجلاس استان های مرزی که سال گذشته در ارومیه برگزار شد، افزود: برخی بندهای تفاهم نامه این نشست پیشرفت خوبی در اجرای خود داشت و برخی نیز در اجرای آن مشکلاتی داشتند که به زودی اجرا خواهد شد. در جلسه دوم مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی افزایش 250 درصدی ترانزیت و 40 درصدی صادرات از پایانه مرزی را افزایش داد. تمرین و کیل وی دولت سیزدهم را یکی از پیامدهای مثبت تعاملات و روابط دو طرف دانست و خاطرنشان کرد: پس از توافقات سال گذشته در ارومیه شاهد تسهیل و تسریع گمرکات در منطقه هستیم.

معتمدیان همچنین از افزایش 700 درصدی تردد در فروردین و اردیبهشت امسال خبر داد و افزود: در دومین جلسه استانداران در اربیل مشکلات باقی مانده را بررسی و رفع می کنیم.

وی در ادامه از همکاری مسئولان اقلیم کردستان عراق در بهبود شرایط تردد زائران اربعین حسینی در دو سال گذشته که نشانه روابط فرهنگی دو طرف و احترام مردم کرد از سوی امام است قدردانی کرد. حسین.به) وی این را دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد تا مشکل انتقال زائران اربعین از اجلاس اربیل را حل کنیم. تمرین و باشماق برای حل کربلا.

استاندار آذربایجان غربی مرز را فعال می کند کیل وی سردشت را از دیگر اهداف مهم دومین نشست اقتصادی استانداران مرزی ایران با اقلیم کردستان عراق برشمرد و افزود: با راه اندازی و تسریع در فعال سازی و تکمیل زیرساخت های این مرز از سوی دو طرف، حجم مبادلات اقتصادی چند برابر خواهد شد.

هیلگورد شیخ نجیب رئیس اداره مستقل سوران که به نمایندگی از استاندار اربیل به استقبال حاج عمران آمده است، ضمن ابراز تاسف از شهادت آیت الله رئیسی و سایر شهدا بر عزم دو طرف برای توسعه روابط همه جانبه تاکید کرد.

دومین نشست اقتصادی استان های مرزی فردا با حضور استانداران آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه ایران و استانداران اقلیم کردستان عراق در اربیل برگزار می شود.

@westaz_gov

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=287262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.