افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

قتل مسلحانه پسرعمو در دره فرحزاد / 50 نفر باید قسم بخورند + جزئیات

  • کد خبر : 287021
قتل مسلحانه پسرعمو در دره فرحزاد / 50 نفر باید قسم بخورند + جزئیات

به گزارش رکنا، تیراندازی خونین در دره فرحزاد، رسیدگی به این پرونده از پاییز ساعت 14 با شنیده شدن چندین تیراندازی در دره فرحزاد آغاز شد. شواهد حاکی از درگیری چند جوان در دره فرحزاد بود. نتیجه خونریزی و کشته شدن یک جوان 29 ساله بود. نام احسان تیرباران و غرق در خون شد. احسان […]

به گزارش رکنا، تیراندازی خونین در دره فرحزاد، رسیدگی به این پرونده از پاییز ساعت 14 با شنیده شدن چندین تیراندازی در دره فرحزاد آغاز شد. شواهد حاکی از درگیری چند جوان در دره فرحزاد بود. نتیجه خونریزی و کشته شدن یک جوان 29 ساله بود. نام احسان تیرباران و غرق در خون شد. احسان پیش از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد و رسیدگی به پرونده تیراندازی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

در آن درگیری پسر عموی احسان به نام امیر که از ناحیه پا مجروح شده بود به بیمارستان منتقل و به عنوان مظنون مورد بازجویی قرار گرفت.

گفت: با پسرخاله ام مشکلی نداشتم اما با دایی اش اختلاف مالی داشتم و به همین دلیل اوایل شب با او درگیر شدم، داشتم با احسان صحبت می کردم که عمویش و چند نفر دیگر. رسید و مسابقه آغاز شد. من با گلوله به احسان شلیک نکردم.

با وجود اینکه شاهدان، امیر را عامل جنایت معرفی کردند، اما برای وی کیفرخواست صادر و پرونده وی برای رسیدگی به شعبه دهم فرستاده شد. دادگاه جنایی یک استان تهران اعزام شد.

دادگاه اول

در آن جلسه پدر و مادر مقتول درخواست قصاص امیر را کردند.

مرد جوان با حضور در برابر قضات جرم خود را نپذیرفت و گفت: قبلا در بازجویی ها گفته بودم که با پسرخاله ام اختلافی ندارم. اما من با دایی ایشان به نام حجت درگیری داشتم و اختلاف مالی داشتم و چند بار سر همین موضوع با هم دعوا کرده بودیم. آن شب در دره فرحزاد با احسان صحبت می کرد که عمویش و چند نفر دیگر آمدند و شروع به دعوا کردند. حجت بلافاصله شروع به تیراندازی کرد. در همین حین صدای پسر عمویم را شنیدم که فریاد می زد تیر خورده است. فکر کنم عمویش در آن دعوا شروع به تیراندازی کرد و تصادفاً برادرزاده اش را زد. در آن درگیری سلاحی در دست نداشتم و بدون دلیل دستگیر شدم.

پس از اظهارات متهم، قضات برای تکمیل تحقیقات پرونده را به دادسرا بازگرداندند.

در جلسه دوم دادگاه چه گذشت؟

پس از تکمیل تحقیقات پلیسی، امیر برای دومین بار در دهمین دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در این دیدار پدر احسان که سرپرست دو نوه اوست، ندای انتقام را مطرح کرد.

امیر وقتی مقابل قضات حاضر شد حرف های قبلی خود را تکرار کرد و گفت: باور کنید با احسان اختلافی نداشتم. در همان لحظه صدای احسان را شنیدم که تیر خورده بود.

قاضی گفت: چرا به کمک احسان نیامدی؟

که متهم پاسخ داد: عمو احسان و چند نفر ناشناس به سمت ما تیراندازی می کردند. نگذاشتند بروم پیش احسان. مجبور شدم فرار کنم. اما اعتراف می کنم که با یکی از مهاجمان درگیر شدم و او را زدم. در دادگاه من را به دیه و شش ماه حبس محکوم کردند و این حکم قبلا اجرا شده است.

قاضی گفت: شاهدان گفتند که شما کلاشینکف داشته اید و مقتول با گلوله کلاشینکف کشته شده است. چه دفاعی داری؟

که متهم در پاسخ گفت: من اظهارات شهود را قبول ندارم و کلاشینکف همراه خود نداشتم. عموی احسان قاتل اوست.

ایستگاه قسامه

در پایان جلسه، قضات وارد دادگاه شدند و با اعلام کذب بودن پرونده، دستور برگزاری مراسم سوگند را صادر کردند. به این ترتیب مقرر شد پدر و مادر 50 نفر از بستگان او در دادگاه حاضر شوند و قسم بخورند که امیر قاتل احسان است و به مجازات می رسد. انتقام گرفتن صادر شود

اما اگر پاسداران به سوگند خود عمل نکنند، احسان 50 بار سوگند بیگناهی می کند و آزاد می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=287021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.