افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

جمیله علم الهادی: هیچکس نمی تواند با شهید رئیسی رقابت کند/مشخصیت اصلی ملت ما حماسه سازی خارج از عزا است.

  • کد خبر : 286804
جمیله علم الهادی: هیچکس نمی تواند با شهید رئیسی رقابت کند/مشخصیت اصلی ملت ما حماسه سازی خارج از عزا است.

به گزارش خبر جدید؛ جمیله علم الهادی، همسر رئیس جمهور سابق ایران، ۲۱ خرداد در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: از روز یکشنبه در کلاس ها شرکت کردم فقط به این دلیل که آقای رئیس جمهور اجازه تعطیلی و تاخیر ندادند. از کلاس های درس دانشگاه قبول نشد […]

به گزارش خبر جدید؛ جمیله علم الهادی، همسر رئیس جمهور سابق ایران، ۲۱ خرداد در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: از روز یکشنبه در کلاس ها شرکت کردم فقط به این دلیل که آقای رئیس جمهور اجازه تعطیلی و تاخیر ندادند. از کلاس های درس دانشگاه قبول نشد امروز برای احترام به محیط مقدس دانشگاه خدمت شما آمده ام.

و افزود: دوستان عزیز می دانید که سخت ترین و دردناک ترین درد انسان، درد فراق است و به همین دلیل است که ما در سوگ هستیم و دردهای زیادی در دل داریم. همانطور که می دانید انسان ها برای آمدن به این دنیا از جدایی می گذرند و اجازه می دهند دیگران از جدایی بگذرند. من با ادبیات کشورهای دیگر دنیا آشنایی ندارم، اما یکی از ویژگی های مهم ادبیات ایران، شرح درد جدایی است.

وی ادامه داد: درد رحلت بسیار سخت است، اما این درد وسیله تزکیه و تعالی انسان می شود، به همین دلیل است که بسیاری از عرفا در وصف خروج نوشته اند و شاید عارفی بزرگتر از امام (ره) نبوده است. و دیوان او پر از اشعار وداع است. درد زیاد است، اما فرصت اینجاست. ملت قهرمان، بزرگ و شهیدپرور ایران بارها در این دردها سوخته و حماسه آفریده است.

علم الهادی افزود: اصولاً ویژگی ملت ما حماسه سازی خارج از عزا است. در سوگواری اخیر همه دنیا از این حماسه و از این همه مهربانی و شور و شوق و احساسات هوشمندانه ملت ایران شوکه شد و البته این فرصتی برای پیشرفت است.

وی گفت: حضرت آقا در جلسه ای که به منزل ما آمدند فرمودند من نمی گویم گریه نکنید بلکه قدردان باشید زیرا با شهادت شما نظام جمهوری اسلامی چند قدم جلو رفت و شهادت شما نبود. . کمتر از جانش برکت برای نظام دارد. من از این بابت بسیار سپاسگزارم و از شما می خواهم که خداوند را ستایش، ستایش و برکت دهید.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی مراسم تشییع شهدا را در واقع رفراندوم دانست و گفت: کشورهای غربی فکر می کردند جامعه جوان ایران از آرمان های انقلابی خود فراتر رفته است اما با شهادت رئیس جمهور، خداوند رفراندوم بزرگی را ایجاد کرد و مردم را فرا گرفت. رای داد. آری جمهوری اسلامی با اشک و آه. توصیفات زیادی از رئیس جمهور وجود دارد، اما از نظر من یکی از دستاوردهای بزرگ ایشان این بود که جمهوری اسلامی را به صورت عملی تبیین کرد.

علم الهادی با بیان اینکه در گذشته عمدتاً تلاش می شد تا مفهوم جمهوری اسلامی را به صورت نظری و با تبیین مفاهیمی مانند ولایت فقیه تبیین کند، گفت: درک دقیق از نظام اسلامی برای نسل جوان بدون مثال های عینی دشوار است. جمهوری.” خوشبختانه این موفقیت در سه سال اخیر نصیب آقای رئیسی این مفهوم را به صورت عملی برای نسل های جوان روشن کنید. توانستند نشان دهند که اقتصاد چگونه باید اداره شود و از مفاهیم مارکسیستی فاصله گرفتند و مفهوم دقیق عدالت را به نمایش گذاشتند. پیشرفت های علمی را هم مشخص کردند و البته کار تمام نشده است و امروز وظیفه علما است که جمهوری اسلامی را دقیق تر تبیین کنند.

وی افزود: با این حال نگران هستیم چرا که خط فتنه هیچ گاه تمام نمی شود و مخالفان جمهوری اسلامی در درون و بیرون و کسانی که خواسته یا ناخواسته به فکر انحراف نظام جمهوری اسلامی هستند مشغول هستند. از صاحبان رسانه های رسمی و اجتماعی که چند روزی فضای رسانه ها را عطر شهادت و ایمان پر کردند، تشکر می کنم، اما نباید غافل شد، به ویژه جامعه دانشگاهی حق سهل انگاری را ندارد و باید همیشه باشد. هشدار

وی افزود: مردم ایران با حرکت اخیر نشان دادند که طرفدار صداقت، عشق، خدمت و عدالت هستند و به شگردهای رسانه ای و تغییر نور و صدا، عکس و… توجهی ندارند. در هر شرایطی و کشف اسرار. مردم خوب می‌دانند که چه کسی خادم و پاک است و برای تغییر مواضع قدرت نباید از روش‌های قدیمی و فرسوده دموکراتیک مانند خارج استفاده کرد، بلکه کافی است صادقانه با مردم صحبت کرد. البته دغدغه من چندان زیاد نیست زیرا از هوشیاری شما آگاهم و لطف و لطف خداوند را می دانم.

علم الهادی با بیان اینکه شهدا پیشوای اموری هستند که در قرآن آمده است، تصریح کرد: همانطور که قرآن تاکید کرده است شهید حذف نمی شود. این یک مکالمه رسمی یا شخصی نیست. نباید فکر کنیم شهیدی مثل عزیز رئیسی در دنیای دیگر درگیر مسائل شخصی اش است، بلکه دغدغه جامعه را همیشه دارد و اتفاقا الان تاثیر عمیق تری دارد.

وی تاکید کرد که «اکنون خطرناک ترین چیز این است که یک نفر بخواهد شهید مسابقه دهندوی افزود: هیچکس نمی تواند با شهید رئیسی رقابت کند، در واقع شما با هیچ شهیدی نمی توانید رقابت کنید، با یکدیگر رقابت کنید و مردم از این طریق می توانند شناخته شوند، اما هیچکس نمی تواند با شهید رقابت کند، خدا اینقدر القاء کرده است. عشقی که در این شهید در دل مؤمنان وجود دارد که هیچ کس نمی تواند نامش را پاک کند یا او را مسخره کند، او در طول زندگی خود بسیار صبور بود و مورد تمسخر و توهین فراوان قرار می گرفت، اما همچنان صبور بود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی وی با بیان اینکه نگران این هستم که خط تعامل با اسرائیل دوباره شکل بگیرد، تصریح کرد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی می‌توانستیم تعامل با اسرائیل را متوقف کنیم، اما جریان‌های ناپخته سیاسی اجازه ندادند. همیشه باید خون تازه به جریان مقاومت تزریق شود. روزهای آینده روزهای سخت مقاومت است و باید حماسه خلق کنیم.

علم الهادی با بیان اینکه هر از چند گاهی انقلاب اسلامی با خون شهدا زنده می شود، گفت: غزه همچنان می سوزد. جریان مقاومت تنها می ماند. مهمانانی که از کشورهای دیگر آمده بودند می گفتند یکی از یاران خود را در جبهه مقاومت از دست داده اند، اما من این ضمانت را به آنها دادم که تا زمانی که مقام معظم رهبری هستند و انقلاب اسلامی پابرجاست جای نگرانی نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.