افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

دولت برای جبران کمبود برق دوباره کارمندان را به گرمی واداشت – تابناک

  • کد خبر : 286795
دولت برای جبران کمبود برق دوباره کارمندان را به گرمی واداشت – تابناک

به گزارش خبرنگار اقتصادی از تابناک، با تصویب هیات دولت، با گرم شدن هوا و افزایش مصرف انرژی، ساعت کاری ادارات از امروز (چهارشنبه 25 خرداد) از ساعت 6 صبح تغییر یافت. ساعت 13 و به منظور صرفه جویی در مصرف برق این طرح اجرا شده است. به همین ترتیب، این بخشنامه تأکید می کند […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی از تابناک، با تصویب هیات دولت، با گرم شدن هوا و افزایش مصرف انرژی، ساعت کاری ادارات از امروز (چهارشنبه 25 خرداد) از ساعت 6 صبح تغییر یافت. ساعت 13 و به منظور صرفه جویی در مصرف برق این طرح اجرا شده است.

به همین ترتیب، این بخشنامه تأکید می کند که تمام دستگاه های خنک کننده باید از ساعت 12:00 ظهر خاموش شوند، بنابراین دستگاه های موجود تا 15 سپتامبر تا 13:00 مورد نیاز هستند و ساعات باقی مانده کار کارکنان را از طریق راه دور جبران می کنند. کار (با هماهنگی های لازم).

بر این اساس، طبق اعلام اتحادیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی، ساعات پذیرش مشتریان شعب بانک‌های عضو این انجمن از ساعت 6:30 صبح امروز (25 خرداد) آغاز و روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 1 به پایان می‌رسد. 00 بعد از ظهر و پنجشنبه ها ساعت 12:00

این اطلاعیه همچنین به این نکته اشاره می کند که برای توجه بیشتر به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص مصرف بهینه انرژی، خاموش شدن تجهیزات برودتی در ساعت 12 ظهر و کاهش روشنایی تا پایان وقت اداری الزامی است. برق در ساختمان ها

تصمیم تغییر برنامه کاری امسال نیز از آنجایی که تجربه این طرح در سال گذشته واکنش های منفی زیادی را به همراه داشت در دستور کار قرار گرفت.

سرگردانی مادران شاغلی که برای رها کردن فرزندانشان به مهدکودک پشت درهای بسته رفتند، کم خوابی کارمندان، مشکلات کارمندانی که از شهرهای اطراف به پایتخت آمده بودند و عدم کمک به موقع و سرگردانی مددجویان از جمله مواردی بود. مشکلاتی که در اجرای این طرح وجود دارد.

گفته می شود اجرای طرح کوتاه مدت باعث کاهش 850 مگاواتی پیک بار شبکه برق در تابستان 1402 شد، اما سوال اینجاست که این طرح تا چه حد تخصصی شده و مزایا و معایب آن تا چه حد است. تحلیل شده اند.

بسیاری از کارگران دارای فرزند هستند، مدارس تعطیل است، اما وظیفه والدینی که فرزندان خود را به مهدکودک می فرستند چیست، این تغییر ساعت کاری تا چه اندازه می تواند روند زندگی آنها را که بسیاری از ادارات و مراکز دولتی مهدکودک متمرکز ندارند، تغییر دهد؟ والدین. آنها باید فرزندان خود را در مهدکودک های دیگر ثبت نام کنند و مادران شاغل و فرزندانشان تا ساعت کاری این مهدکودک ها سرگردان هستند زیرا مهدکودک ها از پذیرش کودکان قبل از ساعت 6 صبح خودداری می کنند. و این در حالی است که حتی در صورت رفع مشکل افتتاح مهدکودک، آیا واقعا بیدارکردن کودکان نابالغ در ساعت 5 صبح صحیح است و به سلامت جسمی و روحی آنها آسیب نمی رساند؟

از طرفی بسیاری از کارمندان مجبورند نیمه شب از خواب بیدار شوند تا به موقع به محل کار خود برسند که به دلیل کم خوابی باعث تغییرات خلقی می شود و بی اختیار از کیفیت و کارایی کار این افراد کاسته می شود. بی دلیل. در واقع کل سیستم زندگی یک فرد تغییر می کند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد باید مسافت قابل توجهی را از محل زندگی خود تا محل کار خود طی کنند، ساعات بیداری آنها به 4 یا 4:30 صبح می رسد. این در حالی است که هر فرد باید بین 7 تا 8 ساعت به طور منظم بخوابد.

مشتریان نیز از این تصمیم بسیار ناراضی هستند. آنها بر این باورند که تغییر ساعت کاری ادارات دولتی باعث می شود تا قبل از ساعت 13 به وقت اداری برسند و کار خود را انجام دهند، باید یک روز کامل از کار خود مرخصی بگیرند.

مشکل اینجاست که دولت برای دومین سال پیاپی بدون در نظر گرفتن چنین مشکلاتی این مصوبه را اجرا کرده است.

بحث صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مهم است اما توجه به سلامت جسمی و روحی افراد نیز موضوعی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. اگر کارکنان نتوانند ساعات خواب و بیداری خود را با ساعات کاری خود تطبیق دهند، احتمال افزایش نارضایتی شغلی در بین برخی از آنها افزایش یافته و میزان ساعات مفید کاری آنها کاهش می یابد. به این ترتیب کیفیت خدماتی که ارائه می دهند کاهش چشمگیری خواهد داشت.

کمبود برق در فصل تابستان مشکل جدیدی نیست. سال‌هاست که دولت‌های مختلف با این امر مبارزه می‌کنند و عموماً ترجیح می‌دهند از برنامه‌ای بی‌تجربه و ناقص برای عبور از این دوران استفاده کنند. از اجرای قطعی های برنامه ریزی شده و اعلام زمان خاموشی تا تغییر ساعت اداری. به نظر می رسد چهره مشکل پاک شده و به جای تمرکز بر حل مشکل، از راه حل های موقتی استفاده شده است که بر گروه زیادی از مردم فشار وارد می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.