افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

سیدحسن خمینی: موضوع محیط زیست فرادولتی و فرادولتی است/دولت باید برای مطامع محیط زیست موانع ایجاد کند.

  • کد خبر : 286674
سیدحسن خمینی: موضوع محیط زیست فرادولتی و فرادولتی است/دولت باید برای مطامع محیط زیست موانع ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با رئیس جمهور، معاونان و کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بحران زیست محیطی در جهان ما بسیار بزرگ است، گفت: شاید بزرگترین بحران مهم ترین بحران جهانی در این زمینه این است که در اقصی نقاط جهان قرار دارد، […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با رئیس جمهور، معاونان و کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بحران زیست محیطی در جهان ما بسیار بزرگ است، گفت: شاید بزرگترین بحران مهم ترین بحران جهانی در این زمینه این است که در اقصی نقاط جهان قرار دارد، از این رو برخی گفته اند که انسان دشمن محیط زیست است و از آنجایی که معلوم است در حال نابودی جانوران، فسیل ها و گیاهان بوده است. برخی از مردم علم و فناوری را مقصر می دانند که باعث شده است بین زندگی شیرین تر و حفظ طبیعت، اولی را انتخاب کنند.

به نقل از جماران، وی افزود: این مطالب هم درست است و هم نادرست. دشمن محیط زیست طمع انسان است نه انسان یا تکنولوژی.

سید حسن خمینی با بیان اینکه کلمه طمع به معنای میل شدید به یک پدیده است و با اشاره به حدیث جنود عقل و جهل گفت: علم، شفقت و …. از جنود عقل هستند. طمع نیز جزو این دسته است و به خودی خود چیز بدی نیست. طمع به معنای داشتن امید و آرزو است، اما زمانی شر است که مورد میل شر باشد. انسان باید منتظر بخشش و لطف خداوند باشد. اما اگر امید و طمع به روابط دنیوی دارید، مصداق طمع منفی است که در ادبیات فارسی به آن «وسوسه» می گویند. از روزی که انسان ها می خواستند زندگی کنند، جنگ آنها با طبیعت آغاز شد.

سید حسن خمینی گفت: امروز بشریت دریافته است که با رفتن در این راه چیزی برای طمع باقی نمی ماند. بنابراین برای مقابله با تخریب محیط زیست به دنبال استدلال نباشیم، بلکه به دنبال علل باشیم. یعنی در مورد ارزش محیط صحبت نکنیم، بلکه رسیدن به علت پرداختن به آن. چون مردم برای خرید یک خانه یا ماشین خوب محیط زیست را تخریب می کنند و این حرکت به این دلیل نیست که اهمیت محیط زیست را نمی دانند و شاید همان افرادی که این کار را انجام می دهند روی محیط زیست کار می کنند. سازمان حفاظت، حامی شما خواهند شد!

وی گفت: دولت باید برای مطامع زیست محیطی موانع ایجاد کند. آنها باید اراده حاکمیت خود را با طمع سازمان های موازی و مردم عادی تثبیت کنند. البته انجام این کار دشوار است. زیرا این سازمان با سازمان ها و افراد زیادی سروکار دارد. اما مردم و سازمان های مردم نهاد بسیار به سازمان کمک می کنند و هیچکس نمی تواند مانند آنها نقش آفرینی کند. آنها می توانند به همه فشار روانی وارد کنند.

وی ادامه داد: بحث محیط زیست فرا حاکمیتی و فرادولتی است. دولت ها می خواهند در پایان کار گزارشی از ساخت جاده و مسیر بدهند و حق هم دارند اما فراتر از این سطح باید به دنبال حفظ محیط زیست باشند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه آخرین جایی که در آن سهم آب پرداخت می شود طبیعت است زیرا هر مسئولی می خواهد به وظیفه خود عمل کند، گفت: از این حیث افکار عمومی و سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در تثبیت جایگاه آب دارند. سازمان.

وی در پایان از درآمد کم محیط بانان انتقاد کرد و نقش مهم آنها را در حفظ محیط زیست برجسته کرد.

پیش از سخنان سید حسن خمینی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی کوتاه از عملکرد این سازمان ارائه کرد.

همزمان با روز جهانی محیط زیست، رئیس، مدیریت و کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

۲۷۲۱۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.