افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

ادامه بررسی دستورالعمل تعیین قیمت خوراک و فرآورده های نفتی.

  • کد خبر : 286297
ادامه بررسی دستورالعمل تعیین قیمت خوراک و فرآورده های نفتی.

بازار؛ گروه بورس: طائفه ابراهیمی، رئیس اداره میزهای صنعتی سازمان بورس در گفتگو با بازار گفت: تغییر فرمول قیمت گذاری فرآورده های نفتی از جمله بنزین در بخشنامه مصوب 3 دی ماه 1402 نسبت به … بخشنامه قبلی یکی از مهم ترین تغییرات بخشنامه فعلی بود که به ضریب اکتان بنزین تولیدی توجه ویژه ای […]

بازار؛ گروه بورس: طائفه ابراهیمی، رئیس اداره میزهای صنعتی سازمان بورس در گفتگو با بازار گفت: تغییر فرمول قیمت گذاری فرآورده های نفتی از جمله بنزین در بخشنامه مصوب 3 دی ماه 1402 نسبت به … بخشنامه قبلی یکی از مهم ترین تغییرات بخشنامه فعلی بود که به ضریب اکتان بنزین تولیدی توجه ویژه ای داشت قیمت فروش بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها بر اساس برآورد اولیه، تأثیر این مشکل بر روی پالایشگاه‌ها حدود 26 درصد بوده و در نتیجه کاهش شدید سودآوری و کاهش حاشیه سود را به همراه داشته است 33 درصد نسبت به سال گذشته) در سال 1402.
وی افزود: یکی از دلایلی که گاهی اوقات پالایشگاه ها موفق به تولید بنزین با اکتان بالا شده اند، پرداخت نشدن خالص اعتبارات شرکت های پالایشی بورسی (حدود 90 همات) توسط شرکت های تابعه وزارت نفت و به تبع آن عدم پرداخت بنزین است. اجرای پروژه های ارتقای کیفیت در سال 1402 می باشد.
ابراهیمی ادامه داد: در نتیجه موارد ذکر شده، تقاضای شرکت های پالایشی به مرور زمان و کمبود منابع لازم برای سرمایه گذاری در پروژه های ارتقای کیفی کاهش می یابد. لازم به توضیح است که برای پیش‌بینی و جذب سرمایه‌گذاری در صنعت پالایش، تعیین الگوی قیمت خوراک و فرآورده‌های نفتی برای دوره‌های بلندمدت مثلاً 5 ساله ضروری به نظر می‌رسد.

درخواست اصلاح قانون مالیات از سازمان بورس و اوراق بهادار

رئیس اداره دفاتر صنعتی سازمان بورس گفت: با وجود پیشنهادات سازمان بورس و اوراق بهادار، پیشنهادات در کمیسیون های مربوطه مورد توجه قرار نگرفت اما در نهایت با همکاری وزیر محترم اقتصاد ، این مشکل برطرف شد. بحث این بود که نرخ موثر برای شرکت های بورسی کمتر از 8 درصد است در حالی که شرکت های غیر بورسی نرخ موثر بالاتری را پرداخت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه به طور کلی شرکت ها از صادرات، فعالیت در مناطق توسعه نیافته یا خاص اقتصادی، معافیت از سود سهام و سود سپرده معاف هستند، تصریح کرد: اما شرکت های سهامی فقط از پذیرش سهام در بورس و معافیت از کالاهای عرضه شده در بورس معاف هستند. بورس کالا آنها همچنین از انرژی بهره مند می شوند.
طائفه ابراهیمی با تاکید بر اینکه نرخ موثر شرکت های بزرگ تولیدی به طور متوسط ​​حدود 14 درصد است، اظهار کرد: طبق بودجه سال 1402 با 7 درصد تخفیف مالیاتی سقف مالیاتی 18 درصد تعیین شد. بر اساس این استدلال، بحث حفظ معافیت مالیاتی باقی ماند.

وی با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی ایران از سال 2009 که تحریم ها آغاز شد تحت فشار بوده است، گفت: خروج آمریکا از برجام و تحریم صنعت خودرو در سال 2007 و افزایش نرخ ارز بر عرضه قطعات خودرو به ایران تاثیر گذاشت میزان تولید خودرو در ایران به 500000 دستگاه کاهش یافت. وی افزود: همچنین کاهش ارزش پول ملی باعث انتقال پول به بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو شد. از سوی دیگر تقاضا برای خودرو بالا بود و تولیدکنندگان مجبور بودند برای تنظیم بازار و کاهش التهاب بازار، آنها را پیش فروش کنند. با در نظر گرفتن قیمت گذاری اجباری برای خودروها، این امر منجر به ضرر خودروسازان شد.

مشکلات خودروسازان در تامین مالی.
ابراهیمی با بیان اینکه خودروسازان برای تامین مالی خود مجبور به استفاده از تسهیلات و انتشار اوراق شدند، تصریح کرد: گاهی این تامین مالی تا 35 درصد هزینه دارد در حالی که تولیدات آنها به صرفه نیست.
با اشاره به اینکه بر اساس ماده 141 قانون تجارت، اگر زیان شرکتی به نصف سرمایه برسد، باید نسبت به حفظ یا انحلال شرکت تصمیم گیری کند، اظهار داشت: طبق دستورالعمل پذیرش، دو شرکت خودروسازی نمی توانند زیان انباشته داشته باشند. بیش از چند دوره از طرفی با توجه به افزایش سرمایه شرکت در سال 1397 تا پایان سال جاری قادر به افزایش سرمایه نبودند. در غیر این صورت ایران خودرو و سایپا باید به بازار پایه منتقل شوند. در شرایط فعلی رؤسای شورای هماهنگی اقتصادی باید تصمیم بگیرند که این دو خودروساز می توانند تا قبل از پایان سال جذب سرمایه کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.