افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

طرز تهیه مرغ کوبیده خوشمزه به روش بازاری

  • کد خبر : 28573
طرز تهیه مرغ کوبیده خوشمزه به روش بازاری

۱ ۳ ۳ ۲ ۰ ۲ ۴ 25 جولای 1402 – 02:12 با مرغ می توانید غذاهای مختلفی تهیه کنید که خمیر مرغ یکی از خوشمزه ترین آنهاست. برترین ها: با مرغ می توانید غذاهای مختلفی تهیه کنید که یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که امروزه می توانید در خانه با ترکیب ران و […]





۱ ۳ ۳ ۲ ۰ ۲ ۴


25 جولای 1402 – 02:12

با مرغ می توانید غذاهای مختلفی تهیه کنید که خمیر مرغ یکی از خوشمزه ترین آنهاست.

برترین ها: با مرغ می توانید غذاهای مختلفی تهیه کنید که یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که امروزه می توانید در خانه با ترکیب ران و سینه مرغ تهیه کنید.

این غذا را می توانید در تابه دو طرفه یا سیخ شده روی زغال تهیه کنید، با این مقدار 8 عدد مرغ کوبیده خواهید داشت و می توانید از کمی کره یا کنجد برای نرم شدن مرغ کوبیده استفاده کنید.

عناصر

ران و سینه 600 گرم

1 عدد پیاز

1 فلفل

70 تا 100 گرم کره

زعفران به مقدار لازم

نمک، فلفل قرمز و سیاه، پاپریکا، پودر فلفل، زنجبیل، دارچین، کاری، پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه مرغ له شده با فلفل دلمه ای

مرحله 1: مخلوط کنید

ران و سینه مرغ را استخوان گرفته و پوست بگیرید و در ظرفی بگذارید ترجیحاً از ران و سینه یعنی به نسبت مساوی استفاده کنید. پیاز، ادویه و کمی فلفل دلمه ای را اضافه کنید و مواد را دو بار چرخ کنید. سپس نصف کره رنده شده و زعفران را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله دوم: مواد را مخلوط کنید

اگر از مخلوط کن استفاده می کنید پیاز و فلفل دلمه ای و نصف کره را رنده کنید و زعفران را اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید. می توانید تمام مواد را با هم در مخلوط کن بریزید. می توانید فلفل دلمه ای را حذف کنید و به جای آن مقداری ریحان یا جعفری خرد شده اضافه کنید.

مرحله سوم: آماده سازی خمیر

کره بافت را نرم می کند و بعد از پخته شدن سفت و خشک نمی شود و به جای کره می توانید مقداری دم گوشت گوسفند مرغ را چرخ کنید. مخلوط را در ظرف سلفونی بریزید و بگذارید حداقل نیم ساعت و ترجیحا چند ساعت در یخچال بماند تا طعم و بافت بهتری داشته باشد. برای سرخ کردن در تابه، کمی روغن داخل تابه بریزید و آن را تا انتها چرب کنید، سپس سس را در ماهیتابه بمالید و دستتان را کمی خیس کنید تا به گوشت نچسبد.

مرحله چهارم: توده مرغ را با فلفل بپزید

با کاردک یا چاقو به تعداد دلخواه تقسیم کنید و خطوط افقی کباب را بزنید. نصف دیگر کره را تکه تکه کنید و با کمی زعفران روی سیخ ها بریزید و یک طرف آن را روی حرارت متوسط ​​به بالا تفت دهید و سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. حدود 10 دقیقه طول می کشد تا این حجم سرخ شود، پخت آهسته باعث از دست دادن آب و سفت شدن مرغ می شود.

می توانید سس را روی یک سیخ کوچک چوبی یا فلزی بریزید و در تابه سرخ کنید. برای پخت روی گریل، اگر احساس کردید که مخلوط به اندازه کافی منسجم نیست، یک یا دو قاشق سوپ خوری آرد سوخاری یا آرد سفید را به مخلوط اضافه کنید و کمی ورز دهید، سپس آن را به سیخ کشیده و روی گریل سرخ کنید. گوجه فرنگی را در تابه ای دیگر با کمی روغن بپزید و درب آن را روی حرارت ملایم ببندید و روی سیخ با نان زعفرانی یا برنج سرو کنید. نوش جان

نکات و ترفندهایی برای پخت مرغ در خمیر

استفاده از ادویه ها اختیاری است. می توانید کمی سماق هم اضافه کنید.

اگر کره ندارید از کمی بلغور استفاده کنید.

اگر از سیخ چوبی استفاده می کنید باید آن را مرطوب کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.