افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

گردشگری خزر به آفتاب رامسر چهار فصل گردشگری

  • کد خبر : 28514
گردشگری خزر به آفتاب رامسر چهار فصل گردشگری

بازار؛ گروه استان ها: رامسر در غرب مازندران جواهری درخشان در عرصه گردشگری محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی را از کشورهای مختلف عربی و خارجی به سوی خود می کشاند. راه اندازی خط پروازی مسقط – عمان پای گردشگران را از سرزمین خورشید به این سرزمین و شهر صاحب نام جهانی باز […]

بازار؛ گروه استان ها: رامسر در غرب مازندران جواهری درخشان در عرصه گردشگری محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی را از کشورهای مختلف عربی و خارجی به سوی خود می کشاند. راه اندازی خط پروازی مسقط – عمان پای گردشگران را از سرزمین خورشید به این سرزمین و شهر صاحب نام جهانی باز کرده است.

وجود جاذبه ها و مناطق دیدنی، آبشارهای گرم و رویایی، هتل های تاریخی، دریای دست نخورده و ساحل خزر، مناطق زیبای ییلاقی و کوهستانی، رامسر را به مکانی تبدیل کرده است که مسافران داخلی و خارجی در طول سال در آن رفت و آمد می کنند.

این شهر زیبا به عروس و نگین گردشگری ایران و مازندران معروف است و توسعه و رونق گردشگری مستلزم تهیه اسناد و مدارک گردشگری است.هتل یکی از مهم ترین زیرساخت های گردشگری و اقلام مهم در صنعت گردشگری است. ، که تنها چیزی است که می تواند مقصد شود. محسن دوست حسینی مدیر هتل آپارتمان کوثر رامسر معتقد است که از اهداف کلی هتل می توان به ارائه بهترین خدمات به مخاطبان هتل در جهت ارائه تعطیلات با کیفیت و دلپذیر برای میهمانان خلاصه کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: بهسازی و بازسازی واحدهای اقامتی ضلع غربی هتل، احداث رستوران دو طبقه جهت سرویس غذا، آموزش و به روز رسانی کارکنان، تکمیل فرآیندهای منطبق با نامگذاری کوثر. هتل رامسر به عنوان هتل سبز بر اساس هنجارها و استانداردهای موجود و ایجاد اشتغال مکان های تازه تاسیس مانند سالن اجتماعات و سالن های ورزشی یکی از اهداف توسعه هتل کوثر رامسر است که چندی پیش با حضور معاون رئیس جمهور ارائه شد.

صنعت هتلداری; آسیب دیدگی

دوست حسینی یادآور شد: در حالی که صنعت هتلداری در حال گذر از رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. هر اتفاقی در این زمینه بر رشد این صنعت تاثیر منفی یا مثبت دارد. در سال‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش چشمگیر ضریب اشغال هتل‌ها بوده‌ایم تا جایی که برخی از هتل‌ها به مرز تخریب و تغییر کاربری و کاهش نیروی انسانی رسیده‌اند.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به موقعیت و جاذبه های شهرستان رامسر از آن به عنوان یک مقصد گردشگری یاد کرد و گفت: برای تحقق اهداف ساخت هفت جزیره گردشگری از رامسر تا چالوس برنامه ریزی شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار، تهیه سند گردشگری در عروس شهرهای ایران را ضروری دانست و گفت: باید فرآیندهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را اصلاح کنیم زیرا باید به گونه ای عمل کنیم که سرمایه گذار وارد شود.

حسینی پور: هر ساله گردشگران زیادی به غرب استان و رامسر سفر می کنند و حضور گردشگران عرب نشان می دهد که این افراد به دنبال بهره مندی از جاذبه های طبیعی منطقه هستند نه اقامت در هتل های چند ستاره.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای سرمایه گذاری و حمایت از گردشگری نیازمند تهیه سند گردشگری هستیم، گفت: هر ساله گردشگران زیادی به غرب استان و رامسر سفر می کنند و حضور گردشگران عرب نشان می دهد که اینها مردم به دنبال استفاده از جاذبه های طبیعی منطقه هستند نه اقامت در هتل های چند ستاره.

حسینی پور با اشاره به اینکه گردشگران عرب خواستار حضور فعال و حضور در حوزه بوم گردی هستند، تصریح کرد: سرمایه گذاران عرب به صراحت اعلام کردند که به محض اتمام پروژه، 5 فروند هواپیما از کشورهای عربی همراه با گردشگران به رامسر پرواز خواهند کرد.

توسعه و رونق گردشگری در مازندران و شهرستان رامسر مستلزم فراهم شدن و تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری و ارائه خدمات مناسب به گونه ای است که رامسر در دهه آینده پذیرای سالانه پنج میلیون گردشگر باشد و تحقق این هدف مستلزم آمادگی است. از یک سند

از سوی دیگر پیشنهاد حذف روادید کشورهای همسایه، راه اندازی پرواز مسقط – رامسر و توسعه زیرساخت ها می تواند گردشگری مازندران و رامسر را بین المللی کند.

سید شمس الدین حسینی نماینده روستاهای تنکابن، عباس آباد و رامسر نیز با اشاره به ظرفیت های فراوان در شهرستان رامسر، سرمایه گذاری در این مناطق را ضروری دانست و گفت: غرب مازندران دارای جاذبه های فراوانی در حوزه گردشگری است. و باید بر موانع غلبه کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در زمینه تسهیل فضای کسب و کار و سرمایه گذاری باید برنامه ریزی صورت گیرد، افزود: در صدور مجوزهای کسب و کار همچنان شرایط و موقعیت هایی در کشور در خصوص مدیریت وجود دارد. و بوروکراسی اداری برای سرمایه گذاری، دریافت نکرده ایم

حسینی: اگر برای گردشگران برنامه ای نداشته باشیم تسلیم برنامه های آنها می شویم

حسینی نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس با بیان اینکه باید فرهنگ را تغییر داد، تصریح کرد: اگر مشکلاتی در سطح ملی وجود دارد باید در کشور حل شود و از طرفی باید در سطح کشور نیز مشکلاتی برطرف شود. استفاده نکردن از توانمندی‌های غربی می‌تواند به مردم منطقه آسیب برساند، تهدید کند و اگر برای گردشگران برنامه‌ای نداشته باشیم، تسلیم نقشه‌های آن‌ها خواهیم شد.

گردشگری خزر به آفتاب رامسر چهار فصل گردشگری

محمدعلی محسنی، نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه صنعت قالب در غرب استان مازندران توسعه گردشگری در سال های آینده خواهد بود، گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه گردشگری سلامت صرفا 6000 میلیون یورو درآمد سالانه در لایحه تحول دولت پیش بینی شده بود و اگر قرار باشد این میزان درآمد را فقط در گردشگری سلامت داشته باشیم چقدر باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم؟

وی تصریح کرد: سایت های خوب غرب استان مازندران مانند ساحل دریا، جنگل، فرودگاه، بندر، همجواری با تهران و سهولت دسترسی مسافران بین المللی ممکن است همه این قابلیت ها در یک استان وجود نداشته باشد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: عدم استفاده از این توانمندی ها می تواند مردم منطقه را به عنوان آسیب اجتماعی تهدید کند.

ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مزارع گردشگری برای توسعه گردشگری در رامسر و غرب مازندران روی میز میراث فرهنگی قرار گرفت و تلاش می‌شود تا سرمایه‌گذاران به این منطقه جذب شوند. صادق برزگر مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با تاکید بر اینکه ظرفیت های خوبی در حوزه صنایع دستی در شهرک های این منطقه شناسایی شده است، تصریح کرد: تلاش بر این است که ساکنان این شهرک ها در بحث ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و بوم گردی هدایت شوند. مزارع گردشگری که می تواند به اقتصاد این منطقه کمک کند روستاها نقش مهمی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: در این نشست تخصصی گردشگری در قالب ارائه مصوبات، مسائل و مشکلات تاسیسات گردشگری شهرستان و مکان یابی برخی پیشنهادها برای مکان های صنایع دستی که زمینه ساز ایجاد سایت های صنایع دستی خواهد بود. روستا از فعالان گردشگری و صنایع دستی، در دستور کار قرار گرفت.

تبلیغات و اطلاع رسانی برای ارائه جاذبه های گردشگری، ایجاد زیرساخت هایی از قبیل واحدهای اقامتی، پذیرایی و خدمات بهداشتی در خور صنعت گردشگری، آموزش مستمر و بکارگیری مدیران متخصص و برندسازی و بازاریابی، توجه به موضوع معافیت های مالیاتی یا در واقع حذف مالیات بر ارزش افزوده و ارائه بسته های تشویقی دولتی به ویژه برای کارگزاران صنعت گردشگری از اصول توسعه این صنعت در کشور است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.