افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

آیا قطعنامه شورای حکومتی علیه ایران نزدیک است؟

  • کد خبر : 284866
آیا قطعنامه شورای حکومتی علیه ایران نزدیک است؟

امکان درخواست گزارش کاملتر از فعالیت های هسته ای ایران آفتاب نیوز: لارنس نورمن در پیام خود نوشت: به من می گویند قطعنامه ترویکا علیه ایران رسما به شورای حکام ارائه شده است. وی در این سند که هفته گذشته خبرگزاری رویترز مدعی توزیع آن در بین اعضای شورای حکومتی شده است، از روند همکاری […]

امکان درخواست گزارش کاملتر از فعالیت های هسته ای ایران

آفتاب نیوز:

لارنس نورمن در پیام خود نوشت: به من می گویند قطعنامه ترویکا علیه ایران رسما به شورای حکام ارائه شده است.

وی در این سند که هفته گذشته خبرگزاری رویترز مدعی توزیع آن در بین اعضای شورای حکومتی شده است، از روند همکاری ایران و آژانس انتقاد کرده و از رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته است تا توضیحات کامل تری ارائه کند. گزارش فعالیت های هسته ای ایران

گروسی هر سه ماه یکبار گزارشی از راستی‌آزمایی و بازرسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و اجرای توافق‌نامه پادمانی به اعضای شورای حاکم ارائه می‌کند.

وی در آخرین گزارش خود که هفته گذشته منتشر شد، ضمن تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده این کشور به 30 برابر حد مجاز در برجام رسیده است. وی همچنین ادعاهایی درباره روند اجرای توافق موسوم به “13 اسفند” داشت و مدعی شد که اختلافات پادمان با ایران هنوز حل نشده است.

بیانیه 4 مارس توافقی بود که در مارس 1401 بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل و فصل همه مسائل باقی مانده بین دو طرف حاصل شد. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها و حفظ منافع ملت ایران) داوطلبانه فعالیت های راستی آزمایی و نظارتی بازرسان آژانس را پذیرفت. پس از آن، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار شد و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

گروسی در سفر سه هفته پیش خود به ایران با مقامات ایرانی درباره ادامه اجرای بیانیه 13 اسفند رایزنی کرد و مقرر شد مذاکرات با معاونان سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تهیه پیش نویس ادامه این بیانیه آغاز شود. تعاملات مبتنی بر بیانیه مشترکی که باید انجام شود.

ساعاتی پیش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نه از صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شورا حمایت کرد و نه با آن مخالفت کرد. اما وی تلویحاً فشار بر ایران را یک رویکرد حساب شده ندانست و با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و دیدار با مقامات کشورمان گفت که به تعامل با ایران ادامه خواهد داد.

مقامات ایرانی نیز نسبت به عواقب صدور قطعنامه در جلسه شورای حکومت هشدار داده و اعلام کرده اند که چنین اقدامی با واکنش جدی و موثر ایران مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=284866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.