افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

رسانه اقتصادی «گلوب» زنگ خطر مراکز علمی ضد صهیونیستی را به صدا درآورد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 284817
رسانه اقتصادی «گلوب» زنگ خطر مراکز علمی ضد صهیونیستی را به صدا درآورد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، با تعلیق همکاری دانشگاه های خارجی با موسسات علمی و دانشگاهی در سرزمین های اشغالی در پی خیزش جنبش های دانشجویی در آمریکا و سراسر جهان، کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی اکنون نگران پیامدهای جدی آن هستند. ایده کاهش سرمایه گذاری در فناوری در فلسطین اشغالی مورد انتقاد قرار گرفته است. در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، با تعلیق همکاری دانشگاه های خارجی با موسسات علمی و دانشگاهی در سرزمین های اشغالی در پی خیزش جنبش های دانشجویی در آمریکا و سراسر جهان، کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی اکنون نگران پیامدهای جدی آن هستند. ایده کاهش سرمایه گذاری در فناوری در فلسطین اشغالی مورد انتقاد قرار گرفته است.

در شرایطی که همیشه آویو در پی حملات موشکی حزب‌الله در شمال و مقاومت فلسطین در جنوب، فلسطین اشغالی با بحران فزاینده‌ای مواجه شده است، فشارهای جنبش‌های دانشجویی و نخبگان فرهنگی دانشگاه‌های آمریکا و جهان باعث شده است که مدیران دانشگاه‌ها در آمریکا همکاری‌های خود را متوقف کنند. با نهادهای صهیونیستی که به گفته رسانه های صهیونیستی ضربه اقتصادی دیگری به اقتصاد بحران زده این رژیم وارد کرده است.

از این نظر، روزنامه اقتصادی عبری زبان “بالنوی در گزارشی آماری با اشاره به سهم 2 تا 3 درصدی سرمایه گذاری دانشگاه های خارجی در حوزه فناوری در این رژیم، نسبت به تبعات جدی کاهش سرمایه گذاری موسسات علمی و دانشگاهی در آمریکا و اروپا هشدار داد.

به این معنا و پس از اعتراض و تحصن دانشجویان آمریکایی در فشار برای تعلیق همکاری دانشگاه های معتبر آمریکا با موسسات صهیونیستی، اکنون دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه هاروارد، جان هاپکینز و … عشق خوابیدن بر خلاف مطالبات دانشجویان و نخبگان علمی، آمریکا با مذاکره با انجمن های دانشجویی و بررسی تعلیق موقت همکاری با موسسات علمی صهیونیستی موافقت کرد.

اگرچه نشریه بالن وی در گزارش خود اعلام کرد که تعلیق همکاری دانشگاه های آمریکا با دانشگاه های صهیونیستی دشوار است اما هشدار قانون پین ها اقتصاددانان و تحلیلگران برجسته سرزمین های اشغالی از نگرانی جدی محافل اقتصادی رژیم صهیونیستی خبر می دهند.

به گزارش المیادین، دانشگاه‌های معتبر آمریکایی دارای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با میلیاردها دلار اعتبار و موجودی زیادی هستند و بخشی از این دارایی‌ها شامل 20 درصد در منابع سرمایه‌گذاری جایگزین از جمله در مناطق ویژه و املاک و مستغلات و دارایی‌ها در اختیار دارند. . ، مشکلات غیرمنتظره در اراضی اشغالی و تامین مالی می شود.

خسارات بزرگ اقتصادی مراکز علمی رژیم صهیونیستی ناشی از جنگ غزه

به نوشتن بالنکمیته های سرمایه گذاری دانشگاه های آمریکا موسوم به موقوفات بخشی از سرمایه مدیریت شده خود را در سرزمین های اشغالی سرمایه گذاری می کنند و ادعا می کنندنقره هولتزمن»، موسس صندوق سرمایه گذاری “جیزادر این رژیم، این صندوق های سرمایه گذاری بین 2 تا 3 درصد از کل سرمایه خارجی سرمایه گذاری شده در فناوری اسرائیل را تشکیل می دهند.

بر اساس برآوردهای پایگاه خبری.زرشکی» دانشگاه هاروارد تا سال 2020، این دانشگاه به طور مستقیم حدود 200 میلیون دلار در شرکت های صهیونیستی سرمایه گذاری کرده است.

از سوی دیگر دانشجویان دانشگاه که معترض بودند عشق خوابیدن آنها در اعتراض به همکاری این دانشگاه با موسسات صهیونیستی در خبرها فاش کردند که این دانشگاه 2.4 میلیون دلار در شرکت های فناوری و بورس صهیونیستی سرمایه گذاری کرده است. همیشه آویو سرمایه گذاری کرده است

مجله اقتصادی بالن به نقل از هولتزمنیک کارشناس اقتصادی در سرزمین های اشغالی گفت: اقدام احتمالی دانشگاه های (آمریکایی) علیه اسرائیل می تواند آسیب جدی به اسرائیل وارد کند، زیرا این دانشگاه ها نه تنها تصویرگر آنها موسسات سرمایه گذاری بزرگی (در ایالات متحده) هستند، اما می توانند پیشتاز کارزار فعلی علیه منافع اسرائیل شوند.

زودتر علاوه بر این، «امیر یارونرئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در آماری نسبت به تخلیه خزانه این رژیم در آینده نزدیک برای تامین هزینه های نظامی هشدار داد و اذعان داشت که هزینه جنگ غزه بالغ بر 250 میلیارد مثقال (حدود 73 هزار میلیون) خواهد بود. دلار آمریکا) تا سال 2025 و خزانه این رژیم قادر به تامین هزینه های امنیتی و نظامی نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=284817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.