افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

تاکید مجدد چین پس از اعتراض ایران: آنچه در بیانیه امارات در مورد جزایر سه گانه گفتیم موضع قاطع ما است.

  • کد خبر : 284743
تاکید مجدد چین پس از اعتراض ایران: آنچه در بیانیه امارات در مورد جزایر سه گانه گفتیم موضع قاطع ما است.

چین با وجود عصبانیت تهران از پکن به دلیل اظهارات بی اساس این کشور در مورد جزایر سه گانه ایرانی روز دوشنبه بار دیگر بر موضع خود تاکید کرد. به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این مقاله ادامه می‌دهد: چین هفته گذشته در بیانیه‌ای از تلاش‌های امارات برای دستیابی به یک “راه حل مسالمت آمیز” […]

چین با وجود عصبانیت تهران از پکن به دلیل اظهارات بی اساس این کشور در مورد جزایر سه گانه ایرانی روز دوشنبه بار دیگر بر موضع خود تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این مقاله ادامه می‌دهد: چین هفته گذشته در بیانیه‌ای از تلاش‌های امارات برای دستیابی به یک “راه حل مسالمت آمیز” برای موضوع جزایر (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) حمایت کرد.

جزایر مورد ادعای امارات متحده عربی از سال 1971 و در پی پایان اشغال این جزایر توسط نیروهای انگلیسی و خروج آنها از خلیج فارس به ایران بازگردانده شده است.

وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه سفیر چین در ایران را در اعتراض به «حمایت مکرر» چین از ادعاهای بی‌اساس امارات احضار کرد و به وی اعلام کرد که «با در نظر گرفتن همکاری‌های راهبردی تهران و پکن، انتظار می‌رود دولت چین تغییر کند. موضع در این مورد.” زمینه را مرور کنید.”

با این حال، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه بار دیگر از ایران و امارات خواست تا “اختلافات” خود را از طریق گفتگو و رایزنی حل کنند و موضع چین در این مورد را “موضع ثابت” ارزیابی کرد. .

مائو نینگ در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر مخالفت ایران با موضع چین گفت: محتوای مربوطه بیانیه مشترک چین و امارات با موضع چین همخوانی دارد.

در دسامبر 2022، چین نیز با انتشار بیانیه ای مشترک با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، تمامیت ارضی ایران و حاکمیت ایران بر جزایر ایرانی را نادیده گرفت و خواستار تلاش برای حل و فصل موضوع سه جزیره شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=284743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.