افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

رئیسی: سازمان استاندارد دادستان کیفی و مدافع حقوق مردم است – اخبار مجلس و دولت – اخبار سیاسی تسنیم

  • کد خبر : 28473
رئیسی: سازمان استاندارد دادستان کیفی و مدافع حقوق مردم است – اخبار مجلس و دولت – اخبار سیاسی تسنیم

طبق اعلام اداره دولتی خبرگزاری تسنیمآیت الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز شنبه در جلسه شورای عالی استاندارد با بیان اینکه سازمان استاندارد مدافع عمومی کیفیت و مدافع حقوق بشر، ارتقای کیفیت و اطمینان بخشی به مردم نسبت به کیفیت و سلامت کالاها است، گفت: و خدمات و جلوگیری از خرده فروشی اساس کار سازمان است، […]

طبق اعلام اداره دولتی خبرگزاری تسنیمآیت الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز شنبه در جلسه شورای عالی استاندارد با بیان اینکه سازمان استاندارد مدافع عمومی کیفیت و مدافع حقوق بشر، ارتقای کیفیت و اطمینان بخشی به مردم نسبت به کیفیت و سلامت کالاها است، گفت: و خدمات و جلوگیری از خرده فروشی اساس کار سازمان است، استاندارد محسوب شده و بر کار جدی و مستمر برای رسیدن به این هدف تاکید شده است.

رئیس جمهور تسهیل و تسریع در ارزیابی و انطباق کالاها و خدمات با شاخص های استاندارد، استانداردسازی مدرن و علم محور و بهبود روند نظارت بر رعایت شاخص های استاندارد را سه رکن مهم کار این سازمان برشمرد و افزود. اقداماتی در این زمینه انجام شده است، اما هنوز باید انجام شود، اقدامات جدی دیگری نیز وجود دارد.

رئیسی همچنین بر توجه به حقوق تولیدکننده تاکید کرد و به سازمان استاندارد دستور داد ضمن الزام تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات به اخذ گواهی استاندارد، زیرساخت های لازم را برای تسریع و تسهیل در صدور گواهینامه ها فراهم کند.استاندارد فنی و علمی برای اینکه تولیدکننده را معطل نکنیم.

رئیسی با ابراز خرسندی از کاهش زمان ارائه گواهی استاندارد از گاه چندین سال به یک ماه، بر توجه به آثار تورم و هزینه رعایت کامل شاخص های استاندارد تاکید و تصریح کرد: سازمان استاندارد به ویژه در سالی که «رشد تولید و کنترل تورم» نامیده می‌شود، باید نسبت به سنجش شاخص‌های استاندارد با در نظر گرفتن اثرات قیمت تمام شده و تورم اقدام شود، به گونه‌ای که تولیدکنندگان این سازمان را مانعی در مقابل خود ندانند، اما به عنوان یار و یاور برای بهبود کیفیت کالاها و خدمات تولیدی خود.

وی بالا بردن ضریب سلامت و ایمنی مواد غذایی را وظیفه مشترک سازمان استاندارد و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و افزود: اعمال شاخص در این زمینه توسط سه نهاد متولی انجام نمی شود. لزوماً با یکدیگر در تضاد هستند و نباید در این زمینه قانون اعمال شود، چه در گمرک و چه در واحدهای تولیدی باعث کندی کار و تاخیر کالا و خدمات می شوند.

رئیس جمهور با توصیه به مسئولان سازمان استاندارد برای استفاده از زیرساخت های بخش خصوصی در اجرای نظارت و نظارت، بر اثربخشی اعمال سیاست های تشویقی به جای سیاست های تنبیهی تاکید و تصریح کرد: با توجه به امکانات موجود علاوه بر تاکید بر بهبود . کیفیت و رعایت تمامی شاخص ها، استاندارد و همچنین اعمال زمان در ارتقای کیفیت، می تواند تولیدکنندگان را در این راستا تشویق و کمک کند.

در این نشست استانداردهای اجباری مربوط به قانون هوای پاک، استانداردهای صنعت ساختمان، طرح استانداردسازی راهبردی کشور، استانداردهای نساجی سلامت محور، استانداردهای صنایع غذایی و کشاورزی، استانداردهای صنعت خدمات، استانداردهای الزامات آموزشی و اضافه هزینه خدمات ارائه شد. آیین نامه سازمان ملی استاندارد مورد بحث و موافقت قرار گرفت، ملاحظات مطرح شده در جلسه توسط اعضای حقیقی و حقوقی به عنوان مصوبات جلسه مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.