افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

امام خمینی (ره) الگوی موفق مدیریت مردمی را به جهانیان معرفی کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 284666
امام خمینی (ره) الگوی موفق مدیریت مردمی را به جهانیان معرفی کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

غلامرضا خارکوهی به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در دهه شصت به زیارت امام خمینی (ره) به جماران رفتم و از فعالان اجتماعی در صحنه های مختلف انقلاب و همچنین شاهد عینی بودم. . به زحمات و مدیریت بی بدیل امام و ملت در سطح جامعه. بنابراین […]

غلامرضا خارکوهی به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در دهه شصت به زیارت امام خمینی (ره) به جماران رفتم و از فعالان اجتماعی در صحنه های مختلف انقلاب و همچنین شاهد عینی بودم. . به زحمات و مدیریت بی بدیل امام و ملت در سطح جامعه. بنابراین آنچه من می گویم حقیقت است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در تاریخ زندگی سیاسی رهبران جهان شخصیتی منحصر به فرد به شمار می رود، افزود: ایشان تنها رهبری بودند که مکتب خدمت به مستضعفین را پایه گذاری کردند و در کنار آنان زندگی کردند و شاید بهترین الگو برای آنان باشد. همه رهبران جهان

تاریخ نگار انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) با رهبری ویژه خود در طول ده سال حکومت خود، الگوی موفق مدیریت کلان جامعه را در شرایط عادی و بحرانی بر اساس آموزه های دینی قرن بیستم پایه ریزی کردند. مدیریتی که هم دین مردم و هم دنیای آنها را تضمین کرد و هم در اداره جامعه در رضایت مردم و رای ملت معیار و معیار قرار داد.

این مورخ که سال ها تحقیق عینی و مستندی در مورد دوران امام خمینی (ره) انجام داده است، افزود: امام خمینی (ره) با 17 سال مبارزه مستمر ملت ایران را از چنگال رژیم ستم شاهی نجات داد و دست استعمارگران خارجی را آزاد کرد. به خصوص از ایالات متحده و اروپا غارت ایران را محدود کرد. او با وجود سال ها جنگ تحمیلی مرزهای ایران را به خوبی حفظ کرد و به ملت ایران عزت و شخصیت و امنیت بخشید و به فقرا و محرومان جانی تازه بخشید.

وی با اشاره به رواج و تعمیق ارزش‌های اخلاقی در جامعه در دوران رهبری امام خمینی (ره) در دهه 60، گفت: در دوران امام خمینی رحمت، احترام متقابل، عطوفت، همدلی اجتماعی و «روحیه برادری». همه جا غلبه کرد.» به جوانان علم و ایمان و شغل و شجاعت داد و در دوران او ازدواج فراوان و آسان و طلاق منفور و منفور بود. اجاره واقعا خوب بود. رشوه، سگ بازی، فساد اخلاقی، فساد اداری، زمین خواری، دروغ و فریب بی رنگ بود، فضایل انسانی و اخلاقی بر همه ارکان جامعه چیره بود.

خارکوهی با اشاره به برخی دیگر از موفقیت های آن دوران گفت: در دهه شصت که ایران درگیر 8 سال دفاع مقدس و اقدامات مخرب دشمنان بود و دچار تحریم های اقتصادی شد، ارزش پول ملی همچنان بسیار بالا بود. درآمد و بودجه کشور به خوبی کنترل و رصد می شد و همه چیز صرف رفاه و آسایش و امنیت ملت ایران می شد. هزینه آب، برق، گاز، تلفن و حمل و نقل شهری بسیار کم و رایگان بود. شهدا و ایثارگران و مستضعفان پیشوایان جامعه بودند و مدیران به آنها احترام می گذاشتند و مشکلات پزشکی، درمانی، اشتغال، تحصیل و معیشت مردم را به خوبی حل می کردند.

این مورخ نویسنده 30 جلد کتاب منتشر شده در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دوران امام خمینی(ره) افزود: دهه شصت دهه طلایی تاریخ ایران است و دهه متعلق به امام خمینی(ره) است. که باید برای همیشه الگوی مدیریت کلان کشور باشد. بنابراین امام خمینی شاخص حکومت داری است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «امام برای ما بهترین شاخص است».

به گفته این مورخ، امام خمینی (ره) همگان را به یاری مستضعفان در وصیت خود فراخواند و فرمود: «به همگان وصیت می‌کنم که در راه سعادت اقشار مستضعف، خیر دنیا و آخرت شما باشد. رسیدگی به مستضعفین جامعه است که در طول تاریخ استبداد و خان ​​خانی در رنج و عذاب بوده اند و چه خوب است که طبقات زیردستان داوطلبانه مسکن و رفاه زاغه نشینان را تأمین می کنند و از خیر این دنیا مطمئن هستند. و از این به بعد در اوست و اصلا انصاف نیست که یکی بی خانمان باشد و دیگری آپارتمان داشته باشد.

به گفته خارکوهی، در تفکر امام خمینی (ره) اهمیت خدمت صادقانه به مردم به ویژه مستضعفین جامعه به قدری مهم و مهم است که امام تأکید می کنند رئیس جمهور و وکلای مجلس باید از طبقه خاصی باشند. ; که باید به محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه بپردازند و به فکر سعادت آنان باشند، نه در زمره سرمایه داران و زمین خواران و رهبران ثروتمند غرق در خوشی ها و شهوات که تلخی محرومیت و رنج را درک کنند. گرسنه ها و پابرهنه ها

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=284666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.