افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

ناسا دورترین کهکشان را کشف کرد

  • کد خبر : 283971
ناسا دورترین کهکشان را کشف کرد

این دو کهکشان قدیمی‌ترین کهکشان‌هایی هستند که تا به حال در جهان دیده شده‌اند و قدمت آن به زمانی برمی‌گردد که کیهان تنها 300 میلیون سال قدمت داشته است. به گفته کارشناسان، کهکشان رکوردشکنی دور نه تنها به دلیل مسافت، بلکه به دلیل اندازه و روشنایی آن قابل توجه است، نتیجه شگفت انگیزی که می […]

این دو کهکشان قدیمی‌ترین کهکشان‌هایی هستند که تا به حال در جهان دیده شده‌اند و قدمت آن به زمانی برمی‌گردد که کیهان تنها 300 میلیون سال قدمت داشته است. به گفته کارشناسان، کهکشان رکوردشکنی دور نه تنها به دلیل مسافت، بلکه به دلیل اندازه و روشنایی آن قابل توجه است، نتیجه شگفت انگیزی که می تواند به ما در درک چگونگی شروع کهکشان کمک کند.

این کهکشان که با نام JADES-GS-z14-0 شناخته می شود، بسیار درخشان به نظر می رسد و 1600 سال نوری وسعت دارد. این کهکشان به قدری درخشان است که تصور می شود جرم آن چند صد میلیون برابر خورشید ما باشد، و محققان نمی دانند چگونه «کهکشانی چنین درخشان، پرجرم و عظیم» در کمتر از 300 میلیون سال شکل گرفته است.

دانیل آیزنشتاین، استاد و رئیس گروه نجوم در دانشگاه هاروارد، گفت: “اندازه کهکشان به وضوح نشان می دهد که بیشتر نور توسط تعداد زیادی از ستاره های جوان تولید می شود و نه موادی که بر روی آن می افتند. یک سیاه فوق العاده بزرگ. حفره ای در مرکز کهکشان وجود دارد، زیرا این باعث می شود که صورت این کهکشان بسیار کوچکتر به نظر برسد.”



به گفته دانشمندان، این نشان می دهد که حتی در روزهای اولیه خود، جهان کهکشانی به سرعت در حال شکل گیری کهکشان های بزرگ و عظیم بود. استفانو کارنیانی از Scuola Normale Superiore در پیزا، نویسنده اصلی مقاله که این یافته‌ها را توصیف می‌کند، می‌گوید: «تعجب آور است که کیهان توانسته چنین کهکشانی را تنها در 300 میلیون سال بسازد.

Zihao Wu، یکی از نویسندگان مقاله دیگری در مورد این تحقیق، گفت که کهکشان همچنین “در حال حاضر به سختی مشغول رهاسازی عناصر به زمین است.”

دانشمندان توانستند با استفاده از طول موج های نور ساطع شده از این کهکشان متوجه شوند که این کهکشان در حال تولید اتم های هیدروژن و اکسیژن است.

محققان گفتند این کشف نقطه عطفی در مطالعه اولیه گاتی است. آنها گفتند که این نیاز به فناوری و قابلیت های جدید تلسکوپ جیمز وب دارد، زیرا مسیر نور در گتی به گونه ای به سرخ تغییر کرده بود که بدون تلسکوپ فضایی ناسا، معروف به تلسکوپ فضایی جیمز وب، قابل رصد نبود. غیر ممکن

دانشمندان امیدوارند که کهکشان های بسیار دورتری پیدا کنند که برخی از آنها ممکن است حتی دورتر باشند.

بن جانسون از هاروارد می گوید: «این جرم شگفت انگیز نشان می دهد که شکل گیری کهکشان ها در اوایل جهان بسیار سریع و شدید بوده است و تلسکوپ فضایی جیمز وب به ما امکان می دهد تعداد بیشتری از آنها را پیدا کنیم. شاید زمانی که گیتی جوان تر بود. “این یک فرصت باورنکردنی برای بررسی چگونگی شروع کهکشان ها است.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=283971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.