افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

تحلیل فنی قیمت Monero و Celestia; 13 ژوئن 1403

  • کد خبر : 283817
تحلیل فنی قیمت Monero و Celestia;  13 ژوئن 1403

در حال حاضر وضعیت بازار ارز دیجیتال نسبتا آرام است. با این حال، یک جرقه می تواند نوسانات را به بازار بازگرداند. تحلیلگران همچنان امیدوار به افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند و تایید ETF های نقطه ای اتریوم این باور را زنده کرده است که آلت کوین ها دوباره افزایش خواهند […]

در حال حاضر وضعیت بازار ارز دیجیتال نسبتا آرام است. با این حال، یک جرقه می تواند نوسانات را به بازار بازگرداند. تحلیلگران همچنان امیدوار به افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند و تایید ETF های نقطه ای اتریوم این باور را زنده کرده است که آلت کوین ها دوباره افزایش خواهند یافت.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش اسمارتک نیوز، در شرایط فعلی بازار، Monero و Celestia به ترتیب با مقاومت های 153.44 دلاری و 12.90 دلاری مواجه هستند. اگر این مقاومت ها شکسته شوند، احتمالاً شاهد افزایش گسترده این ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

در این مقاله تحلیل فنی قیمت مونرو و سلستیا بررسی می شود.

تحلیل تکنیکال مونرو

قیمت مونرو در چند روز گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است و در تاریخ 1 ژوئن (12 ژوئن) خط روند نزولی خود را شکست و به اوج رسید که نشان می دهد احتمالاً روند اصلاح به پایان رسیده است.

نمودار فریم زمانی 1 روزه مونرو - منبع: TradingViewنمودار فریم زمانی 1 روزه مونرو - منبع: TradingView
نمودار چارچوب زمانی 1 روزه مونرو – منبع: TradingView

در حال حاضر، افزایش قیمت مونرو در حدود 153.44 دلار ممکن است با مقاومت فروشندگان همراه باشد. با این حال، اگر قیمت کاهش یابد، متحرک نمایی 20 روزه (140.90 دلار) احتمالا از کاهش بیشتر جلوگیری خواهد کرد. اگر قیمت دوباره افزایش یابد، احتمالاً مقاومت سربار شکسته خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت Monero می تواند تا 170 دلار افزایش یابد.

در طرف مقابل، اگر قیمت مونرو به شدت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک 20 روزه خود برسد، می توان گفت که خریداران در حال صرفه جویی در سود و خروج از بازار هستند. چنین سناریویی می تواند قیمت را تا میانگین متحرک ساده 50 روزه در حدود 130.80 دلار کاهش دهد.

چهارچوب زمانی نمودار مونرو 4 ساعت - منبع: TradingViewچهارچوب زمانی چهار ساعته نمودار مونرو - منبع: TradingView
چارچوب زمانی چهار ساعته نمودار مونرو – منبع: TradingView

در بازه زمانی 4 ساعته نیز در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت مونرو بوده ایم. با این حال، این روند احتمالاً با مقاومت 153.44 دلار روبرو خواهد شد. اگر قیمت از این مقاومت برگشت کند و حول میانگین های متحرک حمایت پیدا کند، می توان گفت که احساسات صعودی باقی می ماند. در این صورت خریداران بار دیگر برای شکستن مقاومت مذکور تلاش خواهند کرد.

در طرف مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک، به ویژه میانگین متحرک ساده 50 دوره ای کاهش یابد، ممکن است یک اصلاح شدید قیمت آغاز شود. در این صورت احتمالاً قیمت مونرو به 137 دلار و متعاقباً به 130 دلار کاهش خواهد یافت.

تجزیه و تحلیل فنی Celestia

قیمت Celestia در چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک خود باقی مانده است که نشان می دهد خریداران به دنبال شروع یک روند صعودی جدید هستند.

نمودار فریم زمانی 1 روزه Celestia - منبع: TradingViewنمودار فریم زمانی 1 روزه Celestia - منبع: TradingView
نمودار چارچوب زمانی 1 روزه Celestia – منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک اکنون یک کراس اوور صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI نیز در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران بر بازار تسلط دارند. در حال حاضر، خریداران باید قیمت را به بالای منطقه مقاومت 12.02 تا 12.90 دلار برسانند تا یک رالی صعودی شروع کنند. در این سناریو، قیمت Celestia می تواند به 15.50 دلار و سپس 18.50 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک سقوط کند، احتمالاً برای مدتی شاهد نوسانات محدودی خواهیم بود.

Celestia Chart 4 Hour Time Frame - منبع: TradingViewCelestia Chart 4 Hour Time Frame - منبع: TradingView
چارت 4 ساعته Celestia – منبع: TradingView

در بازه زمانی 4 ساعته، شاهد عقب نشینی قیمت Celestia از مقاومت 11.60 دلاری و کاهش آن به میانگین متحرک دوره 20 هستیم. اگر قیمت دوباره افزایش یابد، می‌توان انتظار داشت که قیمت تا مقاومت سربار 12.02 دلار افزایش یابد.

در طرف مقابل، اگر قیمت سلستیا به زیر میانگین متحرک 20 دوره ای سقوط کند، می توان گفت که روند صعودی ضعیف شده است. در این سناریو، احتمالاً شاهد یک آزمون میانگین متحرک ساده 50 دوره ای خواهیم بود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-06-02 23:22:57

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=283817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.