افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

کالبد شکافی نصف بیت کوین: بررسی سه ماهه اول 2024

  • کد خبر : 283753
کالبد شکافی نصف بیت کوین: بررسی سه ماهه اول 2024

با بررسی گزارش شاخص هاشرت، نگاهی به تاثیر نصف شدن اخیر بیت کوین بر داده های صنعت معدن در سه ماهه اول سال 2024 خواهیم داشت. مقایسه قیمت صرافی های ایران بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید! مقایسه تبادل آخرین گزارش شاخص هاشرت از Lexor Technology، به عملکرد بخش […]

با بررسی گزارش شاخص هاشرت، نگاهی به تاثیر نصف شدن اخیر بیت کوین بر داده های صنعت معدن در سه ماهه اول سال 2024 خواهیم داشت.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

آخرین گزارش شاخص هاشرت از Lexor Technology، به عملکرد بخش استخراج بیت کوین پس از نصف شدن چهارم بیت کوین پرداخته است. این گزارش با برجسته کردن قابلیت انطباق صنعت استخراج بیت کوین و همچنین چالش های پیش روی ماینرها در جهان با پاداش بلاک 3.125 بیت کوین، بینش های مهمی را در مورد معیارهای کلیدی مانند نرخ هش بیت کوین، قیمت هش، معاملات آتی هش و سهام استخراج بیت کوین ارائه می دهد. ارائه می دهد.

نرخ هش بیت کوین و نوسانات نرخ هش

اکنون که چهارمین نصف شدن بیت کوین را پشت سر گذاشته ایم، استخراج کنندگان بیت کوین به طور خاص بر دو معیار متمرکز شده اند: قیمت هش و نرخ هش شبکه.

قیمت هشمعیاری است که استخراج کنندگان را با استخراج در استخر نشان می دهد پرداخت کامل به ازای هر سهمروزانه چقدر می توانند درآمد کسب کنند؟ با فرض ثابت بودن سایر عوامل، انتظار می رفت که نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین، قیمت هش را نیز به نصف کاهش دهد، اما این به سرعت اتفاق نیفتاد. قیمت هش در دوره منتهی به نصف شدن و بلافاصله پس از آن نوسانات شدیدی را تجربه کرد.

در همان ساعتی که نصف شد، قیمت هش به 74 دلار به ازای هر پتاهاش در روز کاهش یافت، اما با افزایش شدید کارمزد تراکنش های ناشی از فعالیت معاملاتی Runes، به سرعت به سقف 183 دلار در هر پتاهاش در روز رسید. تب رونز کوتاه مدت بود، پس از آن قیمت هش به پایین ترین حد تاریخ 44 دلار/پتاه/روز قبل از تثبیت در سطح فعلی 50 دلار/پتا/روز سقوط کرد. کمترین قیمت هش ثبت شده قبلی 55 دلار پتاهاش در روز در سال 2022 بود که در نتیجه فروپاشی صرافی FTX رخ داد. قیمت هش جدید گواهی بر وضعیت سخت اقتصادی معدنچیان است.

نرخ هش بیت کویننرخ هش بیت کوین

این ما را به معیار مهم بعدی یعنی هش ریت هدایت می کند که آن نیز تحت تأثیر نصف شدن قرار می گیرد. میانگین نرخ هش هفتگی بیت کوین در سه ماهه اول سال 2024 19 درصد افزایش یافت و به 611 اگزاهش در ثانیه رسید. این نرخ در ماه آوریل 6 درصد دیگر افزایش یافت و به بالاترین ارزش تاریخی خود یعنی 650 اگزاه در ثانیه رسید. حالا که گرد و غبار حاصل از نصف شدن تا حدودی نشسته است، نرخ هش بیت کوین نسبت به بالاترین حد تاریخی خود 10 درصد کاهش یافته و به 580 اگزهش در ثانیه رسیده است.

با توجه به کاهش شدید سودآوری معدن و نزدیک شدن به فصل تابستان که احتمالاً منجر به محدودیت مصرف برق در مزارع معدنی صنعتی در برخی مناطق خواهد شد، مانعی برای رشد نرخ هش ایجاد شده است. انتظار می رود نرخ هش بیت کوین در سال جاری اندکی رشد کند.

تغییرات نرخ هش؛ نگاهی خوش بینانه به آینده استخراج بیت کوین

معامله گران با مشاهده تغییرات در هش ریت (قدرت پردازش شبکه بیت کوین)، امیدوارند که حداقل فعلاً میزان هش کاهش یابد. Luxor Hashrate Futures، مشتق استخراج بیت کوین، به ماینرها و اپراتورها امکان خرید و فروش قدرت پردازش را با قیمت های ثابت برای تاریخ های آینده می دهد. این قراردادها در حال حاضر در حالت contango معامله می شوند. این بدان معنی است که معامله گران انتظار دارند که نرخ هش در ماه های آینده بالاتر از قیمت نقدی فعلی باشد.

Contango وضعیتی در بازارهای آتی است که در آن قیمت آتی یک کالا بالاتر از قیمت نقدی آن است. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که هزینه نگهداری کالا (مانند هزینه های ذخیره سازی، بیمه و نرخ بهره) از مزایای نگهداری کالای فیزیکی بیشتر باشد. در بازار کنتانگو، با نزدیک شدن قرارداد به تاریخ انقضا، قیمت های آتی به مرور زمان کاهش می یابد تا به قیمت لحظه ای نزدیک شود. چنین روند بیانی احساسات صعودی در میان معامله گران این است که آنها انتظار دارند که نرخ هش افزایش یابد، احتمالاً به دلیل افزایش کارمزد تراکنش یا کاهش دشواری استخراج.

منحنی تغییر قیمت هش بیت کوینمنحنی تغییر قیمت هش بیت کوین
منحنی تغییر قیمت هش بیت کوین

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، خاموش شدن فعالیت های ماینینگ در مناطق گرم و با دمای بالا ممکن است به طور موقت بخشی از توان پردازشی را از مدار خارج کرده و در نتیجه هش ریت و حاشیه سود ماینینگ بهبود یابد. .

بازار Asics در مسیر ثبات قیمت قرار دارد

با نزدیک شدن به بازار دستگاه های ماینینگ (ASIC) به نصف شدن (نصف کردن پاداش استخراج)، با وجود میانگین بالاتر قیمت هش ریت در سه ماهه اول سال 2024، شاهد کاهش قابل توجهی در قیمت مدل های مختلف بود. جای تعجب نیست که قیمت مازاد Antminer S21 در مقایسه با مدل‌های دیگر افزایش یافته است که نشان‌دهنده تغییر استراتژیک استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به سمت سخت‌افزار کارآمدتر برای کاهش از دست دادن درآمد پس از نصف شدن است.

تغییرات قیمت بیت کوین آسیکستغییرات قیمت بیت کوین آسیکس
تغییرات قیمت بیت کوین آسیکس

رقابت شدید شرکت های استخراج بیت کوین

شرکت های استخراج بیت کوین به شدت برای افزایش قدرت محاسباتی (هش ریت) و بهبود کارایی عملیات استخراج خود رقابت می کنند. این رقابت شبیه به جنگ تسلیحاتی است که در آن شرکت ها سعی می کنند با به روز رسانی تجهیزات و فناوری های خود از رقبای خود جلوتر باشند.

همه ماینرهای بزرگ بیت کوین قدرت پردازش خود را در سال 2023 افزایش دادند، اما برخی از ماینرها در ماه های اولیه سال 2024 اقدامات تهاجمی تر برای افزایش قدرت پردازش خودشان این کار را کردند. اکنون که پاداش استخراج به نصف کاهش یافته است، ضروری است که ماینرها دستگاه‌های ASIC خود را نیز به جدیدترین سخت‌افزار مجهز کنند تا همچنان بتوانند در رقابت برای قدرت پردازش حرفی برای گفتن داشته باشند و هزینه‌های عملیاتی خود را به ازای هر واحد نرخ هش کاهش دهند. .

پیش بینی ها و چشم انداز سال 2024 و پس از آن

اگر قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی افزایش پیدا نکند و/یا کارمزد تراکنش ها به شدت افزایش نیابد، سال 2024 برای استخراج کنندگان بیت کوین سال چالش برانگیزی خواهد بود. در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، کارمزد تراکنش نقشی حیاتی در سودآوری ماینرها دارد.

ویژگی استخراج بیت کوین ماینرویژگی استخراج بیت کوین ماینر

آن دسته از ماینرهایی که خود را برای رویارویی با شرایط جدید در سال 2023 آماده نکرده اند، اکنون باید در استراتژی های عملیاتی خود خلاقیت بیشتری داشته باشند. این افراد علاوه بر بهینه‌سازی مصرف برق دستگاه‌های خود با آخرین مدل‌های ASIC و عقد قراردادهای برق با شرایط مطلوب‌تر، می‌توانند از سیستم‌عامل‌های جانبی برای بهینه‌سازی ASIC خود، اتخاذ استراتژی‌های پوشش‌دهی پیچیده‌تر و جستجوی جریان‌ها یا روش‌های درآمدی جایگزین استفاده کنند. برای کاهش هزینه های عملیاتی

پیش بینی می شود که با بلوغ بخش استخراج، حتی بیشتر در سیستم های انرژی ادغام شود و به نظر می رسد که دوره نصف شدن فعلی این ادغام را تسریع می کندزیرا معدنچیان برای دسترسی به کمترین قیمت ممکن برای برق به سمت منابع ارزان‌تر برق سوق داده می‌شوند. آینده ماینرهای بیت کوین را در زمان کوتاه باقی مانده برای استخراج این ارز دیجیتال چگونه ارزیابی می کنید؟

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-06-02 00:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=283753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.