افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

اگر حسابداری خود را نادیده بگیرید چه اتفاقی می افتد؟

  • کد خبر : 283689
اگر حسابداری خود را نادیده بگیرید چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش بازار، حسابداری یکی از ساده ترین کارهایی است که می توان آن را به تعویق انداخت. انتخاب یک حسابدار مجرب یا نرم افزار حسابداری خوب از هر چیز دیگری مهمتر است. بهترین نرم افزار در ایران سیستم سپیدار هلو و ایرانی. برای بسیاری از کارآفرینان، این موضوع خسته کننده، درک آن دشوار و […]

به گزارش بازار، حسابداری یکی از ساده ترین کارهایی است که می توان آن را به تعویق انداخت. انتخاب یک حسابدار مجرب یا نرم افزار حسابداری خوب از هر چیز دیگری مهمتر است. بهترین نرم افزار در ایران سیستم سپیدار هلو و ایرانی.

برای بسیاری از کارآفرینان، این موضوع خسته کننده، درک آن دشوار و وقت گیر است.

وسوسه انگیز است که آن را به مجموعه «نگرانی بعد» خود اضافه کنید، اما اگر از حسابداری خود غافل شوید، فقط مشکلات بیشتری برای خود ایجاد خواهید کرد.

گزارش های مالی دقیق به شما کمک می کند تا عملکرد همه زمینه های کسب و کار خود را ببینید. آنها به شما کمک می کنند تا فرصت هایی برای رسیدگی به مشکلات و ناکارآمدی ها پیدا کنید. بدون آنها، مثل این است که تجارت خود را با چشمان بسته اداره کنید.

متأسفانه، تعداد بیشماری از صاحبان مشاغل این کار را انجام می دهند. آنها سعی می کنند تمام اعداد را در ذهن خود نگه دارند، اما معمولاً برای آنها وقت و استرس غیرضروری هزینه می کند.

1- نمی توانید هوشمندانه تصمیم بگیرید

بزرگ‌ترین مشکل در صورت عدم تطبیق حساب‌ها و تهیه گزارش‌های لازم، کمبود اطلاعات عمومی است. بدون اطلاعات صحیح، نمی توانید تصمیمات هوشمندانه ای برای شروع و رشد کسب و کار خود بگیرید.

به عنوان مثال، قبل از استخدام کارمند دیگر، مهم است که مطمئن شوید واقعاً می توانید آن را بپردازید. اگر پیش‌بینی جریان نقدی ندارید، مطمئناً نمی‌دانید که استخدام کردن امن است یا خیر. شما در معرض خطر استخدام فردی هستید که بر جریان نقدی شما فشار وارد می کند.

این امر به ویژه برای شرکت هایی که پیمانکاران را برای پروژه های فردی یا مدیریت حساب های خاص استخدام می کنند صادق است. شما باید هر پروژه یا هر پروژه ای را آپلود کنید محاسبات را بدانید تا بتوانید افرادی را برای انجام کار بدون از دست دادن پول استخدام کنید.

همین مشکل در مورد خرید یا اجاره ابزار و سرمایه گذاری پول در بازاریابی نیز صدق می کند. بدون یک تصویر دقیق از وضعیت مالی خود، غیرممکن است که بدانید در حال رشد هستید یا مشکلات بیشتری ایجاد می کنید.

نقل قول نرم افزار حسابداری بامدا:

“شما یک حسابدار نیستید. به عنوان یک صاحب کسب و کار، زمان شما پول شماست. استخدام حسابدار زمان را برای تمرکز بر کسب و کارتان آزاد می کند. یک قانون مفید این است که نرخ ساعتی خود را با هزینه های یک حسابدار مقایسه کنید.” اگر نرخ شما 100 دلار در ساعت و حقوق ثابت حسابدار شما 100 دلار در ماه است، 100 دلار به خوبی خرج شده است زیرا بعید است بتوانید مشکل حسابداری ماهانه خود را در یک ساعت کامل کنید.

اگر در نقطه ای هستید که زمان گسترش آن فرا رسیده است، اطلاعات مالی ضعیف یا فقدان آن رشد را دشوارتر و مخاطره آمیزتر از آنچه باید باشد می کند. فاکتورهای پرداخت نشده به معنای پول نقد کمتر برای سرمایه گذاری در تاکتیک های رشد است. جریان نقدی نامشخص شما را مجبور می کند که محافظه کارتر از آنچه لازم است باشید.

2- ضرر خواهید کرد

شکی نیست که اگر از حسابداری خود غافل شوید، ضرر خواهید کرد، چه کسب و کار در حال حاضر خوب باشد و چه ضعیف. اگر ندانید پولتان از کجا می آید و کجا می رود، مقداری از آن به جایی نشت می کند. .

اگر شما مانند بسیاری از کسب و کارها هستید، مشتریان شما برای پرداخت پول در خانه شما را نمی زنند. بنابراین نمی‌دانید چه کسی به شما پول بدهکار است یا چه زمانی سررسید است، مگر اینکه مطالبات خود را پیگیری کنید.

برخی از مشتریان تا زمانی که کاملا ضروری نباشد پرداخت نمی کنند. سایر مشتریان به سادگی نمی دانند که باید پرداخت کنند زیرا هرگز صورتحساب دریافت نکرده اند. در هر صورت، نداشتن سوابق صحیح به معنای درآمد کمتر برای شماست. همچنین اجازه می دهد تا پرداخت ها یا تعهدات به مشتریان یا تامین کنندگان اشتباه واگذار شود که مشکلاتی را در رابطه ایجاد می کند.

هزینه های شما زمینه دیگری است که در صورت غفلت از حسابداری به راحتی می توانید پول خود را از دست بدهید. کنترل هزینه بدون اطلاعات به روز غیرممکن است.

به عنوان مثال، تصور کنید چندین بار در سال یک گزارش ایجاد کنید. چند ماه قبل از اینکه متوجه شوید برای چیزی که به آن نیاز ندارید (مانند یک ابزار نرم افزاری که بی سر و صدا هر ماه یک اشتراک از شما دریافت می کند) پرداخت می کنید.

اگر هیچ گزارشی ایجاد نکنید، برای چیزهای غیرضروری هزینه خواهید کرد تا اینکه روزی آنها را در صورتحساب کارت اعتباری خود پیدا کنید.

نشت آهسته ای مانند آن می تواند شرکت ها را نابود کند. ممکن است فکر نکنید که 5 میلیون در ماه کار بزرگی است، اما به مرور زمان افزایش می یابد، به خصوص اگر چندین بار نشت داشته باشید و رشد شما را متوقف کند.

3- خطاهای حقوق و دستمزد خواهید داشت

حقوق و دستمزد شایسته دسته بندی خاص خود است زیرا بسیار جدی است.

کارکنان شما خط مقدم کسب و کار شما هستند. بدون آنها نمی توانید کار کنید، به همین دلیل است که آنها شایسته دریافت اول و به موقع هستند. هر یک دوره پرداخت. می توانید هر چند بار که بخواهید پرداخت کنید، اما باید به برنامه پایبند باشید.

حسابداری خوب تضمین می کند که مزایای کارکنان شما (مرخصی، کمک های بازنشستگی و غیره) به درستی ردیابی و در هر دوره توزیع می شود. اگر حقوق و دستمزد را از نزدیک مدیریت نمی کنید، می توانید:

  • شما باید برای عجله کارکنان، هزینه های گران پرداخت کنید.

  • پرداخت اضافه کاری به کارکنانی که نمی توانند اضافه کار را اعلام کنند.

  • عدم وصول یا وصول بیش از حد مالیات.

  • شما نمی توانید به خودتان پول بدهید تا دیگران پول بگیرند.

ناگفته نماند، اشتباهات حقوق و دستمزد بر روابط شما با تیم تأثیر می گذارد. اگر آنها نتوانند به یک چک حقوقی معمولی وابسته باشند، دیری نمی‌گذرد که شروع به جستجوی کار در جای دیگری می‌کنند. اگر آنها به اشتباه شما مشکوک باشند، ممکن است بتوانند از راه های دیگری به شما جبران کنند و منابع، مواد یا زمان را از شما بگیرند.

علاوه بر این، عدم پرداخت مالیات حقوق و دستمزد مناسب به دولت می تواند منجر به جریمه، توقیف حساب بانکی و حتی زندان شود. در ایران بدهی حقوق یکی از معدود بدهی هایی است که در صورت اعلام ورشکستگی قابل بخشش نیست (به همراه وام دانشجویی).

4- نمی توانید پول جمع کنید

در برخی مواقع، ممکن است بخواهید از بانک کمک مالی دریافت کنید، چه وام یکجا یا یک خط اعتباری. اما بدون داشتن سابقه خوب، بانک ها به شما اعتماد نخواهند کرد.

اساساً، بانک ها از پیشینه شما برای تعیین اینکه آیا به شما اعتبار می دهند یا خیر استفاده می کنند (به همین دلیل است که ارائه نادرست هویت شما به بانک جرم است). سوابق ضعیف یا از دست رفته از دو جهت به شما آسیب می رساند:

  1. بانک نمی تواند تصمیم بگیرد زیرا شما نمی توانید داده هایی را برای ارزیابی به آنها بدهید.

  2. از آنجایی که شما سوابق را نگه نمی دارید، بانک فرض می کند که شما از نظر پول بد هستید.

بله برای ایجاد فرصت یا تصحیح خطاها برای تامین مالی سریع نیاز است، این مشکلات حتی بیشتر می شود. بانک ها می خندند اگر شما فوراً پول بخواهید بدون اینکه اسناد خوبی نشان دهد می توانید آن را پس بدهید.

حتی اگر بتوانید بانک را متقاعد کنید که به شما اعتبار بدهد، شرایط دشوار خواهد بود. پرداخت ها و نرخ بهره شما بالاتر از آنچه استحقاق آن را دارید خواهد بود. علاوه بر این، حسابداری ضعیف باعث می شود احتمال تاخیر در پرداخت یا عدم پرداخت هیچ گونه پرداختی بیشتر شود.

ممکن است فکر کنید، “این در مورد من صدق نمی کند. من بدهکار نمی شوم.” شما ممکن است از اعتبار استفاده نکنید، اما روزی سرمایه گذار مانند ما را خواهید پذیرفت.

افزایش سرمایه فرآیند پیچیده ای است. آن سرمایه گذار می خواهد تمام داده های مالی شما را برای سال ها قبل از تصمیم گیری ببیند. اگر نتوانید کتاب های مدیریت شده را به آنها نشان دهید، مطمئنا سرمایه گذاری نخواهند کرد.

خطای حسابداری

5- ممکن است متحمل جریمه و جریمه مالیاتی شوید

اگر حسابدار شما اطلاعات مالی یکساله را نداشته باشد در فصل مالیاتی کار زیادی با شما ندارد.

تهیه مالیات بدون ارائه گزارش امکان پذیر است، اما زمان می برد و حسابدار شما حق بیمه ای را برای آن از شما دریافت می کند. برخی از حسابداران صراحتاً از کار با مشتریانی که ظاهراً سوابق کافی را نگهداری نمی کنند، امتناع می ورزند.

علاوه بر این، سوابق ضعیف به خطر اشتباهات مالیاتی به شدت افزایش می یابد. ممکن است هزینه های خود را کمتر یا بیش از حد گزارش کنید. اگر مامور مالیات با ارقام شما موافق نباشد، ممکن است مجبور به پرداخت جریمه و بهره شوید. همچنین ممکن است مالیات بیشتری از آنچه باید پرداخت کنید.

برای مثال، ممکن است لازم باشد قبل از پایان مهلت مالیاتی برای تمیز کردن کتاب‌های خود کار کنید تا از هزینه‌های تأخیر بایگانی جلوگیری کنید. همچنین ممکن است به معنای هزینه های اضافی برای حسابدار و حسابدار شما برای کمک به پاکسازی لحظه آخری باشد. به‌علاوه، اگر در تلاش هستید تا کتاب‌هایتان را تمام کنید، ممکن است زمانی برای تطبیق حساب‌هایتان نداشته باشید. این می تواند باعث شود که ارقام درآمد و سود نادرست در فرم های مالیاتی شما ارائه شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=283689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.