افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

خرید تضمینی گندم در سال جاری به 11 میلیون تن می رسد

  • کد خبر : 282973
خرید تضمینی گندم در سال جاری به 11 میلیون تن می رسد

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر; معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید گندم و پنبه از نظر رئیس جمهور شهید بسیار مهم بود و من در گزارشی به ایشان گفتم که قبلاً در زمینه پنبه خودکفا بودیم اما نمی دانم چرا سازمان پنبه. و دانه های روغنی حذف شد، گفت: پنبه بسیار مهم است، به معاونش […]

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر; معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید گندم و پنبه از نظر رئیس جمهور شهید بسیار مهم بود و من در گزارشی به ایشان گفتم که قبلاً در زمینه پنبه خودکفا بودیم اما نمی دانم چرا سازمان پنبه. و دانه های روغنی حذف شد، گفت: پنبه بسیار مهم است، به معاونش دستور دادند این سازمان را دوباره فعال کند.

به گفته وی، در سال اول 1400 خرید 4.5 میلیون تن گندم را آغاز کردیم، در سال 1401 به 7.5 میلیون تن رسیدیم و در گندم نان خودکفایی حاصل شد.

به گفته وی، 70 درصد زمین های کشاورزی کوچک و کوچک است، امکان تهیه بذر، کود و سم را ندارند و دولت با تمام مشکلات تلاش می کند این نهاده ها را تامین کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: میانگین تولید در اراضی بزرگ 8 تن در هکتار و در اراضی کوچک 2 تا 3 تن است. اگر به زمین های کوچک کشاورزان توجه نکنیم 70 درصد تولید از بین می رود زیرا 70 درصد زمین های کوچک متعلق به این افراد است.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، 500 هزار کشاورز و چند هزار مهندس کشاورزی طرح بهبود تولید دیم را دنبال می کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پرداخت گندم به کشاورزان گفت: از طرف خودم و دولت از کشاورزان عذرخواهی می کنم. قول داده بودیم پول را به موقع به کشاورزان پرداخت کنیم اما در ابتدای سال مشکلاتی به وجود آمد. طبق اعلام دولت قیمت 5 هزار تومان بود، الان گندم 17 هزار و 500 تومان است، اما قیمت آرد ثابت مانده است، در سال 1400 آرد گندم 23 همات، در سال 1401 حدود 82 همات، پارسال 150 همات و امسال. پیش بینی می شود 200 همات برای خرید گندم بپردازیم اما قیمت آرد ثابت مانده و هر سال اختلاف قیمت گندم و آرد افزایش می یابد و دولت باید فکری بکند.

مهاجر به یاد می آورد در سال 1400 حدود 7 میلیارد دلار برای واردات گندم پرداخت کردیم، سال قبل 4 میلیارد دلار پیش بینی می شد، اما از زمانی که به خودکفایی رسیدیم این پول صرفه جویی شد، پیشنهاد ما این است که از این پول برای خرید گندم استفاده شود. تخصیص محصول کشاورز

وزیر جهاد کشاورزی در سخنان خود گفت: شرایط پرداخت پول کشاورزان تعیین شده است، یک هفته بیشتر نمی شود، همزمان با پرداخت گندم، مطالبات کشاورزان نیز خواهد بود. تجاوز جنسی پرداخت شده است. .

مهاجر در خصوص نظر رئیس جمهور شهید درباره کشاورزی گفت: در سفر روز جمعه به مازندران در کنار ایشان بودیم، جلسه ای در مورد برنج داشتیم و ایشان دستور دادند که موضوع برنج حل شود. گفت گندم برای ما مهم است، نگه داریم. مردم امیدواری دارید، کار می کنید و تولید می کنید. دست دلال ها را ببرید تا سود کشاورز زیاد شود و مردم با قیمت ارزان به آن دسترسی داشته باشند.

مهاجر در خصوص ارز برنج وارداتی و ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، بحث تعادل بازار را تولید و واردات داخلی دانست. در سرتاسر جهان، دولت به بخش قابل توجهی از هزینه های کشاورزان یارانه پرداخت می کند. سوخت علاوه بر یارانه تولید به کشاورز داده می شود سپس 28500 ارز یارانه ای برای واردات محصولات اساسی به او می دهیم.

در فصل تابستان سال گذشته 1.4 میلیارد دلار ارز صادراتی داشتیم.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از واردات برنج گفت: در زمان برداشت نباید اجازه واردات داد، باید نرخ ارز را افزایش داد و اجازه واردات غیر از نیاز داخلی را داد.

مهاجر گفت: تولید برنج در سال 1400 حدود یک میلیون و 800 هزار تن بوده که در سال قبل به 2 میلیون و 300 هزار تن رسیده است که برای رفع نیاز 500 تا 600 هزار تنی بیش از نیاز واردات، تولید 2 میلیون و 500 هزار تن برنج در کشور مورد انتظار است.

به گفته وی، حجم تولید در واحد سطح باید در اراضی آبی و دیم اجرا شود که با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح افزایش عملکرد در واحد سطح در اراضی دیم و کوچک انجام شود. زمین ها در این زمینه 500 هزار کشاورز خرده پا و چندین هزار کشاورز برای افزایش عملکرد در واحد سطح گندم استخدام کرده ایم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=282973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.