افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

قیمت جهانی میلگرد کاهش یافت برتری عرضه بر تقاضا، تجارت را محدود کرد

  • کد خبر : 282206
قیمت جهانی میلگرد کاهش یافت  برتری عرضه بر تقاضا، تجارت را محدود کرد

بازار؛ گروه صنعتی: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط این مرکز GMKقیمت جهانی میلگرد در ماه می در اکثر مناطق جهان کاهش یافت. به گفته تحلیلگران، عوامل موثر بر روند نزولی تقاضای ضعیف و عرضه نسبتاً بالا بوده است. به عبارت دیگر، برتری عرضه بر تقاضا، تجارت را محدود کرده است. بنابراین وضعیت صنعت […]

بازار؛ گروه صنعتی: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط این مرکز GMKقیمت جهانی میلگرد در ماه می در اکثر مناطق جهان کاهش یافت. به گفته تحلیلگران، عوامل موثر بر روند نزولی تقاضای ضعیف و عرضه نسبتاً بالا بوده است. به عبارت دیگر، برتری عرضه بر تقاضا، تجارت را محدود کرده است. بنابراین وضعیت صنعت ساختمان در اکثر کشورها برای تغییرات مثبت در بازار محصولات بلند مساعد نیست..

مرکز GMK قیمت میلگرد در ترکیه در ماه می 2024 با کاهش 10 دلاری در هر تن معادل 1.7 درصد به 575 تا 580 دلار در هر تن فوب رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت میلگرد در ترکیه در ماه می 2024 با کاهش 10 دلاری در هر تن معادل 1.7 درصد به 575 تا 580 دلار در هر تن فوب رسید. به طور کلی، قیمت ها عملاً در طول ماه ثابت ماندند و بیشترین تعدیل در هفته اول ماه رخ داد.. در پایان ماه می، قیمت میلگرد در بازار ترکیه با افزایش 5 دلاری سقف قیمت در هر تن کاهش یافت. این اولین افزایش جزئی از اواسط آوریل بود و کارشناسان معتقدند تولیدکنندگان داخلی در حال آزمایش بازار هستند. بنابراین تقریباً همه کارخانه‌ها حداقل قیمت قابل اجرا پایین‌تری (580 دلار در تن) تعیین کرده‌اند، اما برخی مایلند بسته به حجم سفارش، سطوح پایین‌تری را در نظر بگیرند..

صادرات عمده میلگرد ترکیه به یمن، رومانی، آلبانی و بوسنی است

از سوی دیگر، اگرچه اخیراً فروش راه راه اندکی بهبود یافته است، اما به گفته کارشناسان هنوز کافی نیست. حجم اصلی به یمن، رومانی، آلبانی و بوسنی ارسال می شود. در عین حال آلمان، هلند، اسپانیا و ایتالیا به بازار بازنگشته اند. انتظارات بهبود تقاضا از سوی کشورهای اروپایی در پایان ماه می برآورده نشد.

اگرچه کارخانه‌ها در برابر کاهش بیشتر قیمت‌ها مقاومت می‌کنند، برخی از فعالان بازار بر این باورند که سطح کار فعلی 575 تا 575 دلار در هر تن برای سفارش‌های بیش از 10000 تن است.. ما باید آنچه را که کارشناسان و تحلیلگران می گویند در نظر بگیریم: نوسانات جزئی تقاضا به سمت بالا که کاملاً محدود است، تنها به نفع تامین کنندگان قراضه خواهد بود که به دنبال افزایش قیمت مواد اولیه هستند. استفاده از ظرفیت فولاد ترکیه به دلیل تقاضای ضعیف مصرف کننده در حال حاضر زیر 50 درصد است. بنابراین انتظار می رود با آماده شدن برخی از کارخانه ها برای تعمیر و نگهداری، پویایی تولید کند شود. در عین حال، برخی از آنها به فکر تعطیلی تاسیسات یا کاهش تولید در عید قربان در خرداد هستند.. بنابراین پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت نسبتاً منفی هستند و تولیدکنندگان به سختی می‌توانند خریدار را قبل از تعطیلات و تعطیلات تابستانی پیدا کنند..

کندی ساخت و ساز و کاهش قیمت راه راه در بازار اروپا

از سوی دیگر در بازار اروپا قیمت میلگرد طی اردیبهشت ماه در جهات مختلف نوسان داشت. به طور خاص، در شمال اروپا، قیمت ها با 1.5٪ کاهش 10 یورو در هر تن به 640-610 یورو در هر تن در دوره 3 تا 24 می رسید. کارخانه سابق اعلام وصول. در ایتالیا قیمت ها 3.5 درصد یا 20 یورو در هر تن افزایش یافت و به 580-590 یورو در هر تن رسید..

به گفته کارشناسان و فعالان این بخش، روند نزولی در بازار اروپا به دلیل کندی ساخت و ساز است. تولیدکنندگان باید برای سفارشات در مواجهه با رقابت شدید مبارزه کنند. برخی از شرکت‌های بزرگ با ذخایر مالی، قیمت‌ها را تا سطوح غیررقابتی پایین می‌آورند تا دفتر سفارش خود را پر کنند. این امر تولیدکنندگان کوچک را با مشکل مواجه می کند، زیرا آنها نمی توانند سفارشات بزرگ را مدیریت کنند و از حمایت مالی برای مقابله با ضررها برخوردار نیستند..

در همین حال، در بازار ایتالیا، تولیدکنندگان می توانند قیمت ها را در بحبوحه افزایش فعالیت مصرف کنندگان پس از تعطیلات در پایان آوریل و ابتدای ماه افزایش دهند. در این دوره، فولادسازان داخلی تولید خود را کاهش دادند تا عرضه و تقاضا متعادل شود و نتایج مشهودی حاصل شود. علاوه بر این، قیمت میلگرد با افزایش قیمت قراضه حمایت شد..

از آنجایی که ماه مارس برای بازار راه راه ایتالیا کاملاً آرام بود، فروش در پایان آوریل از سر گرفته شد. این به بهبود قیمت ها کمک کرد. تقاضای بخش ساخت و ساز هنوز برای حفظ این روند کافی نیست، بنابراین در کوتاه مدت انتظار می رود که قیمت های راه راه در بازار ایتالیا تثبیت یا کاهش یابد..

مرکز GML: در منطقه آمریکای شمالی، قیمت میلگرد در ماه می 30 دلار در هر تن یا 3.6 درصد کاهش یافت و به 790-810 دلار در هر تن رسید.

از سوی دیگر در منطقه آمریکای شمالی قیمت میلگرد در ماه می 30 دلار در هر تن معادل 3.6 درصد کاهش یافت و به 790 تا 810 دلار در هر تن رسید. دلیل اصلی افت قیمت ها تضعیف تقاضا در مقابل عرضه کافی است. علاوه بر این، کاهش قیمت قراضه فشار بیشتری بر قیمت محصولات نهایی وارد می کند.. انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت، تا زمانی که قیمت‌های قراضه افزایش پیدا نکند، قیمت‌ها به کاهش خود ادامه دهند..

قیمت میلگرد در چین افزایش یافت

این گزارش همچنین نشان می دهد: در چین قیمت میلگرد در ماه می با 14 دلار در هر تن افزایش به 501 تا 504 دلار در هر تن رسید. در ابتدای ماه، روند بازار میلگرد چین ناامیدکننده بود. قیمت ها به دلیل تقاضای ضعیف و عرضه ناکافی کاهش یافت. با این حال، از دهه دوم ماه مه، احساسات بازار به دلیل مشوق های دولت برای بازار املاک و کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی چین بهبود یافته است. برخی شرکت های بزرگ متالورژی از افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت خبر دادند..

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=282206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.