افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

فواید و مضرات چای و قهوه.

  • کد خبر : 282038
فواید و مضرات چای و قهوه.

به گزارش رکنا، توصیه کارشناسان محدود کردن است مصرف چای و قهوه. زیرا به گفته آنها این دو نوشیدنی وابستگی فیزیولوژیکی (فیزیکی) ایجاد می کنند. نوشیدن بیش از حد چای و قهوه سیستم عصبی را تحریک می کند و باعث وابستگی فیزیولوژیکی می شود. همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: میزان توصیه شده روزانه کافئین 300 […]

به گزارش رکنا، توصیه کارشناسان محدود کردن است مصرف چای و قهوه. زیرا به گفته آنها این دو نوشیدنی وابستگی فیزیولوژیکی (فیزیکی) ایجاد می کنند. نوشیدن بیش از حد چای و قهوه سیستم عصبی را تحریک می کند و باعث وابستگی فیزیولوژیکی می شود.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: میزان توصیه شده روزانه کافئین 300 میلی گرم است که تقریباً معادل دو تا سه فنجان قهوه است.

دکتر Swarb Dubale در مورد توصیه های پزشکی مربوط به استفاده از این دو نوشیدنی توضیح می دهد: مدت زمانی که باید برای نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه قبل یا بعد از غذا صبر کنید، 60 دقیقه است، زیرا تانن موجود در این نوشیدنی ها می تواند جذب آهن را از غذا کاهش دهد و باعث کمبود آهن و حتی کم خونی شود.

به گفته این پزشک، نوشیدن چای بدون شیر فوایدی مانند بهبود گردش خون و کاهش خطر بیماری عروق کرونر و سرطان معده دارد. چای و قهوه سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کنند و می توانند باعث وابستگی فیزیولوژیکی (فیزیکی یا فیزیکی) شوند.

مسکان سونی، متخصص تغذیه نیز از دیگر مضرات این دو نوشیدنی می گوید: نوشیدن زیاد چای و قهوه شکر می تواند برای بیماران دیابتی مضر باشد زیرا می تواند باعث نوسانات سطح قند خون شود. کافئین سیستم عصبی را فعال می کند. نوشیدن مکرر می تواند باعث بی خوابی و مشکلات قلبی شود. نوشیدن چای با معده خالی می تواند باعث رفلاکس اسید شود.

و اضافه می کند: شراب خواری چای و قهوه در مورد شیر نیز می تواند باعث دل درد شود زیرا شیر ماهیتی اسیدی دارد. مطمئن شوید که این نوشیدنی ها را در حد اعتدال بنوشید.

رادا پاتیل، متخصص تغذیه می‌گوید: جایگزین‌های چای معمولی، چای سبز بابونه، چای هیبیسکوس و چای گیاهی است. برای قهوه، جایگزینی وجود دارد که در آن دانه های خرما بو داده و آسیاب می شوند تا به عنوان قهوه استفاده شوند. وقتی این نوشیدنی ها با شیر مخلوط می شوند، مقدار آنتی اکسیدان ها در این جایگزین ها کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=282038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.