افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

دور جدید ثبت نام وام یارانه ای بدون وثیقه فرا رسید

  • کد خبر : 281945
دور جدید ثبت نام وام یارانه ای بدون وثیقه فرا رسید

خبرنگار شکیبا باخالزاده: بر اساس تبصره ماده 13 قانون بودجه سال 1403، 200 همت برای مسکن ویژه افراد مستضعف، وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری اختصاص می یابد. بانک مرکزی نسبت مسکن محرومان این 200 تلاش را تعیین و به بانک های عامل ابلاغ کرده است. وزیر راه و شهرسازی معتقد است: ابلاغ تسهیلات مسکن برای […]

خبرنگار شکیبا باخالزاده: بر اساس تبصره ماده 13 قانون بودجه سال 1403، 200 همت برای مسکن ویژه افراد مستضعف، وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری اختصاص می یابد.

بانک مرکزی نسبت مسکن محرومان این 200 تلاش را تعیین و به بانک های عامل ابلاغ کرده است. وزیر راه و شهرسازی معتقد است: ابلاغ تسهیلات مسکن برای مستضعفان و آغاز پرداخت این تسهیلات می تواند به تسریع در ساخت واحدهای مسکونی کمک کند.

بذرپاش پیشتر گفته بود: اگر 400 میلیون تومان به هر خانوار به صورت وام تزریق شود، ساخت مسکن سرعت بسیار خوبی خواهد داشت. این امر به ویژه در مناطق شهری قابل مشاهده است.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی اردیبهشت ماه امسال در بخشنامه ای نسبت بانک های فعال در حوزه مسکن برای اقشار محروم را مشخص کرد و تاکید کرد: بانک ها باید هر سه ماه یکبار عملکرد اجرایی خود را در این بخش به بانک مرکزی گزارش دهند.

در بخشنامه آمده است: به موجب نامه شماره 727/03 مورخ 01/06/1403 در خصوص ابلاغ تسهیلات مسکن افراد مستضعف موضوع به استثنای بند 4 ج تبصره 13 قانون بودجه سال جاری به پیوست جدول سهام آن بانک برای پرداخت تسهیلات بند قانونی مذکور با سقف انفرادی مبلغ 4 میلیارد ریال و تاییدیه سازمان بهزیستی ایران (بر اساس قرار گرفتن این افراد در سه دهک اول درآمدی). ) ذکر خواهد شد.

لازم به ذکر است که بر اساس بند ج تبصره مذکور در خصوص سازوکار نظارت بر ترانش مذکور، بانک مذکور موظف است عملکرد ترانس مذکور را به صورت فصلی اعلام و به مراجع ذیربط ارسال نماید.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرده است که ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و رونوشتی از ابلاغیه نیز به بانک مرکزی ارسال شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=281945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.