افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

نودل بخوریم یا نه؟ – اخبار آنلاین

  • کد خبر : 281345
نودل بخوریم یا نه؟  – اخبار آنلاین

به گزارش خبرآنلاین، رشته فرنگی یکی از پرطرفدارترین غذاها در جهان است و هر روز بر محبوبیت آن افزوده می شود، به طوری که طبق گزارش انجمن جهانی نودل فوری، در سال 2022 بیش از 121 میلیارد وعده نودل خورده می شود. که حدود 17 درصد بیشتر از سال گذشته یعنی 2018 بوده است.این میزان […]

به گزارش خبرآنلاین، رشته فرنگی یکی از پرطرفدارترین غذاها در جهان است و هر روز بر محبوبیت آن افزوده می شود، به طوری که طبق گزارش انجمن جهانی نودل فوری، در سال 2022 بیش از 121 میلیارد وعده نودل خورده می شود. که حدود 17 درصد بیشتر از سال گذشته یعنی 2018 بوده است.این میزان برابر با غذای مصرفی مردم ایران در 2 سال است!

ایرنا در خبری نوشت: رشته فرنگی علاوه بر اینکه به خودی خود یک وعده غذایی کامل محسوب می شود، امکان ترکیب آن با انواع غذاها مانند سبزیجات، گوشت، مرغ، تخم مرغ و … باعث شده است که برنج دوست داشته باشند. و پاستا به عنوان پایه انواع غذاها به عضوی جدایی ناپذیر از سبد مصرف مردم کشورهای مختلف تبدیل می شوند.

این مشکل به دلیل ویژگی های سریع، مغذی، سالم و خوشمزه نودل است و باعث محبوبیت آن در دل مردم ایران شده است. مانند هر غذای جدیدی که وارد فرهنگ کشورمان می شود، ترس از سالم بودن یا نبودن آن به دغدغه ای برای مردم تبدیل شده است که در این گزارش قصد داریم به فواید و مضرات آن بپردازیم.

بدون مواد نگهدارنده عموم مردم فکر می کنند غذاهایی که در یخچال نگهداری نمی شوند ماندگاری طولانی دارند و یک فست فود با زمان آماده سازی کوتاه باید مواد نگهدارنده داشته باشد اما رشته فرنگی نباید. جالب است بدانید که رشته فرنگی به دلیل دمای پخت بالا و بسته بندی 3 لایه آلومینیومی مخصوص می تواند برای مدت طولانی بدون مواد نگهدارنده سالم بماند.

این محصول که صرفاً از ترکیب آرد سبوس گندم و آب تهیه شده است، دارای بسته بندی خاصی است که تمام اکسیژن بسته بندی را از بین می برد و ساختار آلومینیومی 3 لایه آن، محصول را بدون مواد نگهدارنده و همچنین نگران نباشید. هر گونه آلودگی از افزودن مواد افزودنی یا نگهدارنده خودداری کنید.

این محصول از محصولات کشاورزی بدون افزودنی های مصنوعی ساخته شده است. تمام رشته های تولید شده در ایران شامل دو قسمت کیک رشته و چاشنی می باشد. کیک رشته یا ورمیشل خمیری است که از آرد سبوس دار درست می شود، درست مانند نان که در طی پخت با دمای بالا رطوبت خود را از دست می دهد و در بسته بندی های مخصوص قرار می گیرد و هیچ راهی برای ورود رطوبت و ایجاد آلودگی وجود ندارد.

بسته کوچک چاشنی که به صورت جداگانه در کنار این رشته موجود است، ترکیبی از سبزیجات خشک، ادویه جات، عصاره مرغ یا گوشت و کمی نمک است که بسته به طعم آن تغییر می کند. علاوه بر این، از نوع خاصی از مخمر در بسته های چاشنی استفاده می شود و این نوع مخمر فواید زیادی در بهبود سیستم گوارشی بدن، تامین پروتئین غذا و ویتامین (B) دارد.

موتوری که متابولیسم را تحریک می کند

اگر جزو افرادی هستید که قصد دارید با خوردن غذا متابولیسم خود را افزایش دهید، رشته فرنگی می تواند یکی از گزینه های شما باشد. یک وعده غذایی سریع و فوری که توانایی بدن را برای تبدیل غذا به انرژی افزایش می دهد و بنابراین می تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کند. این موضوع نودل را به گزینه ای جذاب برای ورزشکاران تبدیل می کند.

کربوهیدرات های موجود در نودل فقط کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که ارزش بسیار بالایی برای سلامت بدن دارند. برخلاف کربوهیدرات های ساده، کربوهیدرات های پیچیده فرآیند جذب طولانی تری دارند و می توانند انرژی مورد نیاز بدن را برای مدت طولانی تری تامین کنند.

پک انرژی برای روز یکی از ویژگی های این غذا که باعث محبوبیت آن در شرق آسیا شده است، کربوهیدرات آن است. اگر این کربوهیدرات در اولین ساعات روز مصرف شود، انرژی لازم برای روز را در اختیار شما قرار می دهد. برای سال‌ها، این باعث شده است که رشته فرنگی به غذایی برای هر وعده غذایی از جمله صبحانه تبدیل شود.

نودل حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. نتیجه وجود این فیبر بالا کمک به کنترل مشکلاتی مانند یبوست و رفع سایر بیماری های گوارشی مانند سنگینی معده و حتی جلوگیری از بروز برخی مشکلات معده مانند سوزش سر دل و ضعف شکمی است.

نودل بخوریم یا نه؟

به طور کلی رشته فرنگی تفاوت چندانی با سایر محصولات آرد گندم مانند نان یا پاستا ندارد و می توانید آن را محصولی متفاوت و جدید نسبت به آرد گندم بدانید. همانطور که می دانید سالم ترین غذاها مانند سبزیجات، گوشت و برنج باید به طور متعادل مصرف شوند و زیاده روی در هر یک از آنها می تواند به سلامت بدن آسیب برساند. بنابراین می توانید به راحتی رشته فرنگی را به سبد غذایی خود اضافه کنید و از این غذای خوشمزه جدید لذت ببرید.

۲۳۳۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=281345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.