افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

ریلاینس هند نفت روسیه را به روبل می خرد

  • کد خبر : 281026
ریلاینس هند نفت روسیه را به روبل می خرد

به گزارش بازار، منابع آگاه اعلام کردند که شرکت Reliance India، اپراتور بزرگترین مجتمع پالایشگاهی جهان، قراردادی یک ساله با شرکت دولتی روسنفت روسیه برای پرداخت حداقل 3 میلیون بشکه نفت خریداری شده در ماه به روبل امضا کرده است. پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از مسکو و شرکای تجاری آن خواست […]

به گزارش بازار، منابع آگاه اعلام کردند که شرکت Reliance India، اپراتور بزرگترین مجتمع پالایشگاهی جهان، قراردادی یک ساله با شرکت دولتی روسنفت روسیه برای پرداخت حداقل 3 میلیون بشکه نفت خریداری شده در ماه به روبل امضا کرده است.

پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از مسکو و شرکای تجاری آن خواست تا جایگزینی برای سیستم مالی غرب برای تسهیل تجارت با وجود تحریم های آمریکا و اروپا پیدا کنند، روش پرداخت به روبل تغییر کرد.

قرارداد بلندمدت با روسنفت همچنین به ریلاینس کمک می‌کند تا خرید نفت با تخفیف را تضمین کند، همزمان که انتظار می‌رود اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) به کاهش تولید تولیدکنندگان نفت ادامه دهند. نشست اعضای اوپک پلاس برای تصمیم گیری درباره کاهش تولید نفت روز یکشنبه (23 خرداد) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

هند، بزرگ‌ترین واردکننده و مصرف‌کننده نفت جهان، پس از توقف خرید نفت روسیه توسط غرب و اعمال تحریم‌ها علیه این کشور به دلیل آغاز تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف در سال 2022، به بزرگترین خریدار نفت خام روسیه تبدیل شد. هند همچنین روسیه را حل و فصل کرده است. نفت خام به روپیه، درهم و یوان چین.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که پالایشگاه های دولتی هند که در سال جاری نتوانستند عرضه طولانی مدت نفت خود را نهایی کنند، محموله های یکباره نفت روسیه را دریافت کرده اند.

این شرکت روسی در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز گفت: هند شریک استراتژیک روس نفت است. همکاری با شرکت های هندی شامل پروژه های تولید، پالایش و بازاریابی نفت و فرآورده های نفتی است.

روس نفت همچنین اعلام کرد که صرف نظر از خصوصی یا دولتی بودن این شرکت، رویکردهای تجاری برای تعیین ارزش نفت خام فروخته شده برای همه شرکت ها یکسان است.

بر اساس مفاد این قرارداد که از اول آوریل (دوشنبه، 13 آوریل) همزمان با آغاز سال مالی هند اجرایی شد، ریلاینس دو محموله حدود یک میلیون بشکه‌ای نفت خام اورال را با امکان خریداری خواهد کرد. خرید چهار محموله بیشتر در ماه با 3 دلار تخفیف در مقایسه با نفت خام خاورمیانه و دبی.

این منابع گفتند که ریلاینس همچنین موافقت کرده است که نفت خریداری شده به روبل روسیه را از طریق بانک HDFC هند و بانک روسیه گازپروم بپردازد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=281026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.