افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

عراق سربازان بیشتری را در مرز با ایران مستقر کرد

  • کد خبر : 28067
عراق سربازان بیشتری را در مرز با ایران مستقر کرد

«سعد معان» مدیر روابط عمومی وزارت کشور عراق جمعه شب در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (WAA) از استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرز خط صفر با ایران خبر داد. . مدیر روابط عمومی وزارت کشور عراق گفت: با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و با تلاش و پیگیری وزیر کشور، هماهنگی […]

«سعد معان» مدیر روابط عمومی وزارت کشور عراق جمعه شب در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (WAA) از استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرز خط صفر با ایران خبر داد. .

مدیر روابط عمومی وزارت کشور عراق گفت: با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و با تلاش و پیگیری وزیر کشور، هماهنگی با اقلیم کردستان انجام شده است. برای استقرار مجدد تیپ 21 نیروی مرزبانی در استان سلیمانیه در مرز ایران.”

سعد معن افزود: 50 برجک بتنی، 40 دوربین نصب شده و 47 پاسگاه مرزی در خط صفر بین عراق و ایران ساخته می شود. این اقدامات در راستای فرآیند کنترل مرزها انجام می شود و طی هفته آینده از شرکت های پیمانکار برای مناقصه و آغاز این فرآیند دعوت به عمل می آید.

معن همچنین خاطرنشان کرد: هفته آینده یک مرکز مانیتورینگ با دوربین های مرزی با استفاده از 130 دوربین افتتاح می شود. اقداماتی برای افزودن دوربین های بیشتر در حال انجام است. با استفاده از این دوربین ها می توان شهر سنجار و مرزهای عراق و سوریه را رصد کرد و این دوربین ها در سراسر مرزها پخش می شوند. علاوه بر این، یک اتاق نظارت بزرگ افتتاح خواهد شد که از این دوربین ها برای اقدامات امنیتی استفاده می کند.

شورای وزیران عراق پیش از این 10 میلیارد دینار به وزارت کشور برای ساخت یک ایست بازرسی در خط مرزی با ایران در اقلیم کردستان عراق اختصاص داده بود.

پیش از این نیز در پی هشدارهای مکرر جمهوری اسلامی ایران به عراق مبنی بر حضور گروه های تروریستی تجزیه طلب در خطوط مرزی، شورای امنیت ملی عراق دستور جلوگیری از حضور این گروه ها را صادر کرده بود.

دستورات صادره از سوی شورای امنیت ملی عراق عبارت بودند از: 1. پیش نویس طرح استقرار مجدد نیروهای مرزی عراق برای حفظ خط صفر در امتداد مرزهای ایران و ترکیه، 2. ارائه کلیه حمایت های لجستیکی لازم از فرماندهی مرز. نیروها، تقویت نیروی انسانی و اعتبارات لازم و تامین تجهیزات و غیره برای انجام وظایف محوله. دولت اقلیم کردستان و وزارت پیشمرگه برای اجرای موفقیت آمیز بندهای یک و دو با هدف وحدت ملی برای دفاع و پشتیبانی از مرزهای عراق.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.