افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

دستور العمل های ساده برای کاهش وزن با عسل

  • کد خبر : 28056
دستور العمل های ساده برای کاهش وزن با عسل

آفتاب نیوز: یکی از مشکلات و مسائلی که در حوزه سلامت وجود دارد، بحث افزایش وزن است که عامل یا تشدید رنج انسان از بیماری های مختلف است. تحقیقات زیادی برای پیشگیری و کنترل چاقی در جهان در حال انجام است. مطالعات نشان می دهد که مصرف عسل می تواند برای کاهش وزن موثر باشد. […]

آفتاب نیوز:

یکی از مشکلات و مسائلی که در حوزه سلامت وجود دارد، بحث افزایش وزن است که عامل یا تشدید رنج انسان از بیماری های مختلف است.

تحقیقات زیادی برای پیشگیری و کنترل چاقی در جهان در حال انجام است. مطالعات نشان می دهد که مصرف عسل می تواند برای کاهش وزن موثر باشد.

عسل یکی از مواد خوراکی است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از مهمترین آنها کمک به کاهش وزن است. بر اساس مطالعات، مصرف صحیح عسل در کنار رژیم غذایی سالم تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد.

چرا عسل باعث کاهش وزن می شود؟

عسل حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلف است. مصرف خوراکی عسل منجر به افزایش سطح آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، بتاکاروتن، اسید اوریک و گلوتاتیون ردوکتاز سرم در افراد سالم می شود. این مواد همان عوامل موجود در چای سبز هستند که با افزایش تولید گرمای ناشی از غذا باعث کاهش وزن می شوند.

تاثیر عسل بر کاهش وزن بیماران دیابتی.

نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف عسل طبیعی باعث کاهش وزن افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. بدون اینکه تاثیر منفی بر سطح قند خون شما داشته باشد. این اثرات مفید ممکن است مربوط به اثرات آنتی اکسیدان های موجود در عسل باشد.

چه مقدار عسل برای کاهش وزن مفید است؟

هر قاشق غذاخوری عسل حدود 65 کیلو کالری انرژی دارد، بنابراین مقدار عسل مصرفی هر فرد باید متناسب با کالری مورد نیاز روزانه باشد. با وجود این، مصرف دو قاشق غذاخوری عسل در روز بی خطر است. انجمن قلب آمریکا همچنین توصیه می کند که مردان باید حداکثر 9 قاشق چای خوری (36 گرم) و زنان تا 6 قاشق چای خوری عسل در طول روز مصرف کنند.

دستور العمل های کاهش وزن با عسل.

چای سبز و عسل برای کاهش وزن

در فنجان چای سبز روزانه خود، یک قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید. این به همراه رعایت سایر توصیه های تغذیه ای به کاهش وزن شما کمک می کند.

لیمو و عسل برای کاهش وزن

روش دیگر استفاده از عسل برای کاهش وزن، مصرف نصف قاشق چایخوری عسل با یک لیوان آب گرم و نصف آبلیمو است که علاوه بر کمک به کاهش وزن برای پاکسازی کبد، درمان کبد چرب و افزایش وزن بسیار مفید است. سطح قدرت سیستم ایمنی بدن علاوه بر این، این ترکیب معجزه آسا برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است.

ترکیب سیر و عسل برای کاهش وزن.

خوردن سیر خام با یک قاشق چای خوری عسل اول صبح نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند. برای این کار از شب قبل یک حبه سیر را پوست گرفته و خرد کرده و به یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و صبح ناشتا میل کنید.

قبل از خواب عسل بخورید

نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف عسل به طور کلی و به خصوص یک قاشق چای خوری قبل از خواب باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود.

شکر را با عسل جایگزین کنید

در یک بررسی مشخص شد که مصرف شکر باعث افزایش سطح گلوکز و تری گلیسیرید خون و افزایش چربی احشایی و تجمع چربی در بافت کبد می شود، در حالی که این موارد در مصرف متعادل عسل گزارش نشده است.

عسل شفاف بهتر است یا کدر؟

نوع گیاهی که عسل از آن استخراج می شود بر قوام عسل تأثیر می گذارد. شفافیت یا کدر بودن عسل به تعداد حباب های هوا، نسبت آب و مواد کلوئیدی (ذرات کوچک) موجود در آن بستگی دارد. گیاهانی که در مناطق گرم و خاک های شنی سبک رشد می کنند عسل با قوام ضخیم تر تولید می کنند. عسل تهیه شده با گل کوهی از نظر طعم و عطر قوی تر و برتر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.