افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

خبرگزاری تحت فشار «تروئیکا» برای صدور قطعنامه علیه تهران – خبرگزاری مهر ایران و ورلد نیوز

  • کد خبر : 280406
خبرگزاری تحت فشار «تروئیکا» برای صدور قطعنامه علیه تهران – خبرگزاری مهر ایران و ورلد نیوز

خبرگزاری بیشتر، گروه سیاسی – نفیسه عبداللهی: اخیرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که «ایران بخشی از ذخایر اورانیوم خود را غنی‌سازی کرده است که بیش از 30 برابر حد مقرر در توافقنامه 2015 است». در این گزارش به اصطلاح آمده است: تخمین زده می شود که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران با […]

خبرگزاری بیشتر، گروه سیاسی – نفیسه عبداللهی: اخیرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که «ایران بخشی از ذخایر اورانیوم خود را غنی‌سازی کرده است که بیش از 30 برابر حد مقرر در توافقنامه 2015 است». در این گزارش به اصطلاح آمده است: تخمین زده می شود که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران با افزایش 675.8 کیلوگرمی نسبت به گزارش قبلی به 6201.3 کیلوگرم رسیده است.

گزارش این آژانس در حالی منتشر شد که نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی طی 4 روز از دوشنبه 14 ژوئن (3 ژوئن) تا جمعه 18 ژوئن (7 ژوئن) در مقر بین المللی برگزار می شود. آژانس انرژی اتمی نمایندگی در وین

قبل از انتشار گزارش این آژانس، رسانه های غربی از اختلافات میان آمریکا و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در آستانه نشست شورای حکام خبر دادند.

در این میان برخی رسانه ها از جمله «وال استریت ژورنال» با انتشار گزارش ها و شایعاتی مبنی بر برنامه کشورهای اروپایی برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام مدعی شدند که آمریکا با رویکرد سه گانه کشورهای اروپایی، انگلستان. آلمان و فرانسه در مورد تصویب قطعنامه علیه ایران. ایران مخالف است.

علاوه بر این، این رسانه غربی اعلام کرده است که آمریکا برخلاف بارهای قبلی و فشارهایی که قبل از هر جلسه شورای حکومتی اعمال می کرد چندین کشور دیگر را برای پرهیز از این نشست تحت فشار قرار داده است.

“وال خیابان «ژورنال» خاطرنشان کرد: در صورت شکست قطعنامه احتمالی شورای حکام، این یک پیروزی بزرگ برای تهران در عرصه دیپلماسی و نشان دهنده فروپاشی اتحاد غرب برای فشار بر ایران خواهد بود.

واکنش ایران جدی خواهد بود

آخرین بار سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به عنوان اعضای برجام به همراه آمریکا در آبان 1401 قطعنامه ای علیه ایران صادر کردند تا تهران را مجبور به همکاری بیشتر با آژانس بین المللی انرژی اتمی کنند، اما این قطعنامه بود. برآورده شد. با واکنش شدید ایران که برای اولین بار 60 درصد اورانیوم خود را در سایت فردو غنی سازی کرد و این پاسخی قابل پیش بینی به تلاش های آمریکا و تروئیکای اروپایی در شورای حکام برای افزایش تنش در رابطه با ایران بود. ظرفیت هسته ای امر.

پیش از این، در خرداد 1401، قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام صادر شد که در آن زمان، ایران فعالیت برخی از اتاق‌های فوق امنیتی آژانس را متوقف کرد.

من به خبرنگار More گوش دادم بیانگر آن است که در صورت صدور مجدد قطعنامه شورای حکام علیه ایران، تهران قطعا واکنش نشان خواهد داد و صدور قطعنامه جدید در این شورا هزینه های زیادی را برای صادرکنندگان به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر تجربه نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران هرگز قطعنامه های آژانس را بدون «پاسخ فنی جدی» رها نکرده است و این بار در صورت تکرار اشتباه طرف های غربی، ایران پاسخ لازم را خواهد داد.

سفر گروسی به ایران و توافق بر سر تداوم «سند اعلامیه مشترک»

اقدامات و فشارهای سیاسی از سوی ترویکای اروپایی در حالی که “رافائل گروسی” مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به اصفهان در دیدار با مقامات ایرانی از توافق با تهران برای ادامه اجرای بیانیه مشترک خبر داد و گفت: «از نظر ما مفاد آن همچنان معتبر است».

گروسی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی در حاشیه اولین کنفرانس بین المللی هسته ای در اصفهان گفت: پیشنهادی را به ایران ارائه کردم که شامل مراحل عملیاتی است و تیم های فنی و کارشناسی هر دو طرف در مورد این مراحل عملیاتی بحث خواهند کرد. .در جلسه ای جداگانه سمت تعریف می کنند و توضیح می دهند. قصد ما ایجاد سند جدید نیست و مبنای ما سند اسفند سال گذشته است. ادامه بیانیه مشترک بدون تغییر مهم است زیرا توانایی حل مشکلات را دارد که با در نظر گرفتن مشکلات فعلی و حل مشکلات حفاظتی و اقدامات تکمیلی انجام می شود و امروز در مذاکرات توافق کردیم که گام های ملموسی در این راستا برداریم. . .

بنابراین اعمال فشار سیاسی برای صدور قطعنامه علیه برنامه هسته ای ایران حتی در شرایط سخت منطقه غرب آسیا، انتخابات پیش رو در آمریکا و… به نفع غربی ها نیست. بنابراین، نحوه همکاری بیشتر ایران با آژانس در حوزه دسترسی و فعالیت‌های نظارتی از طریق مذاکرات سیاسی و لغو تحریم‌ها است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=280406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.