افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

بحران سوریه بدون احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حل نخواهد شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 280236
بحران سوریه بدون احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حل نخواهد شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع “وضعیت محیط زیست شرق: (سوریه)” گفت: همانطور که بارها گفته‌ایم، بحران در جمهوری عربی سوریه بدون احترام کامل به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع “وضعیت محیط زیست شرق: (سوریه)” گفت: همانطور که بارها گفته‌ایم، بحران در جمهوری عربی سوریه بدون احترام کامل به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی کشور باید خودش حل شود.

متن کامل سخنان سفیر ایران به شرح زیر است:

به نام خداوند مهربان ترین، مهربان ترین است

آقای رئیس جمهور، متشکرم

ما به شما به خاطر تصدی ریاست شورای امنیت موزامبیک در این ماه و مدیریت موفق شما در شورای امنیت تبریک می گوییم.

از آقای والدیننماینده ویژه و آقای گریفیثاز گزارش های معاون دبیرکل تشکر می کنیم.

از آنجایی که این آخرین گزارش از آقای گریفیث ما به همراه سایرین از زحمات شما صمیمانه تشکر می کنیم.

آقای رئیس،

وضعیت انسانی و اقتصادی در جمهوری عربی سوریه ادامه دارد جدی و مردم سوریه از چالش های اقتصادی عمیقی رنج می برند.

پس از 13 سال درگیری، همانطور که گزارش سازمان ملل نشان می دهد، جامعه بشردوستانه با سخت ترین شرایط مالی مواجه است صورت طرح پاسخ بشردوستانه 2024 تنها 8 درصد بودجه دارد که به طور قابل توجهی کمتر از سال گذشته در این زمان است.

ادامه سیاست مخرب تحریم های یکجانبه، وضعیت آسیب پذیرترین اقشار جامعه را تشدید می کند و تنها به طولانی شدن بحران و افزایش رنج مردم سوریه می انجامد.

متاسفانه وضعیت کشورهای غربی جدی آنها آنچه را که وجود دارد نادیده می گیرند و به دنبال دستیابی به اهداف سیاسی خود به هر قیمتی هستند. آنها از تحریم ها به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند، حتی به قیمت رنج مردم عادی.

به دلیل ماهیت پیچیده و گسترده تحریم‌های یکجانبه، معافیت‌های به اصطلاح بشردوستانه اغلب بی‌اثر هستند.

ما از تصمیم مستقل دولت سوریه برای توسعه حمایت می کنیم مجوز سازمان ملل و آژانس های تخصصی آن برای استفاده از گذرگاه های “باب”. امنیت“و”الراعیوی افزود: برای سه ماه دیگر، تا 13 اوت 2024، ما از ارسال کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان در شمال غرب سوریه استقبال می کنیم.

ما به این امیدواریم حفاظت اطمینان از بودجه کافی و قابل پیش بینی و اینکه اهداکنندگان به تعهدات خود عمل می کنند.

ما از تلاش های خستگی ناپذیر آژانس های سازمان ملل متحد و شرکای بشردوستانه در کارشان برای کاهش درد و رنج مردم سوریه تحسین می کنیم.

با این حال، جلوگیری از انحراف کمک ها به سازمان های تروریستی در منطقه شمال غرب و حصول اطمینان از توزیع شفاف و بدون تبعیض کمک ها از جنبه های ضروری است چیزی هستند که نیاز دارند دقت، درستی دارند.

ما همچنین بر لزوم دسترسی بلامانع به کمک های بشردوستانه از طریق مسیرهای ترانزیتی و هماهنگی کامل با دولت سوریه تاکید می کنیم.

ارائه کمک فوری ضروری است، اما راه حل طولانی مدت است. پایداری این نیست.

تلاش ها باید بر بازسازی زیرساخت های حیاتی متمرکز شود تا شرایط بازگشت. صلح باید به پناهندگان و آوارگان داخلی کمک شود.

با در نظر گرفتن باری که کشورهای همسایه به ویژه لبنان در جریان این بحران به دوش کشیده اند، بازگشت آوارگان و آوارگان به خانه های خود در سوریه نباید سیاسی شود یا به عنوان اهرم فشاری علیه دولت سوریه استفاده شود.

آقای رئیس،

همانطور که بارها گفته‌ایم، بحران در جمهوری عربی سوریه بدون احترام کامل به حاکمیت، اتحاد و تمامیت ارضی کشور باید خودش حل شود.

بازسازی تمامیت ارضی سوریه برای مبارزه با همه گروه های تروریستی به تلاش های مستمر نیاز دارد.

با این حال، ضروری است که حفاظت از غیرنظامیان در طول تلاش‌های ضد تروریسم در اولویت باقی بماند.

آقای رئیس،

جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد نامزد شده راه حل سیاسی برای وضعیت سوریه حفاظت این روند بر اساس یک فرآیند سیاسی کاملا متمرکز و تحت رهبری سوریه که توسط سازمان ملل تسهیل شده است، ادامه خواهد داد و به مردم و دولت سوریه کمک خواهد کرد تا وحدت و وحدت را بازسازی کنند. تمامیت ارضی کشور او کمک به.

همانطور که گفتیم از سرگیری جلسات کمیته حقوقی ضروری است به عنوان یک مکانیسم موثر برای پیشبرد روند سیاسی در سوریه ضروری است.

در این زمینه ادامه می دهیم حفاظت از تلاش های نماینده ویژه و تعامل وی با همه طرف ها نامزد شده هستند.

علاوه بر این، همراه با شرکای خود مانند آستانه، نامزد شده ما در تلاش برای دستیابی به عادی سازی پایدار و طولانی مدت در داخل و اطراف سوریه هستیم.

آقای رئیس،

رژیم اشغالگر اسرائیل به اقدامات تجاوزکارانه علیه حاکمیت ادامه می‌دهد. تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه به حمله به غیرنظامیان و زیرساخت های حیاتی ادامه می دهد.

ما این اقدامات غیرقانونی را که اقدامات تحریک آمیز، حاکمیتی و تلقی می شود، به شدت محکوم می کنیم تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه، منشور و قوانین سازمان ملل متحد بین المللی نقض کرده و تنها منجر به تشدید تنش ها و تضعیف ثبات در سوریه و منطقه می شود.

با وجود درخواست های مکرر جمهوری عربی سوریه، شورای امنیت هیچ اقدامی در پاسخ به این اقدامات غیرقانونی انجام نداد. نداد و حتی آنها را محکوم نکرده است.

قتل اخیر مردم پناهندگان غزه در کمپ رافا برای این رژیم در 26 ام می توان این یک بار دیگر نشان داد که رژیم اسرائیل از تمام خطوط قرمز و قوانین عبور کرده است بین المللی انسانیت و اصول. ضروری است حقوق بین الملل، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و احکام الزام آور دادگاه بین المللی او آشکارا عدالت را زیر پا گذاشته است. همه اینها او آن را لغو کرد با حفاظت ایالات متحده کامل و با مصونیت کامل انجام شد.

جامعه بین المللی و به ویژه شورای امنیت به عنوان اصلی ترین نهاد مسئول حفظ صلح و امنیت. بین المللیتنها ناظران این تخلفات گسترده بوده اند.

ما قویاً از شورای امنیت می خواهیم که سیاست مدارا را کنار بگذارد و اقدامات قاطع و فوری برای پاسخگویی رژیم اسرائیل و وادار کردن آن به توقف فوری تهاجم نظامی خود اتخاذ کند.

آقای رئیس جمهور، ما نماینده آمریکا را در این زمینه به شدت متهم می کنیم ملاقات ما رد می کنیم

ایالات متحده با متهم کردن نادرست ایران تلاش کرد مسئولیت خود را در قبال وضعیت کنونی سوریه و منطقه وسیع‌تر انکار کند.

ایالات متحده مدعی است که غیرنظامیان حفاظت و قوانین انسانی بین المللی اما همچنان به سیاست های شکست خورده خود علیه سوریه با استفاده از تحریم ها به عنوان ابزاری به هزینه مردم عادی ادامه می دهد.

ایران همواره طرف مثبت تحولات منطقه بوده و مسیر ثبات، صلح و امنیت پایدار از جمله مبارزه با تروریسم در منطقه را دنبال کرده است.
متشکرم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=280236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.