افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

یک تهدید بزرگ برای صنعت ساختمان انصاف مالیاتی برای سازندگان رعایت نمی شود

  • کد خبر : 279702
یک تهدید بزرگ برای صنعت ساختمان انصاف مالیاتی برای سازندگان رعایت نمی شود

سید محمد مرتضوی در حاشیه سمینار وضعیت مالی بخش ساختمان و تاثیر آن بر بیمه و مالیات در گفتگو با بازار گفت: در حوزه قوانین ایمنی و سیاست های اجتماعی تغییر چندانی نداشته ایم. در سال های اخیر اما شاهد تغییرات چشمگیری در مدیریت مالیاتی نسبت به گذشته بوده ایم و در واقع در این […]

سید محمد مرتضوی در حاشیه سمینار وضعیت مالی بخش ساختمان و تاثیر آن بر بیمه و مالیات در گفتگو با بازار گفت: در حوزه قوانین ایمنی و سیاست های اجتماعی تغییر چندانی نداشته ایم. در سال های اخیر اما شاهد تغییرات چشمگیری در مدیریت مالیاتی نسبت به گذشته بوده ایم و در واقع در این مورد دیگر روش های سنتی جوابگو نیست..

رئیس انجمن صنفی سازندگان مسکن و ساختمان گلستان افزود: عدالت مالیاتی برای سازندگان رعایت نمی شود و ماده 77 قانون مالیات های مستقیم مغایر با شرایط فنی و کاری و ضوابط تامین مالی سازندگان است..

وی تاکید کرد: توانمندی های این استاندارد قانونی در خدمت سازندگان نیست و به آن توانمندی ها نخواهیم رسید..

تولیدکنندگان باید تلاش کنند قانون را تغییر دهند.

ما از همه می خواهیم که در مسیر قانون حرکت کنند، اما باید با کمک اصلاح قانون پیش برویم..

وی از سازندگان خواست هر ساله هزینه و درآمد خود را شفاف اعلام کنند تا حسابرسان بتوانند آن را بررسی کنند..

رئیس انجمن صنفی سازندگان گلستان افزود: مابه التفاوت هزینه و درآمد سود سازندگان در یک سال کاری محاسبه می شود که با فعالیت ساختمان سازی در تضاد است، زیرا ساخت و ساز ساختمان در کوتاه مدت عملی نیست و مستلزم آن است. هزینه ای بین دو تا چند سال زمان بر است، اما این در حالی است که گزارش کار یک سال را به عنوان اظهارنامه به سازمان مالیاتی اعلام می کنیم..

وی ادامه داد: اگر سازنده ها ابتدا واحدهای ساختمانی را بفروشند در معرض تهدید بزرگی قرار می گیرند چرا که قسمت کمی از هزینه ها در سال مالی شکل می گیرد اما ممکن است سهم قابل توجهی به سازنده برسد. از منابع مالی واحد فروخته شده، بازرسان مالیاتی آن را سودی برای وصول می دانند و در نتیجه وصول مالیات افزایش می یابد..

وی با بیان اینکه همه ما به عنوان اتحادیه در معرض تهدید بزرگی هستیم، گفت: ثروت و منابعی که سازندگان به دست می آورند سال به سال در حال تهی شدن است و در واقع این دولت است که از تورم و سود به دست آمده منتفع می شود. توسط سازنده نمی تواند..

مرتضوی بیان کرد: تولیدکنندگان باید سعی کنند ضرایب را ثابت نگه دارند تا درصدی از فروش آنها مالیات محسوب شود و باید برای این موضوع تعریفی صورت گیرد که به نظر روش عادلانه ای است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=279702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.