افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

گرما و بانک ها چرخ های قطعه سازها را سوراخ کرد.

  • کد خبر : 27963
گرما و بانک ها چرخ های قطعه سازها را سوراخ کرد.

بازار؛ گروه خودرو: قطعه سازی خط مقدم صنعت خودرو است، قطعه سازان در حال حاضر با سه چالش تامین انرژی، بانکی و ارز مواجه هستند. اگر هر یک از چالش های ذکر شده برای این سازندگان حل نشد، باید منتظر کاهش تولید خودرو باشیم. موضوعی که در شرایط فعلی بازار خودرو که با انباشت تقاضا […]

بازار؛ گروه خودرو: قطعه سازی خط مقدم صنعت خودرو است، قطعه سازان در حال حاضر با سه چالش تامین انرژی، بانکی و ارز مواجه هستند. اگر هر یک از چالش های ذکر شده برای این سازندگان حل نشد، باید منتظر کاهش تولید خودرو باشیم. موضوعی که در شرایط فعلی بازار خودرو که با انباشت تقاضا مواجه است می تواند منجر به بحران قیمت شود. برای بررسی وضعیت قطعه سازان با علی چنگی، با مدیر عامل گروه تحقیقاتی صنعت مدرن گفت و گو کرده ایم:

اگر رفتار بانک ها اصلاح نشود قطعه سازان برای ادامه تولید با مشکل جدی مواجه خواهند شد

* به عنوان اولین سوال، چالش اصلی قطعه سازان برای ادامه تولید چیست؟

بانک ها به عنوان یکی از چالش های اصلی صنایع و صنعت خودرو شناخته می شوند، رفتار بانک ها با قطعه سازان یک طرفه و فاجعه آمیز است. اگر رفتار بانک ها اصلاح نشود قطعه سازان برای ادامه تولید با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

طبق برنامه ریزی های متولیان انرژی برای فصل تابستان، یک روز کامل در روزهای هفته برق نداریم. متاسفانه تولیدکنندگان در تابستان برق و در زمستان گاز برای تولید ندارند.

* قطعی برق یکی از چالش هایی است که این روزها تولیدکنندگان با آن مواجه هستند، این موضوع چه تاثیری بر تولیدات شما داشته است؟

طبق برنامه ریزی های متولیان انرژی برای فصل تابستان، یک روز کامل در روزهای هفته برق نداریم. این مشکل حکایت از تحمیل ضرر میلیاردی به تولیدکنندگان دارد. زیرا زمانی که برق روز بعد وصل می شود زمان و انرژی زیادی صرف می شود تا تجهیزات و دستگاه های تولیدی به دمای اتاق کار برسند. متاسفانه تولیدکنندگان در تابستان برق و در زمستان گاز برای تولید ندارند.

* آیا رفتار خودروسازان با زنجیره تامین به خصوص در پرداخت مطالبات تغییر کرده است؟

خودروسازان نسبت به گذشته در مورد زنجیره تامین هوشمندتر عمل می کنند و وضعیت پرداخت تقریباً بهبود یافته است. آنچه بیشترین تأثیر منفی را بر صنعت خودرو و قطعه سازی می گذارد، مشکلات بیرونی و پیرامونی این صنایع است. اگر متولیان و سیاستگذاران این صنعت رفتار موجود را تغییر ندهند، صنعت خودرو آسیب خواهد دید.

* بسیاری از قطعه سازان در یک ماه گذشته با مشکل تامین و تخصیص ارز مواجه بودند، آیا مشکلی از این بابت دارید؟

عرضه ارز نسبت به گذشته بهبود یافته است، اما وضعیت تخصیص توسط بانک ها همچنان یک فاجعه است. در حال حاضر گمرکات کشور بیش از مشکلات خرید ارز برای تولیدکنندگان چالش ایجاد می کند. رفتار خودخواهانه بانک ها و گمرکات تنها خسارت مالی به صنعت خودرو وارد می کند.

* به عنوان آخرین سوال، کیفیت قطعات تولیدی شما در سال جاری با توجه به موارد ذکر شده چقدر افزایش یافته است؟

مشتریان باید در مورد افزایش کیفیت محصولات هر سازنده اظهار نظر کنند. اما امسال با توجه به تغییرات تکنولوژیکی در تولید چراغ های خودرو در دنیا، تغییراتی در خطوط تولید و بازسازی کامل کارخانه با هدف افزایش کیفیت و بهبود عملکرد قطعه ایجاد کردیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.