افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

خانواده ام می گویند بازیگر شدن تو برای پشت ما کافی است! – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 27932
خانواده ام می گویند بازیگر شدن تو برای پشت ما کافی است!  – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

عباس محبوب بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های اخیر خود توضیح داد: این روزها فیلم «معجزه عشق» را در سینماها دارم که در آن با اکبر عبدی همبازی هستم. . و دوستان دیگر این فیلم را در سال 1393 در اصفهان به کارگردانی آقای ممتاز ساختیم. این فیلم […]

عباس محبوب بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های اخیر خود توضیح داد: این روزها فیلم «معجزه عشق» را در سینماها دارم که در آن با اکبر عبدی همبازی هستم. . و دوستان دیگر این فیلم را در سال 1393 در اصفهان به کارگردانی آقای ممتاز ساختیم. این فیلم تا مدت ها نمی توانست اکران شود تا اینکه آقای بابائیان به عنوان تهیه کننده حق فیلم را خرید و فیلم اکران شد.

این بازیگر درباره فعالیت بیشتر خود در تلویزیون و رادیو نسبت به سینما گفت: اولین فیلمم را در سال 50 بازی کردم و در حال حاضر چهار فیلم مانند «سلفی با رستم» یا «سلفی با رستم» دارم.یکی اجباری و یکی من راجب فیلم آماده اکران است که احتمالا تا پایان سال اکران می شود، در مجموع شرایط سینما آنطور که باید و شاید طبیعت سازندگان و دیگر دست اندرکاران نیست. به گونه ای که فیلمی می فروشد اما فیلمی نمی فروشد و با توجه به هزینه های بالای تولید، اکثر تهیه کنندگان سعی می کنند با احتیاط در این مسیر حرکت کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان بخش خصوصی بیشتر در این شرایط قرار دارند. هفته گذشته در یکی از دفاتر تولید بودم و قرار بود فیلمی تولید شود. همه کار انجام شد، اما در دقیقه 90 به تهیه کننده توصیه کردند که فعلا متوقف شود، زیرا ممکن است هزینه های تولید بیشتر از این باشد. برآوردهای شما ممکن است این وضعیت برای سایر تهیه کنندگان هم آزاردهنده باشد و به همین دلیل تولید در سینما وضعیت خوبی ندارد.

تا زنده هستم بازیگری را ادامه خواهم داد.

محبوب در ادامه توضیح داد: برای من به عنوان یک بازیگر فرقی نمی کند فیلم باشد یا تلویزیون و مهم این است که یک کار خوب به من پیشنهاد شود. مهم این است که بتوانید خدمتی برای این عزیزان و بزرگواران انجام دهید. من همیشه در مصاحبه هایم تاکید کرده ام که تا زنده هستم و نفس می کشم و بتوانم در خدمت این عزیزان باشم به بازیگری ادامه می دهم.

وی افزود: آثار سینمایی ماندگاری بیشتری دارند، اما تلویزیون بیشتر جریان دارد و وقتی کاری در تلویزیون انجام می دهیم بیشتر در معرض دید عموم قرار می گیریم و مردم خوب و بد را تشخیص می دهند. یعنی در جلساتی که مردم در خیابان دارند به راحتی ابراز رضایت یا نارضایتی می کنند.

زنی پرسید: صدایت برای توست؟

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به یکی از خاطراتش از برخوردهای مردمی گفت: روزی خانمی مرا در خیابان دید و ناگهان با گیجی از من پرسید: می توانم یک سوال بپرسم؟ گفتم بفرست گفت: آیا واقعاً صدایت برای توست؟ خندیدم گفت نه از پدرمه! (می خندد) مردم همیشه با من خوب هستند و حتی گاهی اوقات اسمم را اشتباه تلفظ می کنند، اما همیشه خوب بوده اند.

تقریباً 10 سال از سال 61 تا 71 با برنامه ای به نام «کانال اقتصاد» روی آنتن بودیم که سه شنبه های هر هفته به طور منظم روی آنتن می رفت. این نمایش یک طنز انتقادی بود و در بین مردم آن زمان محبوبیت داشت. فرمانده انتظامی تهران در عین حال گفت: با پخش این برنامه، خیابان های شهر خلوت خواهد شد.

محبوب درباره اینکه کدام یک از نقش هایش در خاطره مردم بیشتر به یادگار مانده است، گفت: تقریباً 10 سال از سال 61 تا 71 با برنامه ای به نام «شبکه اقتصاد» که معمولا سه شنبه هر هفته پخش می شد روی آنتن بودیم. این نمایش یک طنز انتقادی بود و در بین مردم آن زمان محبوبیت داشت. فرمانده انتظامی تهران در عین حال به رئیس صداوسیما گفت که با پخش این برنامه خیابان های شهر خلوت می شود. به خواست خدا تلویزیون هنوز هم می تواند این برنامه ها را پخش کند تا حداقل بار ترافیک تهران کمی کمتر شود (خنده)!

وی ادامه داد: اخیرا در یک سریال خانگی ایفای نقش کردم که علی صادقی نیز در آن حضور داشت و به نام دیو و ماهاین سریال نیز در بین مردم بسیار محبوب شده است. من در هفت قسمت این سریال به عنوان مدیر یک شهربازی و یک باغ وحش بودم.

این بازیگر پیشکسوت درباره اینکه آیا تا به حال از ورود به عرصه بازیگری پشیمان شده است نیز گفت: از 10 سالگی کار تئاتر را شروع کردم و هنوز هم به لطف خداوند به کارم در عرصه هنری ادامه می دهم. دلیلی ندارد که از این لطفی که خداوند به من کرده است پشیمان باشم. بازیگری حرفه ای است که مستقیما با مردم سروکار دارد. البته محبوبیت با شهرت متفاوت است. خدا را شکر من شاید خیلی معروف نباشم، اما به محض اینکه افرادی که مرا می بینند نسبت به من ابراز لطف می کنند، به تک تک آنها احترام می گذارم. چرا باید نسبت به این وضعیت ناسپاس باشد؟

خانواده می گویند تو بازیگر شوی پشت ما بس است!

و افزود: چه می خواستم؟ کار کردن من چیزی جز بازیگری بلد نیستم و معتقدم این حرفه در پوست و خون من ریشه دوانده است. البته منظورم از اون طرف هم هست. خدا را شکر فرزندان من علاقه ای به این رشته ندارند. من هم راضی هستم که وارد این عرصه نشده اند. خانواده ام می گویند تو تنها کسی هستی که بازیگر شدی و این دلیل پشت سر ماست! میدونی چرا؟ دلیل این احساس مشکلاتی است که این کار دارد. ممکن است همه نتوانند این مشکلات را تحمل کنند.

این بازیگر ادامه داد: مثلاً ما در خیابان راه می رویم، ناگهان یک نفر به طور اتفاقی به شانه ما ضربه می زند و شروع به تکان دادن می کند! با یک آدم معمولی، اگر اینطور رفتار کنی، ممکن است آسیب ببینند، اما ما به عنوان بازیگر، فارغ از موقعیتی که در آن قرار داریم، باید با لبخند و احترام پاسخ دهیم. از طرفی بازیگری حرفه ای است که زمان و مکان ندارد! گاهی ساعت 4 صبح یک ماهی شست و شوی و باید بری سر کار، تا ساعت 4 صبح روز بعد! امروز تهران هستی، ناگهان می گویند فردا در بوشهر کار داریم! طبیعتاً نزدیکانی که وضعیت چنین بازیگری را می بینند احتمالاً این حرفه را دوست ندارند.

هیچ کس برای حقوق اجباری عمل نمی کند

محبوب درباره تفاوت دستمزد بازیگران پیشکسوت و مسن نسبت به سایر بازیگران گفت: بله تفاوت دارد اما دستمزد. قسمتی از مشکلات اجماع در حرفه ماست. وقتی بازیگری با تهیه کننده ای قرارداد می بندد یعنی به توافق رسیده اند و اینطور نیست که یک نفر مجبور شود حقوقش را بپذیرد. در مواقعی که می توانیم حقوقی را بپذیریم که برای خیلی ها قابل قبول نیست، گاهی می ایستم و می گویم با این حقوق نمی توانم سر کار بروم. شرایط هر پروژه متفاوت است.

وی افزود: یکی از مطرح ترین کارگردانان عرصه طنز هم اکنون مشغول ساخت یک سریال 90 قسمتی است و اتفاقاً دستمزد بسیار بالایی را برای من در نظر گرفته بود که حاضر به حضور در این سریال نشدم. پروژه به یک دلیل، تنها دلیل، و آن نیاز است. او 10 ماه به طور مداوم کار کرد. احساس می کردم نمی توانم 10 ماه هر روز در یک پروژه حضور داشته باشم.

این بازیگر پیشکسوت در عین حال تاکید کرد: از نظر دستمزد اگر با تهیه کننده ای کار کنم که به تعهداتش به موقع عمل نکند ناراحت می شوم. با تجربه ای که داریم سعی می کنیم شرایطی را فراهم کنیم که به این وضعیت نرسیم. شرکت در پروژه را با اطلاع تهیه کننده می پذیریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.