افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

داستان فیلم منتشر شده درباره زندانیان غزلحصار چه بود؟

  • کد خبر : 279082
داستان فیلم منتشر شده درباره زندانیان غزلحصار چه بود؟

آفتاب نیوز: روز گذشته برخی از شبکه های خبری خارجی با انتشار فیلمی مدعی شدند که این فیلم مربوط به داخل زندان قزل حصار است که در آن جمعی از زندانیان این زندان در مقابل دوربین از رفتار ماموران گلایه می کنند و می گویند: «برخی از افراد از آنها گرفته می شود. هر روز […]

آفتاب نیوز:

روز گذشته برخی از شبکه های خبری خارجی با انتشار فیلمی مدعی شدند که این فیلم مربوط به داخل زندان قزل حصار است که در آن جمعی از زندانیان این زندان در مقابل دوربین از رفتار ماموران گلایه می کنند و می گویند: «برخی از افراد از آنها گرفته می شود. هر روز زندانی می شود و کشته می شود».

در این رابطه روابط عمومی اداره کل زندانهای استان تهران در اطلاعیه ای توضیحاتی را منتشر کرد.

در این آگهی آمده است: طبق تصاویر منتشر شده در فیلم، زندانیان ساکن در این بند از ندامتگاه مشمول جرایم مواد مخدر هستند که مانند تمامی زندان ها از شرایط و استانداردهای رفاهی لازم برخوردار است.

متعاقباً با توجه به لزوم نظارت قانونی به ویژه بر اساس ماده 75 «آیین نامه اجرایی سازمان تعزیرات» در مورد بازرسی ماهانه و ممنوعیت ورود اقلام غیرمجاز، بازرسی از اماکن و تجهیزات زندانیان مطابق آیین نامه اجرایی زندان ها به منظور پیشگیری یا کشف اقلام ممنوعه و رعایت اصول انضباطی. در تاریخ های مشخص شده انجام می شود.

اما در این بین همچنان برخی مجرمان با ترفندهای خاص سعی در تخطی از قانون به ویژه مقررات مربوطه دارند و با ردیابی و دستگیری توسط ماموران ناظر زندان، با ایجاد خلأهایی سعی در فرار از مجازات های قانونی دارند. به همین دلیل ورود تلفن همراه به زندان ها با تخلفاتی همراه بوده و متاسفانه ضبط و انتشار این فیلم غیرواقعی نشان دهنده اقدامات غیرقانونی این گروه از مجرمان زندانی است.

در این فیلم زندانی گزارش کذب دارای سوابق متعددی از جمله کلاهبرداری رایانه ای، مشارکت در چندین فقره آدم ربایی، سرقت شدید و تهدید با چاقو، ضرب و جرح عمدی با چاقو، شرکت در نزاع دسته جمعی، تغییر دستور است. و نیز خرید و فروش مواد مخدر و سعی در سیاه نمایی و حاشیه سازی برای دستیابی به اهداف معین. این زندانی سابقه حبس در زندانهای قزلحصار، رجایی شهر، تهران بزرگ، تویسرکان و کرج را دارد.

لازم به ذکر است زندانها بر اساس نوع جرایم مجرمین و بر اساس اصل طبقه بندی، احترام به کرامت انسانی و تحت کنترل لازم اداره می شوند تا زندانیان بتوانند دوران حبس خود را تحت اقدامات اصلاحی و تربیتی زندان سپری کنند. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=279082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.