افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

دومین گزارش کمیسیون بررسی ابعاد و علل سقوط بالگرد رئیس جمهور منتشر شد – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 279025
دومین گزارش کمیسیون بررسی ابعاد و علل سقوط بالگرد رئیس جمهور منتشر شد – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ارتباطات ستاد کل گزارش دوم نیروهای مسلح هیئت مدیره بررسی عالی ابعاد و علل سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور. هیئت مدیره شریک پست کرد متن گزارش به شرح زیر است: 1. بر اساس گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی در تاریخ 30/02/1403 وضعیت جوی و پیش‌بینی فعلی از فرودگاه تبریز (مبدا) به […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ارتباطات ستاد کل گزارش دوم نیروهای مسلح هیئت مدیره بررسی عالی ابعاد و علل سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور. هیئت مدیره شریک پست کرد

متن گزارش به شرح زیر است:

1. بر اساس گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی در تاریخ 30/02/1403 وضعیت جوی و پیش‌بینی فعلی از فرودگاه تبریز (مبدا) به مقصد اول و دوم گروه پروازی (پل). آغبند و یک سد دختر قلعه C) تا ساعت 08:50 صبح شرایط مساعد و مناسب برای پرواز بصری (VFR) بود. ولی هوای مسیر برگشت با دریافت آخرین مدارک دریافتی و اظهارات خلبانان و سرنشینان دو بالگرد دیگر که متعاقبا اعلام خواهد شد، باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

2. اکثر مدارک، سوابق و مدارک مربوط به نگهداری بالگرد حادثه دیده به دقت بررسی شد و مشکلاتی که به لحاظ مشاهده نشد که تعمیر و نگهداری می تواند در صورت بروز حادثه موثر باشد.

3. طبق تحقیقات و محاسبات انجام شده ظرفیت بالگرد از نظر تعداد مسافر و تجهیزات متناسب با حداکثر وزن استاندارد هلیکوپتر در شروع پرواز و زمانی است که بلند شو از مبدا تا مقصد و مسیر برگشت، حد مجاز رعایت شده است.

۴. با توجه محقق شدن مکالمات ضبط شده بین خلبانان گروه پروازی، آخرین تماس با خلبانان بالگرد سانحه 69 ثانیه طول کشید تا حادثه رخ داد و آنها پاسخی ندادند و هیچ گونه اعلام وضعیت اضطراری نیز ثبت نشد. (زمان تقریبی اعلام شده (حدود 1.5 دقیقه) در گزارش اول با اجرای نوار ضبط شده بر روی هلیکوپتر MIL-17، 69 ثانیه تایید می شود.)

5. با توجه به نمونه برداری و آزمایش بقایای و قطعات هلیکوپتر و پراکندگی و فواصل آنها. عناصر جدا از بدنه اصلی، انفجار رخ داد. در حال ظهور از خرابکاری و لحظات در پرواز. قبل از دسترسی به دامنه های ارتفاعی ممنوع است.

6. در طول ماموریت و حداکثر 69 ثانیه قبل از از زمان وقوع سانحه، تماس در فرکانس های مشخص شده با بالگرد تصادفی برقرار شد و آخرین تماس و پیام توسط فرمانده گروه پروازی (شاهد مصطفوی) صورت گرفت، بنابراین هرگونه اختلال در سیستم ارتباطی یا تداخل فرکانس ها. (لازم به ذکر است ارتباط دو بالگرد دیگر تا فرود در معدن مس ادامه دارد. طلا ادامه هید ادامه داد).

7. طبق گزارش کارشناسان متخصص هنر در حال ظهور از هیچ اقدام جنگ الکترونیکی در بالگرد حادثه دیده مشاهده نشد.

یادآور می شود تا زمان کشف علت اصلی حادثه، آزمایشات و تجزیه و تحلیل داده ها جمع آوری و نتایج گزارش خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=279025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.