افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

رفح کجاست و داستان «همه چشم ها به رفح» چیست؟ / مردم سوخته، سوخته + عکس

  • کد خبر : 278974
رفح کجاست و داستان «همه چشم ها به رفح» چیست؟  / مردم سوخته، سوخته + عکس

حملات اخیر اسرائیل به رافا غزه حداقل 45 فلسطینی از جمله بسیاری از کودکان را به شهادت رسانده است و گزارش ها حاکی از آن است که این حملات منطقه امن تل السلطان را با حداقل 8 موشک هدف قرار داده است که محل اسکان صدها هزار فلسطینی است. در چادرهای پناهندگان آتش سوزی شد. […]

حملات اخیر اسرائیل به رافا غزه حداقل 45 فلسطینی از جمله بسیاری از کودکان را به شهادت رسانده است و گزارش ها حاکی از آن است که این حملات منطقه امن تل السلطان را با حداقل 8 موشک هدف قرار داده است که محل اسکان صدها هزار فلسطینی است. در چادرهای پناهندگان آتش سوزی شد.

به گزارش ایلنا، پس از این حملات تصاویری از اجساد سوخته و جراحات شدید آوارگان فلسطینی در شهر رفح و پوستری با متن “همه چشم ها به رفح” این مرکز توجه فعالان و گروه‌های بشردوستانه است که بر وضعیت اسفبار مردمی که در کمپ‌های پرجمعیت پناهندگان بدون کمک‌های بشردوستانه کافی زندگی می‌کنند، پرداخته است. این تصویر چادرهایی با شعار «همه چشمان به رفح» را نشان می دهد، جایی که تقریباً 1.5 میلیون نفر باید با بمباران مداوم اسرائیل دست و پنجه نرم کنند.

بنا بر گزارش ها، شعار «همه چشم ها به رفح» از بیانیه ریک فلفل کورن، مدیر دفتر WHO در سرزمین های اشغالی فلسطین برخاسته است. او این اظهارات را در ماه فوریه پس از آن بیان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دستور تخلیه رفح را در پیش بینی حملات به آنچه که به گفته او آخرین پایگاه حماس است، داد.

حمایت از کمپین «همه چشم ها به رفح» در سطح جهانی افزایش یافته است و سازمان هایی مانند «کودکان را نجات دهید»، «آکسفام»، «آمریکایی ها برای عدالت در فلسطین»، «کمپین همبستگی فلسطین» نیز از این شعار استفاده کرده اند. هشتگ #AllEyesOnRafah بیش از 195000 پست و میلیون ها بازدید در شبکه های اجتماعی به دست آورده است و در اینستاگرام ترند شده است.

افراد مشهوری چون «لی آن»، «بلا حدید»، «سس مونیکا جکسون»، «سوزان ساراندون» نیز این پوستر را در حمایت از فلسطین و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی منتشر کردند.

دختری با لباس خواب صورتی روی تختی خون آلود در بیمارستان تخصصی کویت در شهر رفح در جنوب غزه دراز کشیده است. بر اثر اصابت ترکش، لباسی که نیمه بالایی بدن لاغر او را پوشانده بود پاره شد و زخمی بر جای گذاشت که به محض ورود به بیمارستان به سرعت پانسمان شد. اکنون پزشکان در تلاش هستند تا بنزین بیشتری دریافت کنند تا بتوانند درمان او را ادامه دهند. پدر و مادر او در حالی که دو فرزند خردسال دیگر خود را در آغوش گرفته اند، سعی می کنند توجه پزشکان را به دخترشان در میان بسیاری از بیماران جلب کنند.

در همان نزدیکی، دختری با هودی قرمز روی تخت دیگری دراز می کشد در حالی که دکتر سعی می کند رگ بازوی لاغر او را پیدا کند. دختر از درد می پیچد و می لرزد. در حالی که دختر فریاد می زند، زنی مسن در کنارش سعی می کند به او دلداری دهد، اما چشمان دختر در حالی که از شدت درد فک خود را می فشرد، بسته می شود.

چند تخت دورتر، پسر کوچکی با موهای خونی به سختی نفس می کشد و در حالی که پزشکان سعی می کنند سر او را دوباره به هم بدوزند از هوش می رود. در همین حوالی پزشکان جسد بی جان کودکی غرق در خون را با شلوارک و تی شرت روی تخت بیمارستان با پارچه سفید می پوشانند و برای خاکسپاری تحویل مسئولان می دهند. پیرمردی به پسری که اکنون با پارچه ای سفید پوشیده شده است، نزدیک می شود و در کنار تخت او زانو می زند و مکرراً با مشت به موهای سفید او می کوبد.

این صحنه‌هایی است که در بیمارستان غزه پس از حمله هوایی یکشنبه شب اسرائیل به اردوگاهی در منطقه تل‌السلطان، نزدیک رفح، منطقه امنی است که برای اسکان آوارگان فلسطینی استفاده می‌شود.

به گفته مقامات غزه، زمانی که موشک های اسرائیلی در طول شب به این اردوگاه اصابت کرد، آتش به سرعت گسترش یافت و کمپ را با خاک یکسان کرد و حداقل 45 نفر را کشتند. با تلاش پزشکان برای کمک به مجروحان، گزارش‌هایی مبنی بر حمله پهپادهای اسرائیلی به ورودی بیمارستان منتشر شد که در نتیجه آن دو کارمند کشته شدند.

اجساد سوخته و تکه تکه شده
آتش هنوز شعله ور بود که دکتر محمد المغیر از دفاع مدنی فلسطین به محل حمله رسید. المغیر به الجزیره گفت: «آتش سوزی ها بسیار زیاد بود و همه جا را فرا گرفت. وی افزود: بدن اکثر کشته شدگان دچار سوختگی شدید شده است. در حالی که تیم المغیر برای نجات بازماندگان و بازیابی اجساد تلاش می کرد، با اجساد سوخته و افرادی که اعضای بدنشان منفجر شده بود، مواجه شدند. خبرگزاری وفا به نقل از جمعیت هلال احمر فلسطین (PRCS) گزارش داد که بسیاری از کشته شدگان در داخل چادرهای خود زنده زنده سوزانده شده اند.

به گفته ارتش اسرائیل در این حمله از مهمات بسیار دقیق استفاده شده است. و بر اساس اطلاعات دقیق به مقر حماس در رفح حمله کردند. به گفته ارتش، این حمله علاوه بر سایر فلسطینیان کشته شده، رئیس مقر حماس در کرانه باختری و همچنین یکی دیگر از مقامات ارشد حماس را هدف قرار داده است.

بر اساس بررسی دستورات تخلیه نظامی اسرائیل در رفح توسط آژانس راستی آزمایی الجزیره، به فلسطینیان آواره در این اردوگاه دستور داده نشد که به جای دیگری بروند. تصاویر ماهواره ای همچنین نشان می دهد که این پناهگاه در محل حمله در ماه ژانویه و همزمان با ورود صدها هزار آواره از مناطق مختلف نوار به منطقه ایجاد شده است.

مردم سوختند، سوختند
بسیاری از کسانی که در زمان جنگ به تل السلطان پناه بردند، اکنون متزلزل شده اند. در بیمارستان کویت، در میان فریادهای وحشتناک مجروحان و فعالیت های جنون آمیز پزشکان و پرستاران، مردی روی تخت بیمارستان دراز کشیده و آرامش عجیبی دارد. پای راست او پس از مجروح شدن در حمله به شدت پانسمان شده است. در حالی که کودکان مجروح دور تختش او را بالا نگه داشته اند، صفحه گوشی خود را بالا و پایین می کند. قبل از حمله یک ساعت پیاده روی داشتیم.

او به الجزیره گفت که او، برادر و پسرش در این حمله هوایی مجروح شدند. دیدم پایم درد می کند، اما نمی دانستم چقدر بد است. این مرد مانند بسیاری از فلسطینی ها چندین بار در طول جنگ در نوار محاصره شده غزه آواره شده است. یکی از برادران او تقریباً هشت ماه پیش در جریان درگیری جان باخت. او گفت: “آنچه اتفاق افتاد واقعا سخت است و ما نمی توانیم کاری انجام دهیم.”

در حین صحبت یکی از دوستان به او نزدیک می شود و فریاد می زند: مردم سوخته اند! سوختند! همه چیز سوخت! چه چیز بیشتری میتوانم بگویم؟ موشک فرود آمد و منفجر شد و همه مردم سوختند. در نزدیکی کمپ که اکنون سوخته است، پسری به نام عمرو تکان می خورد و در میان هق هق می گوید که هنگام حمله در دستشویی بوده است. عمرو با حالتی دردناک می گوید: همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. ما می ترسیم، خیلی می ترسیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=278974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.