افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
1

عین اللهی در ژنو: سیستم بهداشت فلسطین زیر آتش است

  • کد خبر : 278892
عین اللهی در ژنو: سیستم بهداشت فلسطین زیر آتش است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیمبهرام عین اللهی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در نشست بررسی وضعیت سلامت در اراضی اشغالی فلسطین که در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت در ژنو برگزار شد، تلاش های مستمر سازمان جهانی بهداشت را ارج نهاد. . مجمع عمومی و مدیرکل سازمان جهانی بهداشت برای […]

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیمبهرام عین اللهی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در نشست بررسی وضعیت سلامت در اراضی اشغالی فلسطین که در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت در ژنو برگزار شد، تلاش های مستمر سازمان جهانی بهداشت را ارج نهاد. . مجمع عمومی و مدیرکل سازمان جهانی بهداشت برای بهبود شرایط بهداشتی در فلسطین تصریح کرد: گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی در ماه می 2024 نشان داد که وضعیت وخیم بهداشتی کنونی در غزه مورد توجه قرار نمی گیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نظام سلامت در فلسطین اشغالی زیر آتش است و همه ابعاد زندگی و سلامت مردم مظلوم این منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، با انتقاد از عملیات نظامی رژیم دروغین و آپارتاید صهیونیستی، این اقدامات را جدی دانست. نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر.

عین اللهی تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل کشی، نوزادکشی، پاکسازی قومی و آوارگی اجباری است و این نشان دهنده ماهیت رهاکردن مطلق این رژیم دروغین در ارتکاب جنایت است.

وزیر بهداشت با اشاره به ناکامی جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت در پایان دادن به اشغال غیرقانونی و وحشیگری رژیم تحمیلی بر مردم فلسطین، یادآور شد: در مرحله ای از تاریخ هستیم که زندگی مردم مظلوم و بی گناه همچنان به پایان می رسد. سکوت جامعه جهانی و عدم اقدامات عملی چراغ سبزی برای ادامه این جنایات است.

عین اللهی با تاکید بر اینکه در شرایط وحشتناک بهداشتی مردم بی دفاع غزه، ارتقای نظام سلامت بدون کمک فوری بین المللی امکان پذیر نیست. ادامه وضعیت فعلی آسیب پذیری جمعیت آن منطقه را افزایش می دهد. متاسفانه راه کمک رسانی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مسدود شده و گروه های آسیب پذیر اعم از بیماران، کودکان، زنان و معلولان در معرض خطرات جدی قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: جامعه جهانی باید برای رفع نیازهای اساسی و ضروری جمعیت آسیب دیده غزه و فلسطین، کمک های لازم را برای کاهش آلام مردم این کشور و همچنین هموارسازی اقدامات حمایتی ملموس انجام دهد. راهی برای پایان دادن به نسل کشی

عین اللهی تخریب و آسیب گسترده به زیرساخت های نظام سلامت غزه از جمله بیمارستان ها، درمانگاه ها، آمبولانس ها، امکانات آموزشی و سیستم های آب و فاضلاب را دلیل کاهش دسترسی به خدمات اولیه بهداشتی دانست و گفت: وضعیت کنونی غزه. و فلسطین نگران کننده است و حمله وحشیانه و غیرقانونی است.» قانون، عرف و انسانیت از صهیونیست ها به مراکز درمانی و نیروهای بهداشتی در آن منطقه، اوضاع بحرانی را تشدید می کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه بشریت و نقض جدی حقوق بشر که همگی مغایر با اهداف و اصول سازمان جهانی بهداشت است، باید به وضوح محکوم شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=278892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.