افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

پیچ و خم های افتتاح اتوبان اصفهان – شیراز / آخرین قدم لنگی اعتبار است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 27857
پیچ و خم های افتتاح اتوبان اصفهان – شیراز / آخرین قدم لنگی اعتبار است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – علیرضا پرنیان: بزرگراه شیراز-اصفهان به عنوان یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور شناخته می شود و دریچه ارتباط شمال و جنوب کشور است که باعث کاهش مسافت بین خطوط مواصلاتی می شود. استان فارس و استان اصفهان به طول 130 کیلومتر. این طرح در اوایل دهه 90 در […]

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – علیرضا پرنیان: بزرگراه شیراز-اصفهان به عنوان یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور شناخته می شود و دریچه ارتباط شمال و جنوب کشور است که باعث کاهش مسافت بین خطوط مواصلاتی می شود. استان فارس و استان اصفهان به طول 130 کیلومتر.

این طرح در اوایل دهه 90 در هفت فاز در استان های فارس و اصفهان راه اندازی شد که با نگاهی به شرکای پروژه آزاد جاده شیراز – اصفهان در استان فارس درمی یابیم که این پروژه حاصل هم افزایی دولت و دولت است. وزارت دفاع و شرکت عمران شهر جدید صدرا که هر یک از این ادارات باید طبق تعهدات خود در این پروژه اعتبارات لازم را تامین کنند.

بزرگراه شیراز – اصفهان در ابتدا دارای هفت قطعه بود که به دلیل نیاز به راه های سریع السیر در استان فارس قطعه هشتم نیز به این طرح اضافه شد.

قطعه هشتم بزرگراه شیراز – اصفهان شهر شیراز را به این بزرگراه متصل می کند و اولین قطعه بزرگراه شیراز – بوشهر است که پس از اتمام پروژه بزرگراه شیراز – اصفهان شروع به ساخت خواهد کرد.

کمبود منابع مالی دلیل اصلی بهره برداری نشدن این طرح 11 ساله است اما مدیران ارشد فارس و کشور نیز در بازدید از بزرگراه شیراز- اصفهان متعهد شده اند که در آینده نزدیک این بزرگراه را افتتاح کنند. .

مشخصات فنی پروژه جاده آزاد شیراز-اصفهان

آزاد راه شیراز – اصفهان 351 کیلومتر طول دارد که 116 کیلومتر آن در استان اصفهان و 235 کیلومتر از این پروژه در استان فارس است.

از مزیت های این پروژه می توان به کاهش فاصله فارس تا اصفهان در سه ساعت اشاره کرد، لازم به ذکر است که برای اولین بار در کشور از فناوری روسازی بتنی در این پروژه استفاده شده است.

اجرای قطعه هفتم این طرح ملی که در غرب شهر شیراز به سمت شهر واقع شده است. بیضی شکل به طول 12 و نیم کیلومتر آغاز شد و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لازم به ذکر است این پروژه برای تکمیل و بهره برداری همچنان به 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بزرگراه شیراز – اصفهان در 3 مرحله افتتاح می شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در شورای اسلامی به خبرنگار مهر گفت: آزاد راه شیراز اصفهان باید در سه مرحله افتتاح شود.

جعفر قدری تاکید کرد: قطعه جاده هفت آزاد زمانی باید به بهره برداری کامل برسد که مشکل خروج از شهر شیراز در …من می گویم» حل شده است، بنابراین زمان بیشتری برای باز شدن کامل این قسمت نیاز است.

در صورت هماهنگی ورودی و خروجی شهر شیراز می توان با خروج از تشریفات قطعه هشتم آزاد راه را عملیاتی کرد به طوری که سه مسیر ورودی آزاد راه شیراز – اصفهان در کلان شهر شیراز وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی افزود: در فاز اول باید بهره برداری از قطعات 1 تا 6 آزاد راه انجام شود.

وی افزود: در فاز دوم 9 کیلومتر از قطعه هفتم باید بهره برداری شود و در فاز آخر چهار کیلومتر پایانی قطعه هفتم که این قطعه را تکمیل می کند باید به بهره برداری برسد.

قدری تاکید کرد: در صورت ساماندهی ورود و خروج شهر شیراز می توان با انجام تشریفات قطعه هشتم آزاد راه را عملیاتی کرد به طوری که سه مسیر ورودی به آزاد راه شیراز – اصفهان در کلان شهر وجود دارد. شیراز .

به گفته وی، در صورت آغاز عملیات اجرایی قطعه هشتم آزاد راه، امکان استفاده از بزرگراه حسینی فراهم می شود. آل هاشمی» شیراز مستقیم وارد آزاد راه شد.

6 قطعه آزاد راه شیراز – اصفهان شهریور ماه افتتاح می شود

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس در این مصاحبه برو وی به خبرنگار مهر گفت: قطعات 1 تا 6 آزاد بزرگراه شیراز – اصفهان اواخر شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

امیرحسین جمشیدی افزود: با توجه به اینکه آزاد راه شیراز- اصفهان دارای هشت قطعه است، مقرر شد قطعه هفتم این پروژه در سال 1403 به بهره برداری برسد.

وی افزود: قطعه اول تا ششم بزرگراه شیراز-اصفهان از شهر ایزد-چواد آغاز و تا «تنگ خیاره» ادامه خواهد داشت و سه ورودی از شهر شیراز برای دسترسی به این بزرگراه در نظر گرفته شده است. از این قسمت ها می توانید وارد این شفت شوید. .

جمشیدی افزود: برای خروج کاربران از بزرگراه نیز مقرر شده است اداره کل راه و شهرسازی تعریض بزرگراه در منطقه را گزارش کند.lepoi» تدابیری اتخاذ کنید تا در ورودی کلانشهر شیراز مشکل ترافیکی پیش نیاید.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس درباره ویژگی های این بزرگراه اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از بزرگراه شیراز – اصفهان یکی از پروژه هایی بود که در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان فارس مورد توجه قرار گرفت و از این رو تلاش شد. ساخت استان فارس بر این اساس است که این پروژه به عنوان پنجره ارتباطی جنوب و شمال کشور در پایان شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

آزاد راه شیراز-اصفهان به 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نماینده مردم شیراز و زرقان در شورای اسلامی در مصاحبه ای برو وی به خبرنگار مهر گفت: برای تکمیل و بهره برداری از بزرگراه شیراز – اصفهان بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ابراهیم عزیزی افزود: آزاد راه شیراز – اصفهان یکی از محورهای مهم مواصلاتی کشور و دریچه ارتباط شمال و جنوب کشور است، بنابراین باید نسبت به تکمیل و بهره برداری از آن حساسیت ویژه ای وجود داشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در شورای اسلامی معتقد است مهم ترین قطعه بزرگراه شیراز – اصفهان قطعه هفتم این طرح است، بنابراین این قطعه باید به بهره برداری برسد تا راه ایمن برای دسترسی به شیراز باشد. – بزرگراه اصفهان در کلانشهر امکان پذیر است شیراز ایجاد می شود.

مهمترین قطعه آزاد راه شیراز – اصفهان قطعه هفتم این طرح است، بنابراین این قطعه باید به بهره برداری برسد تا مسیر ایمن برای دسترسی به بزرگراه شیراز – اصفهان در کلانشهر شیراز ایجاد شود.

وی افزود: این پروژه باید در زمان مناسب به بهره برداری برسد اما باید منتظر ماند تا تمامی استانداردهای ایمنی لازم برای این پروژه اجرایی شود و سپس نسبت به افتتاح و بهره برداری از این پروژه اقدام کرد.

وی تاکید کرد: قطعات یک تا شش این بزرگراه بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها قطعات هفت و هشت از این طرح باقی مانده و قطعه هفت نیز تقریبا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیزی تاکید کرد: برای بهره برداری از بزرگراه شیراز – اصفهان بیش از 1.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید از طریق دولت، وزارت دفاع و شرکت عمران شهر جدید صدرا تامین شود.

وی افزود: تا زمانی که قطعه هفت آزاد راه به اتمام نرسد، افتتاح و بهره برداری از این پروژه اشتباه است و تسریع در افتتاح این پروژه خطرات زیادی را برای مردم به همراه دارد.

عزیزی یادآور شد: در صورت عدم افتتاح قطعه هفت آزاد بزرگراه شیراز – اصفهان همزمان با بهره برداری از این پروژه، پروژه ناتمام می ماند.

پیچ و خم های افتتاح بزرگراه اصفهان - شیراز / آخرین پله لنگان اعتبار است

پیشرفت 98 درصدی آزاد راه شیراز – اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیرساخت های حمل و نقل کشور نیز در این خصوص گفت: پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خیرالله خادمی افزود: این بزرگراه یکی از بزرگ ترین بزرگراه های در حال ساخت کشور است که پنجره ارتباطی شمال و جنوب کشور محسوب می شود، ضمن اینکه این پروژه در ابتدا با مشارکت وزارت راه آغاز شد. و شهرسازی توسعه و وزارت دفاع اما بعداً ارگان دیگری به این طرح پیوست.

در خصوص الزامات ایمنی این بزرگراه نیز اظهار داشت: اقدامات تکمیلی این بزرگراه مانند نصب درز انبساط پل ها، نصب ناجی غریق در دره ها و روی پل ها، علائم، خط کشی و سایر موارد هنوز انجام نشده است. تکمیل شده و در حال انجام است.

فارس هنوز دست آزاد ندارد

استان فارس هنوز بزرگراه ندارد و بهره برداری از بزرگراه شیراز – اصفهان بخشی از پنجره اتصال بزرگراه کشور از بندر انزلی به تهران و از آنجا به اصفهان، شیراز و عسلویه است.

این بزرگراه روباز علاوه بر افزایش و سهولت حمل و نقل بار و جابجایی مسافر، توسعه گردشگری را به ویژه برای استان های فارس و اصفهان به ارمغان می آورد، ضمن اینکه پیشرفت فیزیکی تقریباً 98 درصدی دارد.

استان فارس علاوه بر بزرگراه شیراز – اصفهان، برای تکمیل زنجیره بزرگراه های کشور به بزرگراه شیراز – بوشهر نیز نیاز دارد.

مردم پس از سال ها امیدوارند با پیگیری های دولت سیزدهم قفل این پروژه شکسته شود و مردم از این طرح بزرگ ملی بهره ببرند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.