افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

طرز تهیه مرغ کره ای غذای خوشمزه و متفاوت

  • کد خبر : 278342
طرز تهیه مرغ کره ای غذای خوشمزه و متفاوت

۱۴۲۶۸۸۸ 9 ژوئن 1403 10:15 مرغ کره ای یکی از انواع غذاهای مدرن و بین المللی است که طی آن مرغ با رب مخصوص مزه دار شده و با سس لذیذ ترکیب می شود طعم بی نظیری خواهد داشت. فرارو: مرغ کره ای یکی از انواع غذاهای مدرن و بین المللی است که طی آن […]





۱۴۲۶۸۸۸


9 ژوئن 1403 10:15

مرغ کره ای یکی از انواع غذاهای مدرن و بین المللی است که طی آن مرغ با رب مخصوص مزه دار شده و با سس لذیذ ترکیب می شود طعم بی نظیری خواهد داشت.

فرارو: مرغ کره ای یکی از انواع غذاهای مدرن و بین المللی است که طی آن مرغ با رب مخصوص مزه دار شده و با سس لذیذ ترکیب می شود طعم بی نظیری خواهد داشت.

امروزه فست فودها در تمام دنیا جایگاه ویژه ای دارند به طوری که ذائقه بسیاری از افراد از غذاهای سنتی به غذاهای مدرن یا به اصطلاح فست فود تغییر کرده است. ویژگی مهم فست فودها صرف نظر از طعم لذیذشان، زمان کوتاهی است که برای تهیه آنها صرف می شود. در این میان غذاهای مدرن و بین‌المللی که متعلق به کشورهای دیگر و فرهنگ‌های مختلف جهان هستند نیز طرفداران خاص خود را دارند و پخت و پز آن‌ها امروزه بسیار رایج است. مرغ کره ای یکی از این غذاهای مدرن است که متعلق به کره جنوبی است و شباهت زیادی به مرغ پفکی یا مرغ چینی دارد. مرغ کره ای با سس خوشمزه و بی نظیری طبخ می شود که حتما پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید. اگر می خواهید مرغ کره ای لذیذ و خاص را در خانه به روشی آسان تهیه کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عناصر

سینه مرغ: 1 عدد

نشاسته ذرت: یک چهارم فنجان

آرد گندم: سه ​​چهارم پیمانه

تخم مرغ: 1 عدد

پودر سیر: نصف قاشق چایخوری

بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری

سس فلفل قرمز: 2 قاشق غذاخوری

سس گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

سس سویا: 1 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و پاپریکا: به مقدار لازم

کره: 20 گرم

سیر: 2 حبه

شکر: 1 قاشق غذاخوری

کنجد: به مقدار لازم

پیازچه خرد شده: 2 شاخه

طرز تهیه

طرز تهیه مرغ کره ای غذای خوشمزه و متفاوت

برای تهیه این مرغ خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به مکعب های بزرگ برش دهید و در ظرفی بریزید. نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را اضافه کرده، هم بزنید و نیم ساعت بگذارید تا مرغ خوشمزه شود. در مرحله بعد آرد، نشاسته ذرت، بکینگ پودر، پودر سیر، نمک، پاپریکا، فلفل و تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و آب گرم را کم کم به این مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا خمیر شلی به دست آید. . حالا تکه های مرغ را در این مایه گذاشته، هم بزنید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. روغن را در یک قابلمه یا ماهیتابه عمیق بریزید و روی حرارت بگذارید تا روغن داغ شود. روغن باید به اندازه ای باشد که جوجه ها در آن شناور شوند. حالا تکه های مرغ را از خمیر شل خارج کرده و داخل روغن داغ بریزید. بسته به ساعت، جوجه ها را سه دقیقه در روغن سرخ می کنیم، سپس مرغ ها را از روغن جدا می کنیم.

برای تهیه سس این غذا، سس کچاپ، فلفل قرمز و سس سویا را در ظرفی بریزید و شکر را اضافه کنید و هم بزنید. کره را در ماهیتابه کوچکی بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود، سپس سیر رنده شده را اضافه کنید. سی ثانیه بعد که عطر سیر بلند شد سس را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید سپس حرارت را خاموش کنید. روغنی را که مرغ را در آن سرخ کردید دوباره روی اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود، سپس تکه های مرغ را که قبلا سرخ کرده اید و خنک شده اند، دوباره داخل روغن داغ بریزید و بعد از دو دقیقه مرغ های روغنی را بردارید. آن را بیرون بیاورید و در ظرف سرو بچینید. سس آماده شده را روی تکه های مرغ بریزید و خوب هم بزنید تا مرغ کاملا با سس آغشته شود. در انتها کنجد و پیازچه خرد شده را روی مرغ بریزید. در این مرحله مرغ کره ای شما آماده سرو است، لذت ببرید.

نکات مهم

1- نشاسته ذرت شبیه آرد و دارای رنگ سفید است. نشاسته ذرت نیز بافت نرمی دارد، بنابراین اگر مقداری را بین انگشتان خود بمالید، صدای جیرجیر می شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسرها و غذاها از عوامل غلظت است. لطفا توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت متفاوت است و این دو را نمی توان به جای هم استفاده کرد. می توانید نشاسته ذرت را در بسته های بهداشتی در فروشگاه های آب نبات تهیه کنید.

2- یکی از مهم ترین نکات در تهیه انواع غذا، انتخاب مواد سالم و تازه است. وقتی می‌خواهید مرغ انتخاب کنید، حتماً مکان‌هایی مانند ران‌ها و بال‌هایی که به هم متصل هستند را بررسی کنید. زیرا خصوصیات فاسد و ناسالم مرغ در این قسمت ها در بالا مشخص شده است. اگر این قسمت ها بوی بد می دهند؛ یعنی مرغ تازه نیست. مراقب باشید جوجه هایی را که خیلی خیس هستند انتخاب نکنید. رطوبت بیش از حد در مرغ نشان می دهد که مرغ قبلاً منجمد شده است. اگر از مرغ بسته بندی شده استفاده می کنید، حتما تاریخ را چک کنید و مطمئن شوید که روی آن خون نیست. برای تهیه این مرغ می توانید از فیله یا سینه مرغ استفاده کنید.

3- هنگام سرخ کردن مرغ سعی کنید به اندازه ای روغن داخل قابلمه بریزید تا قابلمه پر شود و مرغ در روغن شناور شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=278342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.