افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

پیش نویس قطعنامه الجزایر در شورای امنیت برای توقف کشتار در رفح

  • کد خبر : 278219
پیش نویس قطعنامه الجزایر در شورای امنیت برای توقف کشتار در رفح

شورای امنیت در نیویورک بعدازظهر سه شنبه به درخواست الجزایر برای بررسی قتل عام رفح علیه اردوگاه آوارگان که در آن بیش از 45 فلسطینی به شهادت رسیدند، پایان داد. به گزارش ایسنا، عمار بن جامه، سفیر الجزایر در سازمان ملل متحد گفت که کشورش پیش نویس قطعنامه ای را در مورد رفح که خواستار […]

شورای امنیت در نیویورک بعدازظهر سه شنبه به درخواست الجزایر برای بررسی قتل عام رفح علیه اردوگاه آوارگان که در آن بیش از 45 فلسطینی به شهادت رسیدند، پایان داد.

به گزارش ایسنا، عمار بن جامه، سفیر الجزایر در سازمان ملل متحد گفت که کشورش پیش نویس قطعنامه ای را در مورد رفح که خواستار پایان دادن به “خصومت ها” است، در جنوب نوار غزه توزیع می کند . او

سفیر الجزایر پس از خروج از جلسه به خبرنگاران توضیح داد: “امروز پیش نویس قطعنامه ای در مورد رفح را توزیع خواهیم کرد. این متنی کوتاه و قاطع خواهد بود که خواستار پایان دادن به کشتار در رفح خواهد شد.”

منابع دیپلماتیک الجزایری تاکید کردند که در این دیدار بحث داغی در جریان است و فاش کردند که الجزایر قصد دارد بسته ای از اقدامات را در سطح شورای امنیت آغاز کند.

این منابع به العربی الجدید گفتند که سفیر الجزایر در سازمان ملل «نارضایتی عمیق» کشورش و «نارضایتی عمیق» گروه عربی را از «سکوت شورای امنیت در قبال عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به آن» ابراز کرد. اجرای احکام دیوان بین المللی دادگستری برای توقف حمله به رفح» در این نشست.

سفیر الجزایر خطاب به کشورهای عضو شورا گفت: به ما بگویید: آیا بنیانگذاران سازمان ملل متحد با انتخاب پذیرش یا عدم پذیرش احکام دیوان برای اشغالگران اسرائیلی استثنا قائل شدند؟

به گفته منابع دیپلماتیک، سفیر بن جامه تاکید کرد که شورای امنیت موظف به ارائه توصیه ها یا تصمیم گیری در مورد اقداماتی است که برای اجرای این حکم اتخاذ می شود و اکنون باید احترام به مشروعیت بین المللی را تضمین کند.

وی از اعضای شورا دعوت کرد تا «مسئولیت خود را در قبال اشغالگران صهیونیستی که تصمیم گرفتند با خونریزی به دادگاه پاسخ دهند» بپذیرند.

وی تاکید کرد که اشغالگری اسرائیل نباید استثنا باشد.

پیشتر نیکلاس دوریوره، سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد، بر ضرورت توقف جنگ در رفح و اقدام واقعی شورای امنیت در این زمینه تاکید کرده بود.

اظهارات این دیپلمات فرانسوی پیش از ورود وی به جلسه صورت گرفت.

سفیر فرانسه گفت: این دیدار ضروری است و در زمان مناسب برگزار می شود و فرانسه با فشار بر این موضوع خواستار آتش بس فوری و آزادی بی قید و شرط اسرای صهیونیست است.

وی بر نیاز به کمک های بشردوستانه برای رسیدن به رفح در مقیاس وسیع و از طریق گذرگاه های متعدد تاکید کرد.

سفیر فرانسه تصریح کرد: نیازها بسیار زیاد است و سازمان ملل به صراحت درباره مشکلات دسترسی و ارسال کمک ها به ما هشدار داده است و باید اولویت توزیع کمک ها از طریق مسیرهای زمینی باشد، حتی در صورت فعال شدن کریدور دریایی. خبر خوبی است.”

شورای امنیت باید مسئولیت خود را بپذیرد و گام‌های فوری بردارد تا به سازمان ملل اجازه دهد تا به طور کامل به وظایف خود در نوار غزه عمل کند، نیازهای مستقیم مردم را برآورده کند و به فلسطینی‌ها اجازه دهد در غزه حکومت کنند. غزه ای که جزء لاینفک کشور شما خواهد بود، در غیر این صورت ما از بحرانی به بحران دیگر ادامه خواهیم داد.

وی افزود: فرانسه به ساختن کشوری برای فلسطینی ها و تضمین های امنیتی برای اسرائیل متعهد خواهد ماند و زمان آن فرا رسیده است که این شورا اقدام کند و قطعنامه جدیدی را تصویب کند.

در همین چارچوب، فرانسه هفته هاست که بر روی تهیه پیش نویس قطعنامه درباره غزه و وضعیت نوار پس از پایان جنگ کار می کند.

یک منبع دیپلماتیک غربی در شورای امنیت این موضوع را رد کرد که فرانسه به زودی این پیش نویس را برای رأی گیری به شورای امنیت خواهد آورد و خاطرنشان کرد که موضع ایالات متحده «هنوز سفت و سخت» است.

نماینده فرانسه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر مذاکرات در خصوص پیش نویس فرانسه گفت: همانطور که می دانید این پیش نویس کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را در بر می گیرد، بنابراین فکر می کنم بحث را ادامه دهیم تا به شورای امنیت امکان توسعه داده شود. چارچوبی برای راه حل سیاسی باید داده شود. آنچه اکنون در مورد آن صحبت می کنیم وضعیت اضطراری در رفح پس از حملات بی رویه روز یکشنبه است.

وی افزود: اشاره من به لزوم اتخاذ تدابیر لازم توسط شورای امنیت برای توقف اقدامات نظامی در رفح و اجرای یا مشارکت در اجرای آنچه دادگاه بین‌المللی دادگستری در پایان هفته گذشته بود، دارد. موضوع مرگ و زندگی است… من معتقدم شورای امنیت نمی تواند فقط حرف بزند، باید عمل کند و اقدامات عملی انجام دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=278219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.