افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
3

گزارش Keiko: آیا Ethereum Bulleran در راه است؟

  • کد خبر : 278101
گزارش Keiko: آیا Ethereum Bulleran در راه است؟

دیروز، در 27 می، Kaiko Research در گزارشی اعلام کرد که تایید ETF نقطه ای اتریوم، علیرغم چالش های احتمالی در کوتاه مدت، نشانه مثبتی برای رشد بلندمدت قیمت اتریوم است. به گفته Blockchain Homeland، تایید ETF نقطه اتریوم بسیاری از عدم قطعیت های نظارتی در مورد طبقه بندی اتریوم به عنوان یک طبقه دارایی […]

دیروز، در 27 می، Kaiko Research در گزارشی اعلام کرد که تایید ETF نقطه ای اتریوم، علیرغم چالش های احتمالی در کوتاه مدت، نشانه مثبتی برای رشد بلندمدت قیمت اتریوم است.

به گفته Blockchain Homeland، تایید ETF نقطه اتریوم بسیاری از عدم قطعیت های نظارتی در مورد طبقه بندی اتریوم به عنوان یک طبقه دارایی را از بین برده است.

Ethereum Spot ETF تایید کالای ETH

ویل کای، رئیس شاخص‌های Keiko، گفت که این تایید به این معنی است که SEC اتریوم را بیشتر به عنوان یک کالا تا اوراق بهادار را می شناسد. او اضافه کرد:

این تأییدیه‌ها پیامدهای مثبت قابل توجهی برای نحوه تنظیم سایر توکن‌های مشابه در ایالات متحده دارند…

برخلاف انتظارات قبلی، SEC پرونده های 19b-4 ETF را در 23 می تایید کرد. کمیسیون هنوز فرم های S-1 را تایید نکرده است و باید در آینده نزدیک در مورد آن تصمیم گیری کند. انتظار می‌رود ETF‌های اتریوم نقطه‌ای باشند در هفته ها یا ماه های آینده راه اندازی شود

چالش های کوتاه مدت؛ خطر خروج احتمالی سرمایه از Greyscale

علی‌رغم خوش‌بینی‌ها در مورد تغییرات نظارتی، Kaiko معتقد است که پس از راه‌اندازی ETFs، صندوق ETHE Grayscale احتمالاً جریان‌هایی را تجربه می‌کند که می‌تواند با شروع معاملات وجوه جدید، فشار فروش را بر اتریوم وارد کند.

لازم به ذکر است که این صندوق در سه ماه گذشته با تخفیف 6 تا 26 درصدی معامله می شود.

او بیان کرد:

تاثیر کلی بازار پس از خرید ETHE هنوز نامشخص است.

ETHE قبلاً دارد 11 میلیارد دلار دارایی های تحت مدیریت (AUM). کایکو پیش‌بینی می‌کند که این صندوق پس از شروع معاملات به عنوان ETF، تقریباً دارایی خواهد بود 110 میلیون تومان میانگین خروجی روزانه تجربه کردن

صندوق بیت کوین Grayscale، GBTC، در ماه اول معاملات خود به عنوان ETF خروجی داشته است. بالغ بر 6.5 میلیارد دلار است یا 23 درصد سرمایه تحت مدیریت او بود.

با این حال، جریان ورودی از سایر ETF ها تا پایان ژانویه خنثی شد و در مواقعی از جریان خروجی GBTC فراتر رفت.

بررسی وضعیت ETF های هنگ کنگ

در رابطه با ETF های هنگ کنگ، کایکو گفت که شروع ضعیف برای صندوق های خارجی نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر در مورد چگونگی تاثیر بازخرید ETHE بر بازار است.

بر اساس داده ها سمت دور (Farside)، صندوق ETF هنگ کنگ از زمان راه اندازی خود در اوایل ماه مه، خروجی خالص 4.4 میلیون دلاری داشته است.

بررسی وضعیت اتریوم در بازار

نوسان شدید در احساسات ETH در بازارهای مشتقات نیز مشهود بود. تنها در سه روز، نرخ سرمایه گذاری برای Ethereum Perpetual Futures (به رنگ نارنجی در نمودار زیر) از پایین ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته به بالاترین سطح چند ماهه رسید.

بهره باز اتریوم و نرخ سرمایه گذاری
نرخ بهره و سرمایه باز اتریوم؛ منبع: Kaiko

شاخص بهره باز (رنگ آبی در نمودار پایین) به بالاترین سطح تاریخی یعنی 11 میلیارد دلار رسید که نشان از ورود قدرتمند سرمایه به این فضا دارد. نسبت ETH به BTC که عملکرد نسبی این دو دارایی را اندازه‌گیری می‌کند، با وجود باقی ماندن در زیر سقف فوریه، از 0.044 به 0.055 افزایش یافت.

با نگاهی به دلتای حجم تجمعی ETH (CVD)، این رالی عظیم بود. به طوری که هم بازارهای نقدی آمریکا و هم بازارهای خارجی از 21 می (اول ژوئن) شاهد خرید خالص قوی بوده اند. اندازه گیری CVD تفاوت خالص بین حجم خرید و فروش را در یک بازه زمانی خاص اندازه گیری می کند.

دلتای حجم تجمعی اتریوم (CVD).دلتای حجم تجمعی اتریوم (CVD).
دلتای حجم تجمعی اتریوم (CVD)؛ منبع: Kaiko

تجزیه و تحلیل وضعیت اتریوم در صرافی ها

منبع: Kaikoمنبع: Kaiko
منبع: Kaiko

در نهایت، Kaiko داده‌های صرافی‌های متمرکز را تجزیه و تحلیل کرد که نشان می‌دهد عمق بازار ETH نزدیک به 226 میلیون دلار است که هنوز هم تقریباً می‌باشد. ۴۲٪ از میانگین سطوح قبل از سقوط صرافی FTX کمتر است. تمرکز اتریوم در مبادلات ایالات متحده نیز تنها 40 درصد است، در مقایسه با حدود 50 درصد در اوایل سال 2023.

به طور کلی، حتی اگر جریان‌های ورودی اتریوم در کوتاه‌مدت مطلوب نباشد، تأیید ETF پیامدهای مهمی برای اتریوم به‌عنوان یک دارایی دارد و برخی از عدم قطعیت‌های نظارتی را که بر عملکرد اتریوم در سال گذشته تأثیر گذاشته است، حذف می‌کند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-05-28 14:16:37

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=278101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.